Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nanda schreef:Ik werk ook bij een gemeente. Ik ben ooit in een aanloopschaal 7 begonnen in juli. Na een jaar kwam ik in schaal 8 terecht en kreeg ik er een periodiek bij. Vervolgens elke keer in januari een periodiek erbij. Niet in juli.
schaal 5 trede 8 = 2222
schaal 7 trede 4 is 2249.
Dat vind ik geen promotie. Ik salaris ga je er nauwelijks iets op vooruit. Eerlijker was geweest als je nu in schaal 7 trede 5 of 6 was terecht gekomen
Nanda schreef:Ik werk ook bij een gemeente. Ik ben ooit in een aanloopschaal 7 begonnen in juli. Na een jaar kwam ik in schaal 8 terecht en kreeg ik er een periodiek bij. Vervolgens elke keer in januari een periodiek erbij. Niet in juli.
schaal 5 trede 8 = 2222
Dat vind ik geen promotie. Ik salaris ga je er nauwelijks iets op vooruit. Eerlijker was geweest als je nu in schaal 7 trede 5 of 6 was terecht gekomen
IHN schreef:bij een andere aanstelling waar een hogere schaal bijhoort, moet de periodiek vastgesteld worden op het eerstvolgende hogere salaris. Daardoor kan het dus zijn dat je van een periodiek 8 naar bijvoorbeeld 5 gaat.
Ik vermoed dat je geen aanstelling hebt bij de gemeente maar bij het detacheringsbureau. In dat geval geld gewoon de cao voor uitzendkrachten. Ook qua salaris, maar dit trekken ze bij detacheringsbureaus gelijk. Wanneer je wel in dienst bent bij de gemeente (als in vaste of tijdelijke aanstelling) geld de datum van je aanstelling als verhoging voor je periodiek en voor het uitkeren van gratificaties.
Citaat:Lid 2
De periodieke verhogingen worden toegekend aan de medewerker die het maximum salaris voor de hem geldende functieschaal nog niet heeft bereikt. De periodieke verhoging wordt voor de eerste maal toegekend met ingang van de eerste dag van de maand waarin zijn aanstelling een jaar is verstreken en nadien telkens na één jaar. Tenzij schriftelijk anders is bepaald.
. en is ook al wel 2 jaar geleden ofzo dat ik er een gehad heb. Nanda schreef:Ik werk ook bij een gemeente. Ik ben ooit in een aanloopschaal 7 begonnen in juli. Na een jaar kwam ik in schaal 8 terecht en kreeg ik er een periodiek bij. Vervolgens elke keer in januari een periodiek erbij. Niet in juli.
schaal 5 trede 8 = 2222