Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 12:52

Ik wist niet of dit hier hoorde of op het subforum van de feestdagen, aangezien ik daar vooral creatieve topics zag.
Excuus als het verplaatst moet worden. :o

Ik ben benieuwd hoe jullie de jaarwisseling doorbrengen en ervaren.
Eerdere jaren vierde ik het samen met vrienden en vriendinnen, al nam het aantal mensen wel steeds af door relaties, helaas.
Vorig jaar liep alles compleet in de soep dankzij "onwijs fijne" vriendinnen en puntje bij paaltje zat ik dus alleen.
Niet echt een prettige ervaring als het niet je eigen keus is, en last minute mensen afhaken. Dat was dan ook einde vriendschap overigens.

Persoonlijk houd ik wel van een goed feestje of in ieder geval gezelligheid tijdens de jaarwisseling, maar om nu als enige tussen bijvoorbeeld 2 stelletjes te zitten..Nee bedankt :')
Ik merk dat de stelletjes zich sowieso liever terugtrekken met de jaarwisseling. Die in mijn vriendenlijst althans wel.
Of ze geven er niks om en blijven liever met elkaar thuis.

Omdat ik honden heb wil ik tussen 23.00 en 01.00 uur sowieso bij hen in de buurt zijn ivm vuurwerk en trauma's.
Of ik ze dan mee neem naar vrienden of dat ik thuis blijf en mensen bij mij komen, maakt niet uit natuurlijk.

Maar de jaarwisseling nadert en ik merk dat ik niet goed weet wat ik moet of kan verwachten.
Voorheen bouwden we zelf leuke feestjes of gingen we naar feesten toe, of uit, maar dat lijkt wel een vorig leven inmiddels :P

Ik ben vast niet de enige die met dit "dilemma" zit, dus ik vroeg me af: wat zijn jullie ervaringen, hoe vieren jullie de jaarwisseling, of accepteren jullie de situatie en zit je alleen? :)

Anoniem

Re: Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:54

Ik vond het, toen ik nog Single was, het altijd fijn om het gewoon heerlijk met mijn familie te vieren :) is dat voor jou ook een optie? Ik hoef niet persé naar een feestje bijvoorbeeld.

Nu vier ik het samen met mijn eigen gezinnetje, man en kind en kat.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:59

Vorig jaar waren er volgens mij bokkers die na een dergelijk topic bij elkaar kwamen spontaan.....wellicht een idee ??
Persoonlijk geef ik er niks om, lig al mestal zelfs in bed...
En toen ik de paarden nog aan huis had was iedereen altijd welkom bij ons.... we waren altijd thuis in elk geval !

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 12:59

Nee met familie is geen optie hier.

Dannon

Twee kids en een kat, heel gezellig :) Vier het dus gewoon thuis.

Vrienden en familie mogen echter wel bij mij langs komen... en dat doen ze ook :D

farahdiba46

Toen ik alleen was gooide ik altijd om kwart voor 12 de honden in de auto en ging de snelweg op, hadden de stumperds geen last van het vuurwek en kon ik links en rechts tijdens het langsrijden van grote steden al het vuurwerk in de lucht bekijken. Daarna namen we allemaal een oliebol en gingen lekker naar bed. Kijk, je moet loslaten dat alleen met feestdagen zielig is. Ik heb het jaren zo gedaan en mezelf nooit een seconde zielig gevoeld. Helaas vinden anderen dat dan wel ofzo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:01

Mijn ideale jaarwisseling? Thuis op de bank de hele avond cabaret en dan ff naar vuurwerk kijken en naar bed. Dat verplichte gekus en gefeliciteer mag van mij gestolen worden :=

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:01

Mooie optie farahdiba!
Oh zielig vind ik het ook niet hoor :') begrijp me niet verkeerd.
Maar het is wel een mooi symbolisch feest, dus als ik het kan vieren, waarom niet.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:05

Hier mijn eerste jaarwisseling als single, nou ja mn eerste nadat ik van mn 18e tot 24e niet alleen geweest ben. Ik ben net sinds 2 maanden op mezelf en zit op 7 hoog dus ik ga lekker met mn kat slechte cabaret kijken denk ik en om 12 vuurwerk kijken en dan misschien met mn beste vriendin en mn zusje nog op stap in de stad. Misschien ga ik ook wel om 1 gewoon lekker naar bed.. Waar woon je ergens?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:07

Slechte? Herman Finkers is zeker niet slecht :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:08

Ik vierde het altijd met familie. Dit jaar met mijn vriend en vrienden . (Geen stelletjes trouwens) We nodigen mensen uit en zien wel wie er komen.

Waarom niet met twee stelletjes jaarwisseling vieren? Kan ook heel gezellig zijn toch? Als jij dan ook een vriendin meeneemt bijvoorbeeld. . Tenzij het van die kleffe gevallen zijn..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:09

Ik woon in Gelderland.

Ja ik ben de enige die single is, dat is het punt :')

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:12

Oke ik hou normaal niet zo van cabaret, maaar met oud op nieuw is het nu al 2 jaar voorgevallen dat ik er toch naar zit te kijken en luisteren haha.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:16

Ideaal is denk ik met andere single vrienden maar dat is niet altijd een optie. Mijn hebben ze ook weleens laten zitten met oud en nieuw. Zit je dan in je eentje in je appartementje tv te kijken. Gelukkig was het niet einde vriendschap en hebben we vorig jaar echt een top oud en nieuw gehad.

Dit jaar wordt het waarschijnlijk gewoon bij familie thuis zitten maar ik snap jouw gevoel wel hoor. Ik knal het liefst kei hard het nieuwe jaar in met een feest oid dan thuis op de bank met een oliebol.

Ik probeer nog even een oplossing te bedenken....misschien afspreken met vrienden waar je minder close mee bent dus die minder voor de hand liggend zijn? Kan soms juist erg gezellig zijn.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:17

Ik hou niet van oud en nieuw, ik moet dan werken en ga lekker vroeg me nest in. heerlijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:17

ik haat oud en nieuw en dit is mijn eerste oud en nieuw als single maar ik ga net als voorgaande jaren lekker om tien uur naar bed :D

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:18

Ik vier het al jaren met een vriendinnengroep, daar zitten zowel stelletjes in als mede-singles en vind het altijd erg gezellig! Al geef ik zelf meer de voorkeur aan een goed feest in de kroeg ofzo, maar dat zit er dan helaas niet meer in.. Dit jaar moet ik werken, dus dan heb ik allemaal collega's om me heen :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:20

xJurdyWonanx schreef:
dus ik ga lekker met mn kat slechte cabaret kijken

Dit klinkt wel echt zielig _O-

Ik ben dan wel geen single maar ik vier het ook alleen, of nouja, met mijn huisdieren. Iedereen wil op stap en ik wil bij mijn honden zijn tijdens het vuurwerk gezien ik niet weet hoe mijn teef reageert en ze nogal bang aangelegd is.
Ik ben zelf ook bang voor vuurwerk dus ik zit het liefst met een schaal oliebollen op schoot onder een dekentje op de bank. Terwijl iedereen opgedoft rondhuppelt met een glas champagne zit ik onderuitgezakt in een joggingpak met de fles.
Er is alleen nooit wat leuks op TV, thank God for Netflix!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:21

Ik ben ook alleen met nieuwjaar. Ik kan wel ergens terecht, maar ik hou het lekker in pyama op de bank. Bij anderen is het toch jezelf netjes maken, gezicht in de plooi, en wachten tot ik rond 1.00 uur weer naar huis kan haha!

Dit jaar is de keus sowieso niet moeilijk want ik heb een auto nodig om bij diegene te komen waar we het normaal altijd vierden. En die heb ik even niet.
Nu is er altijd wel iemand die me wilt halen en brengen... maar ach... laat mij maar eens een jaartje lekker relaxen op de bank. Ook wel fijn voor de poesjes om er te zijn. Die hebben het niet op vuurwerk.

Eerder was thuisblijven niet leuk, toen je al vanaf heel vroeg vuurwerk mocht afsteken. Ik had het na een middag geknal voor de deur he-le-maal gehad, en was dan blij als ik rond een uur of 19.00 uur naar m'n dinnetje kon die in op het platteland woont en dus geen herrie heeft.
Nu mag er toch pas vanaf een uur of zes worden afgestoken dus nu valt het wel mee met de herrie.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:21

Dee_es, dat inderdaad!
Bovendien ben ik al meer gebonden door de honden natuurlijk, plus ik ben afhankelijk van het OV, dat scheelt ook.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:25

Ik weet het dit jaar echt niet, zowel met kerst en oud & nieuw voor het eerst in weet-ik-hoeveel jaren geen plannen of uitnodigingen. Twee katten thuis maar beide doof dus die kijken hoogstens naar de mooie lichtjes buiten of slapen lekker door. Vorig jaar was ik ook voor het eerst in mijn volwassen leven single maar toen wilde ik juist graag alleen zijn in die dagen, maar dit jaar absoluut niet.

Ik volg het topic maar even voor het geval iemand een goed idee heeft. :Y)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:32

Ik bied me aan als opvang voor andere alleenzijnde bokkers hihi! zit op 7 hoog dus uitzicht zou geweldig moeten zijn, zit wel in zuidlimburg hihi.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:36

Wij vieren oud en nieuw altijd bij de paarden met de hondjes er bij. Mooi open veld en dan in de verte vuurwerk kijken. Lekker muziekje en kacheltje er aan.
Voor ons dus eigenlijk een oud en nieuw voor de dieren en toch gezellig zo met hapjes en drankjes er bij.
Maar ik snap dat het als vrijgezel tussen kleffe stelletjes niet leuk is, dat vind ik als niet vrijgezel al. :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:38

Ach wij hebben voorjaar ook een single op bezoek gehad. Harstikke gezellig en het jaar daarvoor paar keer met vrienden (mix stellen en singles) heb niemand horen klagen :D Maar goed de stelletjes zijn dan ook niet klef.. :+

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:38

kan je geen lotgenoot vinden in je kennissen kring? Onder het motto 'laten we ons samen flink bezatten omdat wij lekker wél single zijn! :D:D' lekker naar een feestje of thuis flauwe tv kijken en flessen wijn opentrekken.