Rooster veranderd steeds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rooster veranderd steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:13

Haj bokkers,

Mijn rooster veranderd steeds. Heel irritant.
Voor vandaag staat er dat we vanaf het 5e vrij zijn. De docent beweerde gisteren dat we daarna nog gewoon naar haar lessen moeten, maar de hele week staat al dat we dan vrij zijn. Ik heb daarom ook mijn werk gewoon ingepland, maar nu beweert ze dus dat we gewoon heen moeten.

Wat zijn mijn rechten hierin? Mag dit zomaar?

wendyenbram

Re: Rooster veranderd steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:24

Ik weet dat bij mijn dochter op school ze geen (werk)activiteiten mogen plannen tussen 08.30 en 16.30. Omdat ze in die tijd beschikbaar dienen te zijn voor school. Ook al staat op het rooster anders. Hier verandert het rooster ook per uur. Zondagavond 20.00 kijken op rooster om tas in te pakken. En 21.00 kijk je per ongeluk nog een keer, is ze ineens de eerste 2 uur vrij. Terwijl ze om 20.00 uur gewoon het eerste op school moest zijn.

Ik denk dat school voor gaat. Dan moet je even goed in de school regelementen kijken.

Mijn dochter werkt wel , maar is er een activiteit van school dan moet ze dus idd naar school.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:27

wat raar..
Gaat het om verplichte lessen?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:28

Tja wat wendyenbram zegt. Je hoort tot een bepaalde tijd voor school beschikbaar te zijn.
Vraag het straks nog even voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:48

Ja gaat om verplichte lessen.
Het gebeurd de laatste tijd zo vaak, wat jou dochter heeft wendyenbram heb ik dus exact hetzelfde.
Ik heb het er al eens met mn mentor over gehad maar die komt ook met dat argument van je moet van 8 tot 16:30 beschikbaar zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:50

amoj schreef:
Ja gaat om verplichte lessen.
Het gebeurd de laatste tijd zo vaak, wat jou dochter heeft wendyenbram heb ik dus exact hetzelfde.
Ik heb het er al eens met mn mentor over gehad maar die komt ook met dat argument van je moet van 8 tot 16:30 beschikbaar zijn.

Vind dat hij hier ook gelijk in heeft :)

Maar je zou eens bij zoiets als het LAKS kunnen informeren :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:06

Je zit nu op het MBO? Dan lijkt me dat eigenlijk niet meer kunnen - werken is dan haast noodzakelijk om je kosten te kunnen dragen. Op een bepaald moment moet je gewoon op het rooster kunnen vertrouwen, klaar.
(Lekkere boodschap ook voor je leerlingen. Eerst laat je ze onbetrouwbaar zijn naar de werkgever en dan moeten ze op stage en dan klagen dat ze het niet goed doen.)

Het LAKS is voor middelbare scholieren, voor MBO moet je bij JOB zijn. http://www.jobmbo.nl/

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:47

Gelukkig krijgen wij het rooster een halve week van te voren. Meestal veranderd het dan niet meer.
Als het wel veranderd zou ik zelf niet komen als ik al had afgesproken om te werken.