Leven op je telefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Leven op je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 09:37

Het kan gruwelijk irriteren als iemand in gezelschap constant op zn telefoon zit

Als je zo om je heen kijkt zie je dat overal eigenlijk.
Iedereen zit constant op zn telefoon,kan niemand nou meer gewoon gezellig praten zonder af te dwalen?

In mijn ogen is het enige communiceren wat er dan nog gebeurt whatsappen.
Is dat dan makkelijker ofzo, of ben ik ouderwets?
En toch vind ik het er op lijken, zeker de jeugd dat ze echt praten niet meer kunnen?

Wat vind jij hiervan?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:41

Citaat:

De wat? :')

Ja, je bent ouderwets. Wen er maar aan, je moet nog even. Dit is de toekomst.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:43

Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch met de smartphones tegenwoordig. Vooral als ik alleen ben.
Met een vriendin ofzo of tijdens het stappen kijk ik echt niet constant, maar over het algemeen zit hij meer in m'n Hand dan in m'n tas

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:44

Het hoort er nou eenmaal bij, of we willen of niet.
Maar inderdaad, kom je net op een verjaardag bij iemand of zo en feliciteer je diegene en kruip je in een hoekje met je telefoon en zegt GEEN WOORD meer > dat vind ik wel heel vervelend of als je je emotionele verhaal doet bij ieman gaat 'ie zitten appen...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:46

Mijn telefoon zit ook aan me vastgeplakt, maar als we uiteten gaan of naar de bios doe ik hem wel weg. Als ik afspraak met vrienden kijk ik 1x per uur een keertje, constant vind ik onbeleefd dan kan ik net zo goed niet afspreken. Zit dan ook niet per se op WhatsApp maar vooral op Bokt :+
Merk wel dat m'n concentratieboog er kleiner door geworden is en je ongemerkt toch steeds dat ding erbij pakt. Maar je ontkomt er bijna niet aan.
Laatst bijgewerkt door Selina op 04-12-15 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:47

Ja ik vind het ook vervelend. De meesten lijken vergroeid met dat ding. Vreselijk. Ook leuk op verjaardagen, kijk je rond, zit iedereen met zo'n ding voor z'n gezicht.
En ja ik heb ook een telefoon, maar kan me in gezelschap wel inhouden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:51

Ik vind het ook hartstikke vervelend en zeg er altijd iets van als iemand constant op de telefoon kijkt. Gelukkig denken de meeste vrienden hetzelfde als ik. Maar ik kom uit een boerendorp misschien dat daar verschil in zit?

Echwel

Re: Leven op je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:53

Zaten ze er maar op....:)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:57

Ik leef nog steeds (gelukkig) zonder smartphone en hoop dat ook nog lange tijd zo te houden. Net omdat het me zo stoort bij anderen en ik de verleiding wel begrijp. Maar mensen, wat een stemmingsafknapper zijn die telefoons! -O-

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:58

saffire schreef:
Is dat dan makkelijker ofzo, of ben ik ouderwets?
En toch vind ik het er op lijken, zeker de jeugd dat ze echt praten niet meer kunnen?

Zo ervaar ik het helemaal niet en ik vind niet dat je alle jeugd over een kam mag scheren.

Als je met elkaar bent en iemand verdwijnt in zijn telefoon, dat is inderdaad heeel vervelend.
Ik en mijn vrienden vinden er hetzelfde over gelukkig, dat scheelt.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:05

Mijn telefoon is leuk tijdverdrijf, je kunt zoveel doen op een smartphone! Niet alleen whatsappen maar bijvoorbeeld ook rondkijken op bokt.
En natuurlijk als je in gesprek bent, of iets anders waarbij het sociaal niet gewaardeerd wordt dat je ondertussen met je telefoon bezig bent, dan leg ik hem gewoon weg :+

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:07

In gezelschap is mijn telefoon ver weg gestopt en staat zelfs vaak op 'stil'. Wanneer ik alleen ben dan wil ik hem wel eens pakken om het nieuws te checken, mail te bekijken o.i.d.. Gelukkig 'plakt dat ding echt niet aan mijn lijf.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:15

Oh "de jeugd" doet het weer. Ik zat laatst op een feestje en daar zat 90% van de 40plussers op hun telefoon terwijl "de jeugd" gewoon een spelletje aan het doen was ofzo. Waarom moet iedereen hier telkens zo over zeuren? Als t je niet aan staat, lekker niet meer met dat soort volk om gaan of er wat van zeggen. En anders gewoon lekker leven en laten leven hoor..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:17

imd schreef:
Oh "de jeugd" doet het weer. Ik zat laatst op een feestje en daar zat 90% van de 40plussers op hun telefoon terwijl "de jeugd" gewoon een spelletje aan het doen was ofzo. Waarom moet iedereen hier telkens zo over zeuren? Als t je niet aan staat, lekker niet meer met dat soort volk om gaan of er wat van zeggen. En anders gewoon lekker leven en laten leven hoor..

Viel me pas ook op op een verjaardag. Ik probeerde sociaal m'n telefoon in m'n tas te houden en gewoon een conversatie te voeren en de een na de andere 40+er pakt z'n telefoon. :+

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:18

Ik vind het alleen maar leuk, op verjaardagen word de telefoon er inderdaad bij gepakt, maar dan om leuke fotos te delen met vrienden en familie, of iemand laat een muziekje horen, of de agenda in de telefoon word er bij gepakt zodat ze iets kunnen afspreken. :) Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er mensen zo veel op hun mobiel zaten, en al helemaal niet als ze bij het gesprek betrokken werden. Maar misschien ligt het aan mij.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:18

Ik neem mijn mobiel overal mee naartoe, maar als ik met iemand samen ben (ookal is het maar een tussenuurtje) dan leg ik hem altijd weg.

Maar het is inderdaad niet alleen de jeugd hoor ;) werd gisteren nog bijna aangefietst door een 40-jarige vrouw die met een mobiel op de fiets zat :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:21

Het word op de jeugd gegooid inderdaad maar als je ziet hoe veel jonge mensen niet zo addict zijn dat ze er steeds op zitten en als je ziet hoe veel volwassenen geen seconde zonder kunnen, please :oo

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:21

Oh nee hoor, helemaal niet de jeugd. Ouderen zijn net zo erg of nog erger. M'n vriend heeft z'n telefoon vergroeid aan z'n hand.
We zaten een keer in een restaurant en hij zat echt alleen maar met z'n mobiel bezig. Ik was het zat en ben naar boven gelopen (we zaten in een hotel) en heb m'n ipad opgehaald en ben een boek gaan lezen. De hint kwam wel aan trouwens.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:25

Ik had laatst film avond met een vriendin ter voorbereiding op de nieuwe Hungergames film.
Volgens mij heeft ze maar een kwart van elke film meegekregen, totdat ik haar telefoon heb afgepakt :=

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:25

xniieeenke schreef:
Het word op de jeugd gegooid inderdaad maar als je ziet hoe veel jonge mensen niet zo addict zijn dat ze er steeds op zitten en als je ziet hoe veel volwassenen geen seconde zonder kunnen, please :oo

Blijkbaar ervaart TS dat heel anders en dat kan. Ik merk het ook veel meer bij de jeugd dan bij de ouderen. Veel ouderen hier hebben niet eens een telefoon.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 10:25

40+ers is mij niet zo opgevallen eigenlijk,misschien ligt dat aan mijn omgeving,maar leeftijd is niet zo boeiend.
Vind het zwaar irritant ,vooral als je op een verjaardag zit constant die telefoon in iemands hand
Laatst bijgewerkt door saffire op 04-12-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:26

Argai schreef:
xniieeenke schreef:

Blijkbaar ervaart TS dat heel anders en dat kan. Ik merk het ook veel meer bij de jeugd dan bij de ouderen. Veel ouderen hier hebben niet eens een telefoon.

Dat kan zeker hoor, maar het word echt heel vaak op de jeugd gegooid en dat is gewoon niet waar, dat is een feit :?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:30

_Milo schreef:
Ik had laatst film avond met een vriendin ter voorbereiding op de nieuwe Hungergames film.
Volgens mij heeft ze maar een kwart van elke film meegekregen, totdat ik haar telefoon heb afgepakt :=

Dat is helemaal erg. Ook heel storend voor de andere bezoekers. Zo'n oplichtend scherm is heel irritant. Ik snap werkelijk niet dat je nog iets gaat ondernemen als je zo verslaafd bent. Blijf lekker thaus met je telefoon.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:31

Ik ken het, heb daar ook echt een hekel aan.
Laatst bijgewerkt door Lolacabana op 04-12-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:35

Cookies schreef:
_Milo schreef:

Dat is helemaal erg. Ook heel storend voor de andere bezoekers. Zo'n oplichtend scherm is heel irritant. Ik snap werkelijk niet dat je nog iets gaat ondernemen als je zo verslaafd bent. Blijf lekker thaus met je telefoon.

Het was gelukkig thuis op de bank, in de bios godzijdank niet. Anders was ik wel heel kwaad geworden. Maar zulke mensen zaten er wel een aantal rijen voor ons idd.