Brommers uit het verkeer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:12

De brommers vragen niet om problemen, dat doet de overheid! Ik rij ook veel liever op het fietspad en gewoon 30 in de bebouwde kom en rustig voorbij een fietser gaan, dan 30 ( of 50) op een rijbaan met automobilisten die geen rekening met brommers houden.

Lessen heeft naar mijn mening weinig nut, leren doe je toch in de praktijk. Ik heb de basis dingen geleerd met mijn autopraktijk maar ECHT rijden leer je niet in die 35 uur. Dat er bij een auto lessen moeten worden gegeven is nodig om met de auto om te leren gaan, en de basisregels van het verkeer ( die met de theorie getoetst worden).

Om die reden willen ze dat kinderen vanaf 17 jaar leren autorijden onder toezicht, maar op die manier is het rijbewijs al helemaal niet meer te betalen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:28

Freckles"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik rij sinds een aantal maanden ook weer scooter/brommer en ik merk dat het in de stad wel een strijd is. De automobilist schijnt niet te kunnen verteren dat de brommer ook tussen het normale verkeer moeten rijden, met alle gevolgen van dien. Kleven, snijden, gewoon voor je neus de weg op rijden... tja, zo'n auto wint het toch wel van zo'n scootertje.



Nou wie weet praat jij straks anders als je zelf in een autootje rijd.
[/quote]

Verward Ik rij al 5 jaar auto.
Ik erger me alleen aan de asociale brommerrijders, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik me redelijk goed aan de regels houd. Ik ben ook al een dagje ouder en ik rij niet meer zo als toen ik 16 was. (ik lijk wel een oud wijf zo Haha! )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:31

Siempie schreef:
De brommers vragen niet om problemen, dat doet de overheid! Ik rij ook veel liever op het fietspad en gewoon 30 in de bebouwde kom en rustig voorbij een fietser gaan, dan 30 ( of 50) op een rijbaan met automobilisten die geen rekening met brommers houden.


SNORfietsen horen nog gewoon op het fietspad, BROMfietsen moeten op de rijbaan. Snorfietsen mogen maar 25 km/h en bromfietsen 45 km/u. Mijn bromfiets gaat dus maar 45 km/h en geen km-tje harder (helaas), dit is juist het probleem. Ik kom niet genoeg met het verkeer mee, aangezien die vaak 50-60 rijden. Als ik dan op een smalle weg rijd, dan kies ik ervoor midden op te rijden, aangezien ik anders afgesneden of aan de kant gedrukt word.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:38

Tessebes,een snorfiets mag altijd 25 rijden, waar dan ook. Een bromfiets mag in de bebouwde kom 30 rijden en buiten de bebouwde kom 40 km p/u.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:40

Steef schreef:
Tessebes,een snorfiets mag altijd 25 rijden, waar dan ook. Een bromfiets mag in de bebouwde kom 30 rijden en buiten de bebouwde kom 40 km p/u.


Ja, maar wat moet je als de rest van het verkeer wel 50 rijdt?
Ik heb geleerd dat je met de stroom mee moet gaan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 01:30

Tessebes schreef:
Ja, maar wat moet je als de rest van het verkeer wel 50 rijdt?
Ik heb geleerd dat je met de stroom mee moet gaan.


Dat klopt dus niet... Je moet je aan de maximum toegestane snelheid houden, in jouw geval dus 30. Of die regel is ineens veranderd, maar dat lijkt me sterk... Zal morgen mijn pa eens uithoren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:42

Tessebes"]
[quote="Steef schreef:
Tessebes,een snorfiets mag altijd 25 rijden, waar dan ook. Een bromfiets mag in de bebouwde kom 30 rijden en buiten de bebouwde kom 40 km p/u.


Ja, maar wat moet je als de rest van het verkeer wel 50 rijdt?
Ik heb geleerd dat je met de stroom mee moet gaan.
[/quote]

Dat gaat niet echt op hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:58

Het klopt wel die regel, maar elke brommerrijden, die harder kán en zijn leven lief heeft, overtreedt bewust de regel, en rijdt harder, met het verkeer mee. Wettelijk moet een brommer idd 30 rijden tussen auto's die officieel 50 of 70 mogen.... ik doe het niet, ik rijd net zo hard als mijn voorganger, ik heb mn leven lief Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:30

Pervinco"]
[quote="Tessebes schreef:
Ja, maar wat moet je als de rest van het verkeer wel 50 rijdt?
Ik heb geleerd dat je met de stroom mee moet gaan.


Dat klopt dus niet... Je moet je aan de maximum toegestane snelheid houden, in jouw geval dus 30. Of die regel is ineens veranderd, maar dat lijkt me sterk... Zal morgen mijn pa eens uithoren Lachen
[/quote]

Maar het gevolg is dus dat je het overige verkeer hindert als je niet met de stroom mee gaat of ze gaan je inhalen op een weg waar het eigenlijk niet kan, waardoor je aan de kant wordt gedrukt of afgesneden wordt. Ik ben niet levensmoe... ik probeer met de stroom mee te rijden dus.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 13:41

Tessebes schreef:
Maar het gevolg is dus dat je het overige verkeer hindert als je niet met de stroom mee gaat of ze gaan je inhalen op een weg waar het eigenlijk niet kan, waardoor je aan de kant wordt gedrukt of afgesneden wordt. Ik ben niet levensmoe... ik probeer met de stroom mee te rijden dus.


En wat als ik met mijn autootje door een 30-km zone tuf, waar iedereen fijn 50 rijdt? Dan zit je in dezelfde situatie... Je mag het verkeer niet hinderen, maar maximum toegestane snelheid staat boven het hinderen...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:05

Pervinco"]
[quote="Tessebes schreef:
Maar het gevolg is dus dat je het overige verkeer hindert als je niet met de stroom mee gaat of ze gaan je inhalen op een weg waar het eigenlijk niet kan, waardoor je aan de kant wordt gedrukt of afgesneden wordt. Ik ben niet levensmoe... ik probeer met de stroom mee te rijden dus.


En wat als ik met mijn autootje door een 30-km zone tuf, waar iedereen fijn 50 rijdt? Dan zit je in dezelfde situatie... Je mag het verkeer niet hinderen, maar maximum toegestane snelheid staat boven het hinderen...
[/quote]

Nou zit je appels met peren te vergelijken. Natuurlijk mag je daar wel het verkeer "hinderen". De maximum snelheid voor de straat is 30 km/h, dus daar mag (moet) je je aan houden. Verder is het bijna altijd onmogelijk om daar harder te rijden, omdat ze het meestal hebben volgegooid met drempels, wegversmallers, enz.
Met een brommer rij je dus tussen het verkeer op een weg waar je de maximum snelheid 50 km/h mag rijden. Het overige verkeer rijdt dat dus ook, zij houden zich aan de maximum snelheid (of rijden harder). Moet ik daar dan met 30 km/h tussen gaan tuffen op m'n brommertje?! Ja, volgens de wet moet het misschien, maar ik doe het uit zelfbescherming niet.