Mijn ouders zijn ongeveer 18 jaar geleden gescheiden omdat mijn vader een alcohol verslaafde is. Ik heb nog lang contact met hem gehouden. Dit ging met ups en heel veel downs.
Ik ben met mijn moeder mee verhuisd en mijn oudere broer, is bij mijn vader gebleven. Met alle gevolgen van dien....
Mijn broer heeft ADHD en een zeer hoog IQ. Hij heeft dan ook nooit rust in zijn donder. Dit in combinatie met een slecht voorbeeld en een zwak voor verslavingen, is het mis gegaan. Sinds mijn ouders uit elkaar zijn gegaan is mijn broer drugsverslaafde.
In de 15 jaar is er een hoop gebeurd. Hij is meerdere keren opgenomen geweest, heeft ook hier en daar vast gezeten voor kleine vergrijpen. Oa hierdoor is de relatie met hem en mijn moeder, erg ingewikkeld. Mijn moeder heeft hem altijd gesteund, maar doordat mijn vader, mijn moeder slecht doet voordoen, is er altijd onenigheid geweest.
Ik heb sinds 2,5 jaar het contact met mijn vader volledig verbroken. Ik kan en wil niet met iemand omgaan die zelf niet eens ziet dat hij verslaafd is. In tegenstelling tot mijn broer, die dit dondersgoed weet. Hij heeft altijd periodes gehad waarin hij heel gemotiveerd was om af te kicken. Maar hier ontbrak elke keer weer opnieuw motivatie en doorzettingsvermogen.
De laatste jaren is het contact tussen ons minimaal, omdat ik het heel moeilijk vind om met alles om te gaan. Helaas heeft hij afgelopen jaar weer een fout begaan, waardoor hij vast zat. Mijn moeder heeft hem hier volledig ondersteunt, zowel financieel als geestelijk. Ik heb altijd laten blijken dat ik liever geen contact wil, zolang hij drugs gebruikt.
Doordat mijn moeder me dit jaar gesmeekt heeft om 1 x mee te gaan op bezoek, ben ik overstag gegaan. Mijn broer was zielsgelukkig om mij te zien en moest zelfs huilen. Natuurlijk doet dit me wel wat.
Over het algemeen ben ik een harde tante, die duidelijk laat weten dat ik geen contact wil, zolang er niks aan de situatie veranderd. Nu leek het afgelopen jaar dat er verbetering in zat te komen, aangezien hij al een 1/2 jaar niks had gebruikt. Mijn moeder heeft ook duidelijk gemaakt dat dit zijn laatste kans is en hij haar niet meer mag laten stikken, als hij weer vrijkomt.
Nu twee weken later is hij vrij en vanaf dag 1 is het weer raak.. Of kan ik beter zeggen mis? Hij had beloofd gelijk naar mijn moeder te komen, maar hij besloot met mijn vader mee te gaan naar de kroeg om 9 UUR SMORGENS!!!!!! Tevens woont hij ook weer bij me vader. Helpt lekker mee he? Maar dit ziet hij niet in.
Me moeder is intens verdrietig, wat mij heel erg raakt en ik hem dood vervloek. Hij snapt het probleem niet en zegt dat dit voor werk was. Maargoed, maak dat hem maar wijs, niet ons.
Me moeder is EINDELIJK bezig met hulp zoeken, omdat ze het niet meer kan verwerken.
Het doet me erg veel pijn om me moeder zo ongelukkig te zien. Ze kan en wil het niet opgeven en naast haar neerleggen.
Op zulk soort momenten wil ik gewoon totaal geen contact meer en is hij niet meer welkom in mijn huis. Op momenten dat hij nuchter is, is hij altijd erg blij om mij te zien. Vind het erg om me teleur te stellen, maar het gebeurd toch n
.In theorie weet ik dondersgoed dat verslaafden niet zomaar 'beter' worden. Inmiddels heb ik die hoop ook al opgegeven.
Maar soms doet het me veel pijn om te moeten zeggen dat ik het contact verbreek, omdat ik weet dat het hem pijn doet....
Maar elke keer de teleurstelling, maakt me ook erg verdrietig.. Maar toch blijf ik het ergste vinden, dat me moeder er zo onder lijd...
Ik probeer een verhaal van 15 jaar op papier te zetten. Tuurlijk mis je zo een hoop informatie. Maar voor nu is dit het gene wat in me speelt. Ik wil het gewoon even van me afschrijven. Normaal heb ik het er amper over..
Ik heb geen schaduw account, omdat het is wat het is.. Mocht je mij herkennen, stuur dan even een pbtje

Bedankt om mijn warrige verhaal te lezen

. En ook ik vind het knap dat je dit zo open durft te delen, ik zelf durf het niet