KPN schrijft zomaar geld af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Happy16

KPN schrijft zomaar geld af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:29

Hallo!

Een paar weken geleden zag ik dat KPN zomaar 4 euro van mijn bankrekening afschreef.
Nu keek ik er weer naar, en was er 22 euro afgeschreven.

Dit stond bij het afschrift:

Tegenrekening: NL40 INGB 0000 4284 28
BIC-code: INGBNL2A
Type incasso: Europese Incasso, doorlopend
Terugboekperiode: 56 dagen
Omschrijving: 5340870274 Betreft factuur d.d. 18-11-2015 incl. 3,85 BTW Digitenne van KPN 0800-0402
Machtigingsnummer: M10011140767
Incassant ID: NL39KPN271247010001
Land: Nederland

Ik heb het rekeningnummer nu geblokkerd, want ik zou niet weten waarom er geld afgeschreven wordt van mijn rekening. Ik woon nog bij mijn ouders dus ik betaal zelf niks van internet/tv en ook mijn smartphone-abonnement wordt door hen betaald.

Meer mensen die dit hebben gehad? En wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Happy16 op 30-11-15 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Obelix95

Re: KPN schrijft zomaar geld af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:32

Bellen naar KPN en naar je bank

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:32

Hang op, Klik weg, bel uw bank!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:34

KPN bellen om de machtiging in te trekken zodat zij de juiste persoon kunnen aanschrijven.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:34

jorika1986 schreef:
Hang op, Klik weg, bel uw bank!

Precies wat ik dacht :j
Zit een luchtje aan...

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:35

gewoon kpn bellen. dat kan niet als je zelf geen rekening nummer hebt doorgegeven

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:38

Persoonlijk zou ik eerst even bellen naar KPN en het verhaal uitleggen.

Misschien krijg je alleen maar meer gezeur nu je de rekening geblokkeerd heb. Zij kunnen dit gaan zien als weigering van betaling o.i.d. en krijg je binnenkort post op de deurmat ;) Ik begrijp dat je KPN helemaal niks verschuldigd bent maar blijkbaar is er bij hen wat fout in de administratie. Een belletje en het probleem is opgelost lijkt mij!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:40

Dat is niet de rekening van kpn. Belletje naar bank en kpn!

Edit; zie dag t vaker voorkomt bij anderen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:36

eenitraM schreef:
Dat is niet de rekening van kpn. Belletje naar bank en kpn!

Edit; zie dag t vaker voorkomt bij anderen

Tochwel! http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... a_id/13879

Bel met de KPN klantenservice. Ze kunnen zo zien wie (per ongeluk) jouw nummer heeft doorgegeven voor betalingen, en kunnen jouw rekeningnummer dan ook verwijderen :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:10

Zo te zien wordt er geld afgeschreven voor digitenne aan de omschrijving. Gewoon even bellen :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:55

Storneren en de rekening blokkeren. Hoef jij niet voor te bellen. Hun probleem. Als ze dit als weigering van betaling zien, mogen ze eerst wel eens met een contract aankomen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:01

xMarieke schreef:
Storneren en de rekening blokkeren. Hoef jij niet voor te bellen. Hun probleem. Als ze dit als weigering van betaling zien, mogen ze eerst wel eens met een contract aankomen.

Nou das ook lekker aardig voor je medemens, ik werk zelf bij een groot callcenter waar het ook wel eens voor is gekomen dat iemand 1 cijfer verkeerd had doorgegeven voor het rekeningnr en het dus ook bij een verkeerd iemand afgeboekt werd, diegene belde keurig op en wij konden het foutieve nr verwijderen en contact opnemen met de persoon die wel een contract had.

Voor hetzelfde geldt heeft degene die het contract heeft afgesloten het zelf niet eens in de gaten en zit ie straks zonder digitenne diensten, ja idd niet jou probleem zou je zeggen maar 1 telefoontje kost je toch niet zoveel tijd/geld :n
Verder kun je wel vast het geld laten storneren. Aangezien jij er natuurlijk niet voor hoeft te betalen :P
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 01-12-15 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:02

dushi88 schreef:
xMarieke schreef:

Nou das ook lekker aardig voor je medemens, ik werk zelf bij een groot callcenter waar het ook wel eens voor is gekomen dat iemand 1 cijfer verkeerd had doorgegeven voor het rekeningnr en het dus ook bij een verkeerd iemand afgeboekt werd, diegene belde keurig op en wij konden het foutieve nr verwijderen en contact opnemen met de persoon die wel een contract had.

Voor hetzelfde geldt heeft degene die het contract heeft afgesloten het zelf niet eens in de gaten en zit ie straks zonder digitenne diensten, ja idd niet jou probleem zou je zeggen maar 1 telefoontje kosten je toch niet zoveel tijd/geld :n

Je hebt zelf toch ook door als je een dienst hebt aangevraagd, ontvangt maar niet voor betaald? Daar kun je zelf ook achteraan bellen.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:04

Vjestagirl schreef:
Je hebt zelf toch ook door als je een dienst hebt aangevraagd, ontvangt maar niet voor betaald? Daar kun je zelf ook achteraan bellen.

Je zult verwonderd zijn hoeveel mensen goed hun rekeningen na kijken, laatste belde nog iemand die al 7 jaar lang iedere maand 3,99 betaalde en geen idee had waar het voor was.. Dus nee niet iedereen heeft zomaar door dat ie er niet voor betaald of dat het niet afgeschreven wordt bij hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:19

Vjestagirl schreef:
dushi88 schreef:

Voor hetzelfde geldt heeft degene die het contract heeft afgesloten het zelf niet eens in de gaten en zit ie straks zonder digitenne diensten, ja idd niet jou probleem zou je zeggen maar 1 telefoontje kosten je toch niet zoveel tijd/geld :n

Dat valt in de praktijk helaas vies tegen :+ Werk zelf ook in een callcenter en komt veel voor. Ik zou idd gewoon even KPN bellen, wss gewoon het verkeerde rekeningnummer geregistreerd :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:23

Als het een automatische afschrijving is kun je het terug laten boeken. Maar idd KPN ook even bellen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:28

Per direct storneren (= terugboeken, kan tot 8 weken, daarna kun je MOI melding doen) en dit rekening nummer blokkeren.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:01

dushi88 schreef:
xMarieke schreef:

Voor hetzelfde geldt heeft degene die het contract heeft afgesloten het zelf niet eens in de gaten en zit ie straks zonder digitenne diensten, ja idd niet jou probleem zou je zeggen maar 1 telefoontje kost je toch niet zoveel tijd/geld :n
Verder kun je wel vast het geld laten storneren. Aangezien jij er natuurlijk niet voor hoeft te betalen :P

Dankje. Zowel werk als privé heb ik meerdere keren contact opgenomen met kpn om fouten door te geven. Bijvoorbeeld omdat ik mails ontvang gericht aan iemand die niet mijn achternaam heeft of omdat ik geld ontvang van kpn, dit na een telefoontje retour stort en het dan weer krijg terug gestort. De maaltje bleven trouwens ook komen, ondanks dat ik meerdere keren had doorgegeven dat deze niet voor mij bestemd waren. Vandaar mijn advies om te handelen zonder contact op te nemen. Heeft niets met ' lekker aardig ' te maken. Maar met meerdere negatieve ervaringen met deze organisatie.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 08:26

Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb het geld gestorneerd en een mailtje met alle codes e.d. naar Kpn gestuurd. Binnen 2 werkdagen nemen ze contact op :)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 19:44

Ik heb het geld inmiddels teruggekregen, nog geen reactie van Kpn...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:12

xMarieke schreef:
Dankje. Zowel werk als privé heb ik meerdere keren contact opgenomen met kpn om fouten door te geven. Bijvoorbeeld omdat ik mails ontvang gericht aan iemand die niet mijn achternaam heeft of omdat ik geld ontvang van kpn, dit na een telefoontje retour stort en het dan weer krijg terug gestort. De maaltje bleven trouwens ook komen, ondanks dat ik meerdere keren had doorgegeven dat deze niet voor mij bestemd waren. Vandaar mijn advies om te handelen zonder contact op te nemen. Heeft niets met ' lekker aardig ' te maken. Maar met meerdere negatieve ervaringen met deze organisatie.

Dus omdat jij meerdere malen negatieve ervaringen hebt met deze organisatie moeten anderen ook maar gewoon handelen zonder contact op te nemen of het daar opgelost kan worden?
Geef een bedrijf gewoon de kans om het op te lossen, met name in zulke grote bedrijven zitten soms mensen die het allemaal niet zoveel interesseert, slecht? Ja absoluut! maar er zitten genoeg mensen aan de lijn die wel mensen willen helpen en hun uiterste best doen! Spijtig genoeg heb jij dus continu de verkeerde getroffen..

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:22

dushi88 schreef:
xMarieke schreef:

Dus omdat jij meerdere malen negatieve ervaringen hebt met deze organisatie moeten anderen ook maar gewoon handelen zonder contact op te nemen of het daar opgelost kan worden?
Geef een bedrijf gewoon de kans om het op te lossen, met name in zulke grote bedrijven zitten soms mensen die het allemaal niet zoveel interesseert, slecht? Ja absoluut! maar er zitten genoeg mensen aan de lijn die wel mensen willen helpen en hun uiterste best doen! Spijtig genoeg heb jij dus continu de verkeerde getroffen..

Nouja moeten. Ik ben niet de baas over TS he ;-) die mag gewoon doen wat ze zelf wilt. Rustig aan