Ik ben een derde jaars leerling verpleegkundige, en ik doe de opleiding Verpleegkundige niveau 4 (mbo). Ik loop momenteel stage in de thuiszorg, waar ik het erg naar m'n zin heb. Toch heb ik een aantal punten waar ik tegen aan loop in deze stage, waar ik in de vorige 2 stages geen last van had. Het belangrijkste is verdieping zoeken, in bijvoorbeeld opdrachten, verslagen, ziektebeelden. Ik weet niet goed hoe ik dit kan veranderen.
Je zou meer literatuur kunnen lezen en deze op kunnen nemen in verslagen?
Klarinda
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-15 19:22
MarlindeRooz schreef:
Je zou meer literatuur kunnen lezen en deze op kunnen nemen in verslagen?
Dat is inderdaad een goede tip. Dankjewel!
marloes_s
Geplaatst: 08-12-15 19:22
Dit is inderdaad heel breed. Probeer vooral niet alleen naar de patiënt te kijken maar ook naar de organisatie. En kies niet voor een bepaalde methode, omdat dit toevallig op de afdeling gebruikt wordt, maar beargumenteer waarom dit binnen de casus past.
Snorlex
Geplaatst: 08-12-15 19:23
Ben je ook geïnteresseerd in psychogeriatrie? In mijn psychiatrieboek worden enkele hoofdstukken besteed aan dementie. Hoe benader je deze mensen, wat "speelt" er eigenlijk in hun hoofd, hoe ga je er mee om, hoe ontstaat het. Misschien vind je het leuk om er een specifiek boek over te lezen, of artikelen. Dan zoek je zelf de verdieping
sandra1312
Geplaatst: 08-12-15 19:27
Ik zit nu in het 4e jaar van dezelfde opleiding als jij, ook bij ons verwachten ze vanaf het derde jaar veel verdieping in onze beroepsprestaties/verslagen. Bij bepaalde aandoeningen is het de bedoeling dat we een uitgebreide rode loper maken over de aandoeningen en bij opdrachten ook literatuur meenemen. Dit kan zijn uit tijdschriften/boeken of van internet. Wij moeten ook de rol van de verpleegkundige duidelijk beschrijven.
Zoals hier boven staat kun je idd een uitgebreide rode loper maken als er niet om gevraagd wordt. Als je bijvoorbeeld een zorgvrager begeleid met een bepaald ziektebeeld kun je daar een rode loper over schrijven.