Gebeld door anoniem nummer die mijn naam wist?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Gebeld door anoniem nummer die mijn naam wist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:12

Hoihoi!

Ik werd zojuist gebeld door een anoniem nummer. Ik neem nooit op met mijn naam als ik anoniem gebeld word. Dus ik hoor 3 x hallo en vervolgens 'Ja ik bel voor polifant(?)' Ze was heel slecht verstaanbaar. Dus ik zeg 'ik heb geen idee wat je bedoeld' vervolgens zegt ze 'Maar jij bent Lisanne toch?' Ik stamel ja omdat ik echt dacht what the banketstaaf. :roll: . Dus ik zeg tegen haar dat ze onverstaanbaar is en dat ik geen idee heb waar ze het over heeft en dus ga ophangen. Ze zegt heel erg twijfelend oké. Beetje raar. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens mijn telefoonnummer heb achtergelaten.(behalve bij een actie van River Island dus die heb ik net even gebeld. Die uitslag is nog niet bekend.) Wie herkent zich hier misschien in of weet wat ik in godsnaam hiermee moet? :+

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Gebeld door anoniem nummer die mijn naam wist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:50

HK->LZP

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:52

Niets, gewoon wegdrukken. Als het een serieus telefoontje was bellen ze wel weer dus maak je niet zo druk.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:53

Niks...als het dringend is bellen ze vanzelf terug. Er zijn zoveel mensen die anoniem bellen. Mijn dierenarts bijvoorbeeld, belt altijd even voor hij eraan komt. Mijn broertje heeft een hele tijd die instelling gehad. Toen ik een paard te koop had, stond mijn telefoonnr erbij en ook mijn voornaam. Sommige collega's bellen anoniem, sommige nr's vanaf kantoor zie ik ook als 'privé' op de telefoon verschijnen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Honderd logische redenen waarom iemand die jou kent, je belt vanaf een nummer dat in jouw telefoon als privénr verschijnt.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:06

Ik neem altijd op met mijn voornaam, kunnen ze niks mee! En zoals eerder werd gezegd, het kunnen heel veel mensen zijn. Neem altijd op, kap het wel af als het reclame is. En als het wel serieus is, bellen ze wel terug!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:10

Nooit 'Ja' zeggen tegenover iemand aan de telefoon die je niet kent!
Ze hebben tegenwoordig middelen ervoor om het zo te vervormen dat jij met je 'ja' toestemming geeft voor een of andere betaalde dienst.
Dan is het jouw woord tegen dat van hen met alle narigheid van dien.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:13

Cayenne schreef:
Nooit 'Ja' zeggen tegenover iemand aan de telefoon die je niet kent!
Ze hebben tegenwoordig middelen ervoor om het zo te vervormen dat jij met je 'ja' toestemming geeft voor een of andere betaalde dienst.
Dan is het jouw woord tegen dat van hen met alle narigheid van dien.

Vaak moet je dan heel duidelijk je naam en achternaam ook nog duidelijk zeggen. En dan is het vaak ook een bandje, dus ik denk dat het wel los loopt voor TS ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:14

Ik neem een anoniem nummer op met 'hallo', zonder verder mijn naam te noemen. Als het een callcenter is druk ik ze daarna meteen weg. Of ik druk ze weg zonder op te nemen, als het dan toch geen callcenter was spreekt diegene mijn voicemail wel in.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:20

Ik pak rustig op met voor en achternaam. Juist bij een onbekend nummer.

Bij bekenden gebruik ik alleen mijn voornaam.

Waarom niet?

Of ben ik zo naïef. Als het een callcenter is dan geef ik wel aan of ik daar wel of geen zin in heb, ben ik heel resoluut en duidelijk in. En als ik het niet vertrouw hang ik gewoon op.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:23

Imre schreef:
Ik neem een anoniem nummer op met 'hallo', zonder verder mijn naam te noemen. Als het een callcenter is druk ik ze daarna meteen weg. Of ik druk ze weg zonder op te nemen, als het dan toch geen callcenter was spreekt diegene mijn voicemail wel in.

Is niet altijd slecht als een callcenter belt hoor ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:26

kimz_angel schreef:
Imre schreef:

Is niet altijd slecht als een callcenter belt hoor ;)

Wel. :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:33

MarliesV schreef:
Ik pak rustig op met voor en achternaam. Juist bij een onbekend nummer.

Bij bekenden gebruik ik alleen mijn voornaam.

Waarom niet?

Of ben ik zo naïef. Als het een callcenter is dan geef ik wel aan of ik daar wel of geen zin in heb, ben ik heel resoluut en duidelijk in. En als ik het niet vertrouw hang ik gewoon op.

Ik neem ook gewoon op met mijn voor en achternaam hoor :)) vind het eigenlijk ook een kwestie van fatsoen :o Als het dan een callcentre is zeg ik gewoon dat ik geen interesse heb en wens ik ze een prettige dag. Overigens sta ik in het belmeniet register en word ik uitsluitend gebeld door bedrijven waar ik in het verleden al diensten heb afgenomen die soms een nieuw aanbod willen doen. Blijft het antwoord vaak nee maar die mensen doen ook gewoon hun werk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:24

Ik neem ook op met voornaam en achternaam.
Vanmiddag wel zo handig, het ziekenhuis belde.
Is het onverhoopt toch een callcenter dan zeg ik dat ik geen interesse heb.