Wat een gedoe, buitenlandstage!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Wat een gedoe, buitenlandstage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 13:10

Voor mijn opleiding Diergezondheid en management moet ik in de zomer van 2016 vijf weken op buitenlandstage. Het probleem is, niemand wil je hebben voor maar vijf weken -O-

De enige vereiste is dat het een stage is met dieren in het buitenland (België mag dus ook). Ik doe een HBO studie, maar aan 'handjeswerk' (zoals de docenten het noemen) ontkom je niet. Dat vind ik overigens helemaal niet erg. Als ik maar ergens een leuk stage-adres vind, dan ben ik blij.

Zijn er hier mensen met tips of adressen waar jullie zelf zijn geweest? Wat vinden jullie eigenlijk van maar vijf weken buitenlandstage? Persoonlijk vind ik het écht te kort. Overal staat bijna een minimum van 12 weken, wat overigens helemaal niet vreemd is. Het is trouwens de bedoeling dat ik samen met nog iemand anders ga reizen, dat is wel zo veilig. Mijn interesses liggen vooral bij de huisdieren, maar eigenlijk is alles leuk.

Nachtlampje

Re: Wat een gedoe, buitenlandstage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:17

Wwoof ! Daar zijn volgens mij genoeg boerderijen die 5 weken prima vinden.

Over de hele wereld, overal en allerlei verschillende boerderijen. Het enige wat jij hoeft te doen is eentje met dieren uitkiezen, en niet eentje waar ze alleen met planten werken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:19

Mijn buitenlandstage (HBO Dier- en Veehouderij) moest minimaal 6 weken zijn. Ik wilde langer, maar dit kwam in mijn studieplanning niet uit (dan zou ik vertraging oplopen); achteraf had ik het uiteraard wel moeten doen.
Ik heb stage gelopen op een kleinschalige trainingsstal in Texas.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:21

moet het een erkend leerbedrijf zijn? wat voor dingen moet je zoal doen?

een kennis van mij zit in Tsjechie met een veulen opfok. ( ze zit net over de grens. ong op 7uur rijden)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:31

Weet niet of ze het doet, maar kijk een op de onderschrift van mij. Een eco boerderij in Frankrijk met dieren in het wild. Leerzaam ;)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:38

Ik ben dit jaar zelf een paar weken naar Kreta geweest om met paarden te werken en volgens mij nemen ze ook stagiaires aan, ook voor 5 weken. Ik dacht dat er ook al eens een bokker daar had stagegelopen. Je zou, als je geinteresseerd bent altijd even een mailtje kunnen sturen. De eigenaresse is Belgisch dus je kunt gewoon nederlands schrijven: http://zoraidas-horseriding.com/home_en.html

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:59

Riraito schreef:
Voor mijn opleiding Diergezondheid en management moet ik in de zomer van 2016 vijf weken op buitenlandstage. Het probleem is, niemand wil je hebben voor maar vijf weken -O-

Je zegt dat de stage in de zomer is, kan je dan niet gewoon wat langer blijven? Dan ben je wel een deel van je vakantie kwijt maar heb je ook veel meer keuze in stage adressen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:15

Naskapower schreef:
Riraito schreef:

Je zegt dat de stage in de zomer is, kan je dan niet gewoon wat langer blijven? Dan ben je wel een deel van je vakantie kwijt maar heb je ook veel meer keuze in stage adressen.
Dit zou ook mijn voorstel zijn. :j Ik zou het ook niet erg vinden om mijn vakantie "op te offeren" voor een langere stage, zo heb je er zelf ook veel meer aan dan wanneer je alweer weg moet als je net je draai gevonden hebt, plus het laat zien dat je wel echt gemotiveerd bent.

Wwoof is al genoemd; je kunt ook op workaway.info kijken, daar zijn ook bedrijven die mensen zoeken om een handje te helpen.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:18

Kijk eens op http://dierenstages.nl. Ik ben via daar 2 weken in Servië geweest als diergeneeskunde student, maar er zijn ook stages voor andere opleidingen. Was allemaal erg goed geregeld en helemaal niet duur!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 20:12

Bedankt voor alle tips! Wat ik wel merk, is dat mensen eigenlijk alleen dierverzorging/paraveterinair kennen of anders gelijk diergeneeskunde.

En ik zit er inderdaad aan te denken om er een aantal weken aan vast te plakken. Alleen worden dit er maximaal 2 (dus 7 weken in totaal). Dat maakt eigenlijk geen verschil met 5 weken.