Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Je hebt een oplossingsgerichte leerstijl.
Dat wil zeggen dat je het liefst leert door de theorie in de praktijk te brengen. Met abstracte of theoretische leerstof heb je dan ook geen enkel probleem, zolang je er maar iets praktisch mee kunt doen. Je kunt er een probleem mee oplossen of mensen helpen. Zie je van leerstof het nut niet in, dan vind je deze snel saai of onbelangrijk. Wat moet je immers met boeken als je er verder niks mee kunt? Kortom, je bent een doener én een denker.
Ik studeerde altijd eerst de theorie, maar om het echt te kunnen snappen moest ik ook oefeningen maken. 
Citaat:Bij deze leerstijl past elke studie en/of beroep waarin je op een praktisch manier bezig bent met je kennis. Denk bijvoorbeeld aan beroepen in het onderwijs of de gezondheidszorg. Studies of beroepen waar je met je neus alleen maar in de boeken zit maken jou doodongelukkig.
).
) maar verder niet.
Dus in de universiteitsbibiliotheek of op de faculteit. Het gevoel dat mensen me in de gaten houden geeft mij motivatie om niet te gaan SOGen(Studie ontwijkend gedrag). Het liefst werk ik echter rustig op mijn kamer met een muziekje aan, dit geeft voor mij minder stress en rust in mijn hoofd. (alleen dan dus wel motivatieprobleempjes soms)MarliesV schreef:Geen radio/tv oid aan. Wonen rustig dus van buiten geluiden heb ik geen last gelukkig.
Verder laptop aan, boeken op het bureau. Eerst het hoofdstuk nog eens doorlezen en arceren wat belangrijk is.
Van de belangrijke punten maak ik mijn eigen samenvatting.
Soms doe ik oordoppen in omdat ook de omgevingsgeluiden storen.
Dus een soort van stampen. Ik werk meestal het beste onder tijdsdruk, want dan moet ik wel. Chocopasta schreef:Héél veel schrijven![]()
Dus lezen en vervolgens samenvatten. Niet op de pc, maar pen en papier. Werkt vele malen beter.
Dan hoef ik het vervolgens alleen maar door te lezen en dan zit het er in.