Opmerkelijkste persoon van de 21ste eeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Opmerkelijkste persoon van de 21ste eeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:18

Zoals de titel al zegt; wie vinden jullie de opmerkelijkste persoon van de 21ste eeuw? En waarom?

Brand los :D

Eske_B

Re: Opmerkelijkste persoon van de 21ste eeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:25

Moeten we dat niet over 84 jaar bepalen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:26

De 21e eeuw lijkt me nu nog een beetje kort om dat te zeggen :+

Voor de 20e eeuw; Nelson Mandela.
Van terrorist en gevangene naar president en hét voorbeeld van vergeving en optimisme. Een heel bijzonder persoon met een heel bijzonder leven dat bijna de gehele 20e eeuw bestrijkt.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:32

Dat is 'm juist. Ik heb een opdracht waarvoor ik meningen moet verzamelen en het gaat om de 21ste eeuw. :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:34

Dan denk ik al gauw aan Obama, eerste donkere president van de VS. Misschien Angela Merkel? Of Poetin?

Niet dat ik deze mensen geweldig vind ofzo hoor!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:49

Osama Bin Laden.

Heel bizar om te zien hoe één man (en zijn volgelingen) in één klap zoveel angst, verdriet en haat gezaaid heeft.
Hoe de wereld na 9/11 veranderd is is gewoon bizar.

Dus opmerkelijk wil ik hem wel noemen. Maar niet in positieve zin.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:50

Malala Yousafzai
[url]https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Malala_Yousafzai
[/url]

Omdat zij een voorbeeld is van hoe de mens zou moeten zijn. Welbespraakt, doorzettingsvermogen, intelligent, opkomen voor haar idealen, nou ja, lees haar wiki, google verder. Lees vooral meer, de nederlandse wikipagina doet haar veel te weinig eer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:03

Ik kies ook voor Obama. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:04

Ik stem ook voor Malala Yousafzai. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 02:50

Ik kan niet kiezen. Dus stiekem doe ik er 2.

Angela Merkel is eigenlijk altijd wel mijn favoriete persoon geweest de laatste jaren. Ze is enorm sterk, weet heel goed hoe ze 2 richtingen moet combineren. Straalt ook enorm veel rust uit en tot voor kort deed ze altijd de logische stappen om haar volk vooruit te werken. (Wat ook een grote invloed heeft op ons land en leven). Dat gezegd, vind ik dat ze op dit moment weinig van die eigenschappen echt goed laat zien.

Iemand anders die ik op dit moment opmerkelijk vind is Jorge Bergoglio. Ik ben niet katholiek en zelf overtuigend atheïst. Dus misschien is het wat gek om een paus te benoemen als iemand die me opvalt. Maar het ging niet om wie je bewonderde, maar om wie opmerkelijk is. En dat vind ik hem wel. Z'n overtuigende manier om respect te zoeken tussen de verschillende geloven en geloof en atheïsme, z'n betogen tegen armoede, respectloosheid en geweld. Ze wijken af van wat zijn voorgangers deden en ik hoop en verwacht dat hij wel degelijk in het grotere plaatje een verschil zal gaan maken.

(Heb je hier wat aan?)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:07

Is het per sé politiek gerelateerd?
Je kan natuurlijk alle kanten op met *doe eens een gooi* Lady gaga of Justin Bieber. Of Dirk Kuyt.

Maar ik denk dat je iemand bedoeld die 'later' in onze geschiedenisboeken zal staan? Een icoon voor een tijdperk? (Zoals bijv. Hitler of Stalin)

Ik denk dat Poetin een langgenoemde naam zal zijn.
Obama is natuurlijk de eerste 'zwarte' president,maar als persoon zelf en wat hij doet vind ik hem er niet uitspringen in de historie van Amerika's presidenten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:09

Oh my god, Justin Bieber? :')

Je kunt alle kanten op inderdaad. Zelfs Oprah zou je kunnen noemen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:11

Cayenne schreef:

Ter verdediging : ik heb de schurft aan Bieber :+
Maar het was even bedoeld als voorbeeld O:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:20

Haha, dat vermoeden had ik al :D Vond hem er alleen wel grappig tussen staan :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:24

~~}> Ik bén grappig

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:58

Tivoli schreef:
Cayenne schreef:

Ter verdediging : ik heb de schurft aan Bieber :+
Maar het was even bedoeld als voorbeeld O:)

Nou, hij is wel opmerkelijk. Ik bedoel, als iemand zulke achterlijke dingen doet, dan ben je wel opmerkelijk.
Opmerkelijk: je merkt iemand op. Toch?

Ik had in de titel liever 'meest respectabele' persoon gezien.

Zelf weet ik het niet zo goed. Ik denk Nelson Mandela of Obama, maar moet zeggen dat er eigenlijk nog niemand is waarvan ik denk: WoW! Wat heb jij een indruk op mij gemaakt zeg!
Behalve mijn moeder natuurlijk, haha!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:03

NM -> STW

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:07

Niet echt een persoon maar wel opmerkelijk en iets wat waarschijnlijk nog wel lang herinnerd zal worden: Zwarte Piet...

Qua respectabele zou ik ook nog denken aan Maxima.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:22

Veulen84 schreef:
..

Iemand anders die ik op dit moment opmerkelijk vind is Jorge Bergoglio. Ik ben niet katholiek en zelf overtuigend atheïst. Dus misschien is het wat gek om een paus te benoemen als iemand die me opvalt. Maar het ging niet om wie je bewonderde, maar om wie opmerkelijk is. En dat vind ik hem wel. Z'n overtuigende manier om respect te zoeken tussen de verschillende geloven en geloof en atheïsme, z'n betogen tegen armoede, respectloosheid en geweld. Ze wijken af van wat zijn voorgangers deden en ik hoop en verwacht dat hij wel degelijk in het grotere plaatje een verschil zal gaan maken.

Mee eens, ik ben als rasechte Protestant echt enorm fan van deze Paus :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:32

eilleen333 schreef:
Zelf weet ik het niet zo goed. Ik denk Nelson Mandela of Obama, maar moet zeggen dat er eigenlijk nog niemand is waarvan ik denk: WoW! Wat heb jij een indruk op mij gemaakt zeg!

Als dat het criterium is dan zou ik gaan voor Malala. Ik vind haar nog een beetje te jong om al door te gaan voor meest invloedrijk oid, maar als er iemand is die indruk maakt op mij dan is het wel Malala, juist vanwege haar leeftijd. Ik wou dat ik mij op haar leeftijd al bezig had gehouden met zulke zware dingen, daar heb ik diep, diep respect voor :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:43

Ik denk tot nu toe Steve Jobs of Mark Zuckerberg. Apple, Facebook wereldwijd bekend, grote invloed op dagelijks leven, technologische vooruitgang/ontwikkelingen. Steve Jobs was als persoon zijnde op zijn minst interessant te noemen. Op zijn begrafenis kreeg iedereen het boek 'Autobiografie van een Yogi' uitgereikt. Behalve dat hij miljoenen verdiende was hij blijkbaar ook een spiritueel man.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:55

Ik sluit me ook aan bij Veulen84 en Foaly. Ik ben totaal niet gelovig opgevoed maar deze paus vind ik een bijzondere man. :j had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:01

Narya schreef:
Als dat het criterium is dan zou ik gaan voor Malala. Ik vind haar nog een beetje te jong om al door te gaan voor meest invloedrijk oid, maar als er iemand is die indruk maakt op mij dan is het wel Malala, juist vanwege haar leeftijd. Ik wou dat ik mij op haar leeftijd al bezig had gehouden met zulke zware dingen, daar heb ik diep, diep respect voor :j

Ik ben heel benieuwd hoe Malala zich verder gaat ontwikkelen en wat ze 'later als ze groot is' gaat doen... volgens mij gaan we nog heel veel van haar horen :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:33

Foaly schreef:
Veulen84 schreef:
..

Mee eens, ik ben als rasechte Protestant echt enorm fan van deze Paus :j

Hier nog iemand die deze paus absoluut kan waarderen :j

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:38

Miley Cyrus, en niet in positieve zin :')

Hoe die van leuk kindsterretje is veranderd in.... nouja... wat ze nu is, is nog geen benaming voor volgens mij. Ik persoonlijk vind haar nogal misselijkmakend op t moment. Zag net een fotoreeks van dr en ik baal ervan dat ik ze niet kan 'on-zien' :')