Leren vergeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Leren vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 12:13

Hallo bokkers,

ik zit met een vervelend probleem, vooral voor mezelf. Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen, ook al vind ik dat heel erg lastig en pijnlijk, maar ik wil graag tips krijgen.

Ik heb 8 jaar in een bepaald dorp gewoond, we noemen het even K. Ik heb daar gewoond van mijn 4e tot mijn 12e, dus wel een belangrijke periode in iemands jeugd. Ik heb er nooit bij gehoord, maar van mijn 7e werd ik gepest door de grotere jongens, maar ook door leeftijdsgenoten. Dit is door gegaan tot mijn 12e, toen zijn wij verhuisd en ben ik expres naar een andere middelbare school gegaan. In K zijn drie basisscholen, maar mijn ouders zijn expres niet veranderd, omdat ze bang waren dat ik alsnog gepest zou worden. Dit is op zich waar, als je er in K niet bij hoort, hoor je er in het hele dorp niet bij.

Het is nu meer dan 5 jaar geleden, maar ik zit er nog steeds mee. Ik heb wel EMDR behandelingen gehad, dit heeft tijdelijk goed geholpen, maar ik voel me er steeds weer opnieuw naar door. Niet zozeer het pesten zelf, maar ook de dingen er omheen. Als niemand met me wou spelen, ging ik het dorp in en daar in de winkels rondstruinen. Of ik ging rond de sporthal in me eentje spelen, hele verhalen bedenken en uitbeelden. Dit doet mij nog steeds veel pijn.

Ook als ik al K hoor, wordt ik boos. Rijden we er door heen? Ik wordt heel erg verdrietig. Mijn moeder weet dit, mijn vader ook, al onderschat hij het.

Ik wil graag dingen vergeten of als minder erg ervaren. Moet ik weer met EMDR starten of zijn er ook dingen die ik zelf kan doen? Zijn er bokkers die dit ook ervaren met bepaalde dingen? Ik hoor het graag,.

Groetjes Bente

Zonnebloem

Re: Leren vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:04

Ik denk zeker dat je nog eens met een hulpverlener moet praten en dan bespreken wat voor jou de beste optie is. Hier moet je zeker niet mee blijven rondlopen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:34

Vergeten kun je het nooit, je moet het leren verwerken. EMDR helpt daar heel goed bij, maar verwerken is daarmee niet zomaar ineens gebeurd. Het kan best zijn dat je af en toe weer wat terugvalt.
Ik zou weer contact opnemen met de psycholoog van toen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:36

Je kan niet leren vergeten, je kan alleen leren er mee om te gaan.
Verder ga ik mee met bovenstaande antwoorden