Begin van ze zomer een mooi gazon laten leggen (tuin op t oosten) welke zó goed gemest was dat ik van de zomer dikwijls 2x per week moest maaien omdat de grasmaaier anders telkens vastliep. In november de tuin winterklaar gemaakt, keurig dagelijks het bladerdek verwijderd en midden november laatste keer gemaaid (op iets langere stand) zoals aanbevolen door de hovenier. Echter is het gazon nooit gestopt met groeien en nu alweer erg hoog. Mag het nu nog gemaaid worden of gaat dat echt schade opleveren?
Wij hebben het vorige week ook nog gemaaid Hier groeit het ook als kool
anneliesdj
Geplaatst: 04-12-15 16:47
Als de grond niet zo nat is dat je t kapot maakt en je zet het mes niet te laag dan zal het geen probleem zijn lijkt me. Als je het laat staan weet je zeker dat je volgend jaar een lelijk gazon hebt.
Brainless
Geplaatst: 04-12-15 16:47
Zolang er maar niet direct (nacht)vorst overheen komt, is het geen probleem.
Inderdaad niet te kort, en ik maai altijd op een zonnige dag als het boven de 10 graden is. Dan groeit het gras nog en kan dan ook makkelijker herstellen
beatje
Geplaatst: 04-12-15 16:51
Rond de 15 graden groeit gras ,dus dat is het nog steeds hier.Om mij heen in de tuinen word ook nog steeds gemaaid.Mijn gras staat ook terug hoog dus ik ga morgen hoop ik voor de laatste keer maaien. Maar ik denk dat ik in jou geval ook even de hovenier zou bellen,je grasmat is zo nieuw.
Het gazon is helaas wel bijna moeras zo nat, het is dat ik dagelijks hark en zorg dat alle speelgoed dagelijks het terras op gaat dat het nog mooi vol en groen is. Ik maai trouwens met een ouderwetse handmaaier (met van die roterende messen, mocht daar verschil in zitten) dus hij is niet heel zwaar en zal vast weinig sporen achterlaten (hoop ik) Ik ga het gewoon nog eens maaien, Denk anders idd dat ik volgend jaar niks over hou.