Nu woon ik in een drukke toeristische straat waar veel mensen hun woning of kamers verhuren aan toeristen. Zo ook mijn buren op nummer 14. Met de buren op nmr 18 heb ik nog wel goed contact.
Maar nadat het nu al meerdere keren is mis gegaan, heb ik al een briefje op mijn raam geplakt met dat pakketjes voor míjn adres alleen hier (16) óf op nummer 18 bezorgt mogen worden en nérgens anders. Het verdwijnt namelijk gewoon... Er zijn toeristen die denken, hey, leuk pakket, zijn de dag erna weer vertrokken en ik heb geen poot om op te staan.
Ik heb zojuist weer een briefje ontvangen met de vermelding dat mijn pakket op nmr 14 is bezorgt. Dus ja ik ben woest! Ik heb gebeld, maar ze zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en zeggen dat ik zelf maar langs moet gaan. Maar er is nu natuurlijk niemand meer te bekennen!
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit soort situaties te voorkomen? Ik heb dit bij PostNL al uitgelegd en gelukkig gaat dat nu goed, maar DHL of DPD hebben blijkbaar een ander systeem.
De verzender kan een onderzoek in laten stellen, naar het feit dat jij het pakje nooit gekregen hebt.
8Eveline
Geplaatst: 04-12-15 18:38
Ik heb ook briefje op de deur hangen dat ze NIET bij buren moeten afleveren. Heb daar gewoon geen zin in gaat hun geen donder aan wat ik bestel en ik werk wisselende diensten dus ben afhankelijk van wanneer ze thuis zijn. Onze postbode doet het braaf, aardige vent, dus misschien beter idee helemaal niet meer bij buren? Kunnen ze ook niet verkeerde buren hebben...
Vrees dat je van postnl niks meer kan verwachten. Hoop dat nr 14 nog keer iemand thuis is en pakketje heeft liggen.
barrymuis
Geplaatst: 04-12-15 18:41
Inderdaad bij een afhaalpunt laten afleveren. Of bij je bestelling in het veld opmerking aangeven dat het NIET bij de buren afgeven mag worden. Of alleen op je gewenste nummer. Veel webshops hebben dit. En het staat dan ook duidelijk op het aflever etiket. Gaat het dan nog fout heb je wel een poot om op te staan.
Weet je van wie het huis is? Even daar contact mee opnemen?
Vraag verder ook of ze op het raam/hek een papier op willen hangen dat pakketjes niet afgeleverd mogen worden. Plus zet ook bij je bestellingen dat je pakketjes NIET bij de buren afgeleverd mogen worden. Gewoon helemaal niet, niet 1 nummer wel 1 nummer niet. Dat gaat wrs ook fout.
Het zelf halen bij een afhaalpunt, of bij de verzender aangeven dat het persoonlijk afgegeven moet worden, zij kunnen dat aan de verzender doorgeven. En voor de verdwenen pakketjes zou ik gewoon aanspraak maken op de verzekering van de verzender. Het is niet jouw fout dat zij het bij de verkeerde bezorgen, dus laat ze dat maar mooi vergoeden.