Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.Robin_S schreef:Vroeger stonden vrouwen in voor het gezin en daar stopte het. Manlief zorgde ervoor dat er brood op de plank kwam. Ging het niet lekker in de relatie dan was dat zo, nu gaan mensen makkelijker over tot scheiden, hertrouwen,... alles voor persoonlijk geluk.
KoudbloedKim schreef:Wat me wel blijft verbazen zijn de mensen die zich niet los kunnen maken van hun telefoon.
Er lijkt minder gepraat te worden met elkaar, minder aandacht aan elkaar besteed te worden.
Dat vind ik jammer en is ook één van de redenen dat ik geen smartphone wil.
Vjestagirl schreef:Ik bedoel meer 2 mensen die samen uit eten gaan of iets anders doen samen.[naam] schreef:Wat me wel blijft verbazen zijn de mensen die zich niet los kunnen maken van hun telefoon.
Er lijkt minder gepraat te worden met elkaar, minder aandacht aan elkaar besteed te worden.
Dat vind ik jammer en is ook één van de redenen dat ik geen smartphone wil.
Het enige wat dat betekend is dat er op een andere manier aandacht wordt besteed aan elkaar. Misschien minder in de fysieke wereld, maar meer in de digitale wereld.
saffire schreef:Dat bedoelde ik eigenlijk, mensen zijn zo op zichzelf gericht,en niet meer op hun omgeving
Ir111 schreef:Egocentrisch is iets anders dan egoistisch, maar dat terzijde.Robin_S schreef:Vroeger stonden vrouwen in voor het gezin en daar stopte het. Manlief zorgde ervoor dat er brood op de plank kwam. Ging het niet lekker in de relatie dan was dat zo, nu gaan mensen makkelijker over tot scheiden, hertrouwen,... alles voor persoonlijk geluk.
En waarom bleven die rollen zo? Omdat geen keuze was. En juist omdat er geen keuze was kun je daaruit niet afleiden of mensen meer of minder egoistisch waren.
saffire schreef:@ loempia,
Kijk dat bedoel ik waar is die tijd van praten gebleven,allemaal vasgekleefd achter je telefoon
Heerlijk rustig. saffire schreef:@ loempia,
Kijk dat bedoel ik waar is die tijd van praten gebleven,allemaal vasgekleefd achter je telefoon
loempia93 schreef:Ik begrijp wat je bedoeld Saffire. Ik zit daar zelf ook wel mee en vindt dat ook vervelend.
Als iemand jarig is krijgt die nog geen kaartje meer, maar een bericht op FB.
De zwangerschap van bekende moet ik lezen op FB.
In de pauzes op werk wordt alleen maar op de telefoon gezeten en ga inderdaad eens kijken in restaurants!
Als ik afspreek met vriendinnen is er nog geen gesprek meer te voeren zonder telefoon.
Stomme jeugdsentimenten verdwijnen, waar ik vroeger nog de pincode van mijn moeder mocht intypen bij het afrekenen wordt nu contactloos betaald. Oké dit is misschien wat anders dan waar jij op doelt, maar ik realiseer me steeds meer dat alles razendsnel veranderd.
De wereld digitaliseert en ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.