welke tekst op kerstkaartje na overlijden ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

welke tekst op kerstkaartje na overlijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 17:03

Wie kan mij helpen met de tekst voor een kerstkaartje voor een vrouw waarvan haar man nu 3 weken geleden overleden is ?
Alvast bedankt

vibabu

Re: welke tekst op kerstkaartje na overlijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:07

Iets van een tekst dat je aan haar denkt oid? of hoopt op een liefdevolle kerst voor haar? Of misschien een klein gedichtje.

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:08

Iets van dat je haar veel kracht toe wenst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:10

Bedenk dat deze eerste kerst zonder haar man de meest zware zal zijn van alle komende kersten.
Juist die eerste komt het gemis dubbel (misschien wel tig dubbel) binnen.

Wees voorzichtig met wat je schrijft.
Hoe goed het ook bedoelt is zo fout kan het aankomen.

1 en ander ligt uiteraard ook aan de relatie die je met elkaar hebt!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:12

Geen liefdevolle kerst toewensen, dat is hoe lief de bedoeling ook is, wat ongepast

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:15

Er zijn ook nog mensen die niks om kerst geven.. Hoe dan ook is het wel een tijd die je - als je het viert - doorgaans met familie doet en oud en nieuw hakt er ook in als je beseft dat het jaar begint zonder je geliefde..

Ik zou kijken voor een mooi gedichtje of schrijf gewoon wat in je opkomt. Dat je haar sterkte wenst, dat je aan haar denkt en dat ze bijv. altijd welkom is voor een praatje oid (dat laatste natuurlijk ook alleen toevoegen als je dat ook echt zou willen.. anders staat ze voor een dichte deur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:17

Als ik vanuit mijn eigen ervaring mag spreken is bij ons alles wat met Kerst te maken had zo ongezien de bak in gegaan. Hoe lief bedoeld ook, wij hadden er geen enkele behoefte aan. (6 weken na)
Ik kan me voorstellen dat een ander dat misschien wel heeft, maar ik zou het dan simpel houden, dat je wil laten weten dat je aan haar denkt.
Het ligt idd allemaal een beetje aan de band die je met elkaar hebt denk ik.
Misschien kun je het kaartje persoonlijk brengen?

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:18

Ik zou zeker wel een kaartje sturen! Misschien dan niet een kerstkaart maar een wat neutralere kaart.
Je zou erop kunnen zetten: 'Zo veel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen.. Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog enigszins kan genieten van deze dagen. Ik denk aan je'.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:40

Bonita_Bon schreef:
Geen liefdevolle kerst toewensen, dat is hoe lief de bedoeling ook is, wat ongepast

Waarom is dat ongepast? Mag iemand die een geliefde heeft verloren geen liefdevolle kerst hebben?
Het blijft heel lastig. Zoals iemand opperde zou je ook even langs kunnen gaan of inderdaad zelf afgeven ipv versturen. Voor beide partijen is het lastig want je zou eigenlijk moeten weten hoe zij er over denkt. Verder gewoon doen wat goed voelt en vooral niet wat niet goed voelt. Dan heb je in ieder geval je best gedaan. Het verschilt toch per persoon wie wat zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:42

vibabu schreef:
Bonita_Bon schreef:

Waarom is dat ongepast? Mag iemand die een geliefde heeft verloren geen liefdevolle kerst hebben?
Het blijft heel lastig. Zoals iemand opperde zou je ook even langs kunnen gaan of inderdaad zelf afgeven ipv versturen. Voor beide partijen is het lastig want je zou eigenlijk moeten weten hoe zij er over denkt. Verder gewoon doen wat goed voelt en vooral niet wat niet goed voelt. Dan heb je in ieder geval je best gedaan. Het verschilt toch per persoon wie wat zou willen.

Natuurlijk wens je dat wel voor diegene, maar als je op dat moment die wens krijgt is waarschijnlijk de eerste gedachte: nou, dat kan niet......

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:45

Een liefdevolle kerst als je zeer recent je man bent verloren is wel een steek in het hart inderdaad.
Dat is namelijk de eerste waar je aan zou denken voor de meeste

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:46

Uit ervaring weet ik dat er niets zo erg is om een paar weken na een overlijden een kaartje te krijgen met 'prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar'. Wat nou prettige kerstdagen? En een gelukkig nieuwjaar nadat je leven net is ingestort? Zeker niet als dit ook nog eens vergezeld gaat met een breeduit lachende kerstman :') Nee, ik denk niet dat veel mensen dat op prijs zullen stellen.

Ik zou als ik je was een neutraal kaartje sturen, misschien met bloemen of iets anders waarvan je weet/denkt dat ze het mooi zou vinden. De meeste mensen stellen een lief kaartje dat je om hun denkt wel erg op prijs. Je zou er iets in kunnen zetten dat je kunt begrijpen dat kerst dit jaar een moeilijk periode zal zijn, waarin het gemis maar al te duidelijk aanwezig zou zijn. En dat je daarom dus dit kaartje stuurt en geen kerstkaartje.
Een gedichtje kan ook erg mooi zijn (wij kregen in die tijd bv. een over een vlinder die was weggevlogen, wat heel toepasselijk was en ook echt een snaar raakte). Zijn wel veel sites met rouwgedichten, daarop is wel van alles te vinden.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:55

Een liefdevolle kerst wensen, hoe lief je dat ook bedoelt, komt inderdaad wel naar over als je net je man bent verloren.
Een woord wat te maken heeft met liefde, zal op dit moment juist verdriet doen omdat je dat juist mist.

Een gedichtje is misschien wel mooi. Of de tekst (of iets in die trant) van daaf4ever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:35

kavama schreef:
Wie kan mij helpen met de tekst voor een kerstkaartje voor een vrouw waarvan haar man nu 3 weken geleden overleden is ?
Alvast bedankt

1 tip, geen kerstkaart, maar een neutraal kaartje. De oom van mijn man is in november (2 jr geleden) overleden en ik weet dat zijn tante de kerstkaarten verschrikkelijk vond zo kort hierna. Haar hoofd stond niet naar de feestdagen, dus ook niet naar bijbehorende kaarten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:44

geen kerstkaartje.

ik had vorig jaar familielid die in dat jaar haar echtgenoot had verloren, had wel drie geschreven kaartjes weer weggegooit want ik wist ook niet wat er op te schrijven. heb niks gestuurd en ben er met kerst zelf langs geweest, dus je kan beter een neutrale kaart sturen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:46

Ik heb ooit iemand wel eens een kaars gegeven ipv het kaartje.
Wat ik gezegd heb weet ik niet meer maar wel iets persoonlijks.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:47

Een sterkte kaartje sturen of neutrale kaart, met daarin dat je aan haar denkt tijdens de kerstdagen en haar veel sterkte wenst.

Geen gelukkige kerstdagen happy blije kaart, dat vind ik zelf niet gepast.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:00

Ik zou haar heel veel sterkte wensen deze moeilijke dagen en dat je in gedachte bij haar bent en dat je voor 2016 een hoop positieviteit voor haar wenst.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:22

Hallmark heeft hele mooie (kerst) kaarten met gedichten erop voor dit soort situaties. Wij krijgen er heel veel complimenten over (werk in een boekhandel)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:30

Zoek een kaart uit met een simpele vogel die wegvliegt met een (kerst)takje. Schrijf dat je aan haar denkt en haar kracht, liefde en warmte wil toezenden deze kerst.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 01:11

Bedankt alvast voor de nuttige tips, als ik het allemaal lees denk ik dat we beter even op bezoek kunnen gaan,

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 01:12

Stephaniiee_ schreef:
Hallmark heeft hele mooie (kerst) kaarten met gedichten erop voor dit soort situaties. Wij krijgen er heel veel complimenten over (werk in een boekhandel)

Ik zal er in ieder geval even naar kijken