Excuus als het verplaatst moet worden.

Ik ben benieuwd hoe jullie de jaarwisseling doorbrengen en ervaren.
Eerdere jaren vierde ik het samen met vrienden en vriendinnen, al nam het aantal mensen wel steeds af door relaties, helaas.
Vorig jaar liep alles compleet in de soep dankzij "onwijs fijne" vriendinnen en puntje bij paaltje zat ik dus alleen.
Niet echt een prettige ervaring als het niet je eigen keus is, en last minute mensen afhaken. Dat was dan ook einde vriendschap overigens.
Persoonlijk houd ik wel van een goed feestje of in ieder geval gezelligheid tijdens de jaarwisseling, maar om nu als enige tussen bijvoorbeeld 2 stelletjes te zitten..Nee bedankt
Ik merk dat de stelletjes zich sowieso liever terugtrekken met de jaarwisseling. Die in mijn vriendenlijst althans wel.
Of ze geven er niks om en blijven liever met elkaar thuis.
Omdat ik honden heb wil ik tussen 23.00 en 01.00 uur sowieso bij hen in de buurt zijn ivm vuurwerk en trauma's.
Of ik ze dan mee neem naar vrienden of dat ik thuis blijf en mensen bij mij komen, maakt niet uit natuurlijk.
Maar de jaarwisseling nadert en ik merk dat ik niet goed weet wat ik moet of kan verwachten.
Voorheen bouwden we zelf leuke feestjes of gingen we naar feesten toe, of uit, maar dat lijkt wel een vorig leven inmiddels
Ik ben vast niet de enige die met dit "dilemma" zit, dus ik vroeg me af: wat zijn jullie ervaringen, hoe vieren jullie de jaarwisseling, of accepteren jullie de situatie en zit je alleen?