buurman zijn wekker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

buurman zijn wekker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 12:46

Ik woon in een oud rijtjeshuis, beneden woning. De slaapkamer van mijn buurman ligt tegen mijn slaapkamer aan. Het is zeer gehorig.

Ik zelf heb ook wel eens mijn muziek relatief hard aanstaan in de woonkamer tot uiterlijk 00:00 daarna gaat het sowieso zachter, maar ik probeer wel altijd de slaapkamerdeur dan dicht of op een kier te houden.

Nou heb ik een zeer onregelmatig ritme door onregelmatige diensten en ik heb echt mijn slaap nodig, anders ben ik helemaal kapot tijdens mijn werk. Mijn buurman zijn wekker gaat elke ochtend rond 05:00. Als hij thuis is gaat die meestal rond 20 minuten af, maar soms blijft die ook 2 uur aan 1 stuk door afgaan... Ik gok dat hij dan niet thuis is. Het is een zeer luide wekker, de hele tijd PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP, maakt je gek :+

Nou wil ik mijn buurman graag te vriend houden, het is een hele aardige vent, maar hier word ik wel echt gek van. Ik mis gewoon mijn noodzakelijk aantal uur slaap... Vandaag ook weer, toen maar oordopjes in gedaan die het voor een gedeelte dempen met risico dat ik mijn eigen wekker niet zou horen :') Maar er was geen andere optie. Ik kan de wekker tot in mijn badkamer horen := Ik gok dat hij zelf een zeer vaste slaper is waardoor hij dus zo'n luide wekker nodig heeft... Een andere reden kan ik niet bedenken :') Ik heb hier vooral de laatste maanden last van (woon hier al 2 jaar) dat die wekker zo lang af gaat.

Hoe kan ik dit, op een zo vriendelijk mogelijke manier brengen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:50

lifaya schreef:
Ik zelf heb ook wel eens mijn muziek relatief hard aanstaan in de woonkamer tot uiterlijk 00:00 daarna gaat het sowieso zachter, maar ik probeer wel altijd de slaapkamerdeur dan dicht of op een kier te houden.

Blij dat jij mijn buurvrouw niet bent. Tot 0.00 uur... :=

lifaya schreef:
Hoe kan ik dit, op een zo vriendelijk mogelijke manier brengen?

Hallo buurman, ik heb last van uw wekker. Ik kan deze horen alsof hij in mijn slaapkamer staat. Soms gaat deze 2 uur achter elkaar af. Ik doe geen oog meer dicht.

Dan komt het gesprek verder vanzelf op gang lijkt me.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:51

Wat dacht je van gewoon eens een gesprekje aangaan?
Je zegt zelf dat het een heel aardige vent is, dus wat is het probleem?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:51

Het gesprek aangaan met een kop koffie en uitleggen dat je snapt dat je de wekker hoort, maar dat het nu soms wel erg lang en hard is. Misschien is hij zich er niet eens bewust van. Misschien houdt hij wel van eindeloos snoozen. Wie weet. Maar dat is imo de enige oplossing: praten.

Of een wake-up light cadeau geven voor kerst? :D :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:52

Muziek tot 00:00 uur vind ik ook aso hoor..
Idd gewoon zeggen dat je er wakker van ligt

Maaike162

Gewoon even langs gaan en het vriendelijk vragen?

Onze buren hebben een tijdje terug verbouwd. Veel herrie, maar ja dat maakt op zich niks uit. Maar na de verbouwing bleek dat ze ook een nieuwe ketel hadden waardoor wij constant een vervelende duidelijke zoem in huis horen. Heel vervelend, voor ons, maar ook voor hen omdat hun verbouwing er net op zat. Maar we zijn er toch maar even heen gegaan en ze hebben iets veranderd waardoor wij er geen last meer van hebben.

Als je een goede relatie hebt met je buur zou het bespreekbaar moeten zijn, lijkt me.

Jennyj01

Nou gewoon zoals het is. Vragen of het echt nodig is dat hij zo'n harde wekker nodig heeft. Maar als hij om 5:00 opstaat heb je kans dat hij ook wel wat over je muziek gaat zeggen. Ik persoonlijk vind 0:00 echt veel te laat daar ik zelf ook altijd erg vroeg ben.

vuurneon

Re: buurman zijn wekker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:54

Gewoon man uitnodigen voor een kop koffie, uitleggen en ook gelijk vragen of hij ook last van jouw muziek heeft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:55

Jij hebt wel eens je muziek tot 12 uur redelijk hard staan.
Dat betekent voor de buurman 5 uur slaap.

Nu weet ik niet wat bij jou wel eens is.
Maar zou dat geloof ik eerst eens aanpassen voordat ik bij een buurman aan zou kloppen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 12:55

Ik heb bij mijn buren duidelijk aangegeven dat als zij last hebben van mijn muziek dat ze dit gewoon kunnen zeggen :P Ik heb in alle tijd dat ik hier woon 1 x een klacht gehad en dat was toen ik mijn verjaardag vierde en ik en vrienden om 01:00 nog buiten met deur open en harde muziek stonden. Dus dat was ook best logisch :') Had niet verwacht dat er mensen zouden komen anders had ik mijn buren toen wel even ingelicht :P Dus om dat even duidelijk te maken. Muziek staat vooral hard tot een uur of 22:00 doordeweeks en vrijdag en zaterdag kan het wel eens wat later zijn. Maar dan wel met de deuren dicht zodat het vooral binnen mijn eigen ruimte blijft. Ik probeer dus wel gewoon rekening met mijn buurt te houden :P

Betreft het gesprek met mijn buurman, ik vind het moeilijk om dan niet te bot te klinken (of hypocriet omdat ik dus zelf ook muziek aan heb in de avond uren)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:57

lifaya schreef:
Betreft het gesprek met mijn buurman, ik vind het moeilijk om dan niet te bot te klinken (of hypocriet omdat ik dus zelf ook muziek aan heb in de avond uren)

Benoem dan ook in het gesprek nogmaals dat jij muziekliefhebber bent, maar als hij daar last van heeft hij het ook zeker moet zeggen. Dat je je voor kunt stellen dat muziekoverlast ook niet prettig is voor hem als hij dagelijks vroeg opstaat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:58

Elke week dus.
Nou ik denk niet dat jij recht van spreken hebt.
Door de weeks tot 10 zou ik in een gehorig huis ook niet doen.
Nee ik vind op basis van deze informatie dat je geen rekening houd met de buren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:00

lifaya schreef:
Ik heb bij mijn buren duidelijk aangegeven dat als zij last hebben van mijn muziek dat ze dit gewoon kunnen zeggen :P Ik heb in alle tijd dat ik hier woon 1 x een klacht gehad en dat was toen ik mijn verjaardag vierde en ik en vrienden om 01:00 nog buiten met deur open en harde muziek stonden. Dus dat was ook best logisch :') Had niet verwacht dat er mensen zouden komen anders had ik mijn buren toen wel even ingelicht :P Dus om dat even duidelijk te maken. Muziek staat vooral hard tot een uur of 22:00 doordeweeks en vrijdag en zaterdag kan het wel eens wat later zijn. Maar dan wel met de deuren dicht zodat het vooral binnen mijn eigen ruimte blijft. Ik probeer dus wel gewoon rekening met mijn buurt te houden :P

Jup.
Ik zou eerst eens wat aan jezelf doen voor je de buurman aanspreekt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 13:01

bruintje123 schreef:
Elke week dus.
Nee ik vind op basis van deze informatie dat je geen rekening houd met de buren.

"recht van spreken" ? :') Ik heb DUIDELIJK bij al mijn directe buren aangegeven dat als er ook maar enige last word ondervonden van mijn muziek dat ze dit gewoon moeten zeggen. Het is niet dat ik het echt knoeperhard heb aanstaan dat de vloer mee danst hoor :P maar gewoon wat luider. Ik draai ook niet elke avond muziek. Ik werk vandaag tot 22:45 dan zal ik thuis komen rond 23:30 en dan eff een filmpje kijken en slapen. Muziek doe ik dan niet meer.
Die wekker daarentegen gaat élke ochtend af, of die nou thuis is of niet :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:02

Szan schreef:
lifaya schreef:

Benoem dan ook in het gesprek nogmaals dat jij muziekliefhebber bent, maar als hij daar last van heeft hij het ook zeker moet zeggen. Dat je je voor kunt stellen dat muziekoverlast ook niet prettig is voor hem als hij dagelijks vroeg opstaat.

Dit dus :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:02

Nou ja, de buurman zou ook kunnen klagen natuurlijk, misschien heeft hij wel geen last. Of heeft hij wel last en vindt hij net zo als jij heel ingewikkeld om er wat van te zeggen.

Ik zou wel het gesprek aan gaan. Zeggen dat je last hebt van zijn wekker. En gelijk even vragen of hij last heeft van jouw muziek.

Ik vind het knap aso die muziek maar als hij er geen last van heeft doet mijn mening er niet toe he? :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:03

Oh bokt wat zijn we lief.
De buurman van TS heeft geen last van TS anders zegt die dat wel, laten we daar gewoon over ophouden?
En de buurman van TS heeft zelf echt wel een mond om het te zeggen hoor.

@TS ik denk dat je het eens rustig kan vertellen aan je buurman, kijken hoe die reageert. Doet die niet reëel tja, dan is het vervelend en weet ik het niet meer, maar als jullie gewoon aardig tegen elkaar zijn en elkaar mogen kan je het gewoon zeggen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:03

lifaya schreef:

Maar stel je eens voor: als jij de wekker van je buurman al door de muur heen hoort, denk je dan dat het überhaupt zin heeft om je deur dicht te doen als je die muziek zo hard aanzet? Volgens mij maakt dat dan ook niks meer uit.
Je mag je wel in de handjes knijpen met een buur die daar niet moeilijk over doet. Als je het echt nodig vindt om het geluid van de wekker bij je buurman aan te geven, doe dit dan door gewoon een gesprek aan te knopen en het probleem duidelijk te maken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is dat je de wekker zo'n lange tijd hoort, maar bespreek dit met je buurman. Grote kans dat hij zich er nieteens van bewust is.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:05

Ik heb ditzelfde probleem met mn huisgenootje. Zelfde huis en een dunne muur ertussen. Haar reactie was dat ik dan maar met oordoppen moet gaan slapen... Ik hoop dat jouw buurman wat aardiger is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:05

Gewoon beleefd vragen of hijner om wil denken dat hij zijn wekker goed uitdrukt? Dt je geregeld hebt dat hij 2 uur lang afgaat en dat je dat vervelend vind imdat het zo gehorig is. Vervolgens ook nogmaals vragen of hij last heeft van jou muziek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 13:06

Szan schreef:
lifaya schreef:

Ja dat klinkt best netjes :j Ik heb het echt al meerdere keren gevraagd overigens hoor, of hij er last van heeft. Maar altijd heeft hij gezegd nee. Maar sinds ik mijn PS4 heb draai ik wel iets vaker muziek dan ik voorheen deed. Maar een deur dicht maakt gelukkig een wereld van verschil. De slaapkamer is voornamelijk de meest gehorigste plek, of het plafond (bovenburen) maar die slapen 2 verdiepingen boven mij dus die hebben er sowieso geen last van.

Oja, de wekker van mijn buurman klinkt bijna als een penetrant brandalarm en ik slaap heel licht, om het even iets duidelijker te maken :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:08

Gewoon vragen hoor! Als hij misschien niet durfde om iets van je muziek te zeggen, krijgt hij nu de kans :P
Misschien van te voren even bedenken hoe je het gesprek wil starten, omdat je aangeeft dat je bang bent dat het verkeerd overkomt.

Waarschijnlijk doet hij gewoon zijn wekker niet goed uit of zo, dan wil hij daar vast wel wat beter op letten voor jou.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:09

zoiets moet je gewoon kunnen overleggen. misschien is hij zich van geen kwaad bewust!! gewoon op hem afstappen en melden dat je er last van hebt. dat moet toch goedkomen!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:10

lifaya schreef:
bruintje123 schreef:
Elke week dus.

"recht van spreken" ? :') Ik heb DUIDELIJK bij al mijn directe buren aangegeven dat als er ook maar enige last word ondervonden van mijn muziek dat ze dit gewoon moeten zeggen. Het is niet dat ik het echt knoeperhard heb aanstaan dat de vloer mee danst hoor :P maar gewoon wat luider. Ik draai ook niet elke avond muziek. Ik werk vandaag tot 22:45 dan zal ik thuis komen rond 23:30 en dan eff een filmpje kijken en slapen. Muziek doe ik dan niet meer.
Die wekker daarentegen gaat élke ochtend af, of die nou thuis is of niet :+

Dat de buren dat niet direct zeggen wil niet zeggen dat ze er geen last van hebben. Ook al heb jij aangeven dat ze dat wel mogen.

Nee ik zou niemand op overlast aanspreken als ik wekelijks zelf daar aan mee doe.

Niet naar een ander wijzen als er 4 vingers naar jezelf wijzen :)

Mando

Re: buurman zijn wekker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:14

Je kan hooguit voor je voeten geworpen krijgen dat jij je muziek dan maar wat zachter moet zetten.
En daar kan jij dan weer wat mee

En heeft ie daar geen last van dan hoor je niets en zal hij zijn wekker af zetten op de dagen dat hij er blijkbaar niet is.

Ik denk niet dat hij je opeet dus gewoon een volwassen mens tot mens gesprek aan gaan.