ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, natuurlijk heb ik zelf al het enige speurwerk gedaan maar misschien vergeet ik gewoon ergens te kijken? 2 zien er meer dan 1 natuurlijk
.Ik heb het nooit naar mijn zin gehad op school, altijd gepest etc. Ben ver onder mijn niveau komen te zitten hierdoor en ook een soort van CVS op mijn hoofd gestempeld gekregen (ben hiervoor officieel in onderzoek geweest etc. , nu denken wij nog steeds niet dat het CVS is maar goed, dat terzijde. Ik voel me dus altijd moe/ziek/altijd pijn in mijn spieren.
Nu ben ik eindelijk na 2 jaar extra school geslaagd voor mijn VMBO-TL diploma, en was ik aangenomen bij de versnelde opleiding van Financiële beroepen, junior assistent accountant, boekhouding, dit zou ik dan in 2 jaar kunnen afronden. Dit is een niveau 4 opleiding en ik vond/vind de richting erg leuk, de opleiding zelf ook.
Helaas heb ik het amper kunnen volhouden en na 1-2 weken ben ik teruggevallen omdat mijn lichaam het gewoonweg niet meer aan kan, 5 dagen per week van half 9 tot half 5 met 1-1,5 uur reistijd. Dat was gewoon even te veel zonder opbouwen. Ik heb het geprobeerd met opbouwen, maar dit liet school niet zo goed toe waardoor ik me onzeker ging voelen en niet meer zo goed durfde.
Ik heb in overleg met mijn mentor daarom besloten dat het misschien beter is om naar wat anders te kijken, de enige manier dat ik het bij hun nog ging halen was namelijk als ik vanaf die dag weer full-time aanwezig was, en realistisch bekeken ging ik dat niet ineens trekken of kunnen.
Ik zat altijd te twijfelen over ICT-beheerder, mijn vriend heeft dit ook gedaan en zei toen dat het niks voor mij was omdat ik er nu niks mee doe, maar uiteindelijk heb ik hier wel een beetje spijt van gehad want het lijkt me gewoon heel leuk, en je kan er veel kanten mee op. Deze opleiding is er toevallig ook in BBL (werken en leren). En zou ook in januari starten bij de school hier 15 min scooteren vandaan, ik heb me hier dus voor ingeschreven. Maar heb nog niks gehoord, weet ook niet of ik nog op tijd ben hiervoor.
Verder heb ik me op andere scholen die bijna even ver zitten ingeschreven voor soortgelijke opleidingen zoals ik op het moment nog ingeschreven sta (financiële beroepen), die ook in januari of februari zouden starten.
Ik zou eventueel best willen wachten tot augustus, maar financieel is dit niet haalbaar helaas. Ik woon op mezelf, en als ik geen stufie ontvang dan kan ik het dus niet betalen, ik snap dat dit niet goed is, dat je financieel onafhankelijk moet zijn maar helaas het is nu eenmaal zo. Om dit op te vangen werk ik nu 6-7 dagen in de week als bezorger bij 2 bedrijven, dit verdient ongeveer 350 euro per maand. (de helft van mijn stufie).
Ik zit te kijken naar bijvoorbeeld een studie van scheidegers of NCOI of ed. Helaas moet je deze helemaal zelf betalen en krijg je hier geen stufie voor. Wel hebben hun ook BBL opleidingen, alleen snap ik niet zo goed hoe dat in zijn werking gaat. Dit zou voor mij ideaal zijn eigenlijk. Maar is meer een allerlaatste optie.
Zijn er mensen die misschien nog MBO opleidingen weten waar een BBL functie voor is en die in januari of februari starten omgeving Zaandam. Eventueel wil ik voor een BBL opleiding best 1 dag per week naar Utrecht of ed reizen, dat is niet zo'n probleem denk ik.
Eventueel BOL opleidingen zoals ICT beheerder of een versneld traject van Financiële beroepen of directie secretaresse of ed. die in die periode starten zijn ook welkom.
Ik hoop dat jullie mij misschien een handje willen helpen, op het moment schrijf ik me overal in waar ik denk dat het haalbaar is. Eventueel verdere details van mijn situatie hier thuis of lichamelijk wil ik best in PB vertellen of beantwoorden in het topic.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Laura
. Nog wil ik liever gewoon naar school toe ipv werken. Ik wil gewoon erg graag een opleiding doen.