Oude boeken weggeven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilserenate

Oude boeken weggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 09:35

Hallo allemaal!

Kennen jullie deze site al:
http://kinderzwerfboek.nl
Het is voor als je een oud boek hebt, die je al doorgelezen hebt. In dat boek plak je dan een papier met informatie, en dat boek leg je ergens neer bijvoorbeeld op een bankje of in de trein. De volgende persoon die hem vind, kan dat boek lezen en hem invoeren op die site. En dat gaat dan zo door. Zo kun je boeken weggeven en iemand anders er blij mee maken.

Wie doet er mee?

Ps. Ik weet niet of het topic hier goed staat ;)

Minoes

Re: Oude boeken weggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:10

Ik vind het een leuk initiatief, vraag me alleen wel af of zo'n boek het lang overleefd. Ik denk het eigenlijk niet..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:14

Wij hebben nu een kinder zwerfboek thuis. Via een buurmeisje, die had hem net uit. Boek is er speciaal voor en al een flink aantal jaren oud. Wanneer we hem uit hebben gaat hij naar de speeltuin.

In dit boek staat ook echt dat het om een zwefboek gaat, wist niet dat je het ook met gewone boeken kunt doen. Heb nog boeken over, leuk! Binnenkort eens tijd voor maken

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:28

Ik heb wel eens een boek achtergelaten via www.bookcrossing.com, eigenlijk hetzelfde idee maar dan wereldwijd... Ja raad het al, nooit meer wat van gehoord.

Vind het principe maar dom eigenlijk.

Als ik een boek over heb zet ik het wel gewoon op Marktplaats (of Ikgeefweg op Facebook), ben ik tenminste zeker dat er een volgende lezer is en die ook echt blij is met mijn boek :)

ilserenate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:28

daisssx schreef:
Ik vind het een leuk initiatief, vraag me alleen wel af of zo'n boek het lang overleefd. Ik denk het eigenlijk niet..

Als je hem in de trein legt, blijft ie droog ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:37

Ik geef mijn boeken door aan het bejaardentehuis.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:37

Zoiets bestaat ook op centraal station Utrecht.
In een aparte ruimte staan daar al dan niet bewust achter gelaten boeken van mensen/ treinreizigers die je zo mag nemen als leesvoer.

Super leuke vondsten kunnen daar tussen staan.

Natuurlijk is het leuk als je deze boeken ook weer een keer terug legt of nieuw/ oud leesvoer achter laat, al dan niet met een berichtje of stickertje in het boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:21

leuk idee. ik heb nog best veel boeken liggen..