Ervaringen buitenlandse stage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Ervaringen buitenlandse stage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:58

Hoi!

Ik zit nu in het tweede jaar van de pabo en in januari 2017 kan ik (als alles goed gaat) beginnen aan mijn minor. Nu zit ik er aan te denken om met 2/3 andere vriendinnen/klasgenootjes naar het buitenland te gaan. Mijn interesse ligt bij Indonesië omdat de cultuur me heel erg aanspreekt, maar ik ben ook heel benieuwd naar andere verhalen over andere landen!
Ik wil daar een stage van 3/5 maanden gaan doen, het liefst ergens waar ik echt wat beteken. Dus engels geven in een weeshuis, werken op een school waar armere kinderen naartoe kunnen of een project in die richting.

Verder vind ik het wel heel erg spannend, en heb ik hier thuis ook een vriend die het allemaal niet echt superleuk vind :o (begrijpelijk).

Ben jij weleens op buitenlandse stage geweest? Wat zijn dingen waardoor je het echt zou aanbevelen of juist zou afraden? En waar heb je gewoond en geleefd, hoeveel ben je in totaal kwijt geweest ect.? :D

Yacintha

Re: Ervaringen buitenlandse stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:04

Ik ben een aantal jaren terug drie keer naar België gegaan, twee verschillende locaties. Ondanks dat het relatief dichtbij was, was het heel anders dan in Nederland. Heb er ook heel veel van geleerd!
Buiten benzine kosten en eten heb ik verder niets voor woonlocatie hoeven betalen. Hoeveel ik precies kwijt ben geweest weet ik niet meer. Denk vanaf de 300 voor 3 maanden?

Ik raad het je echt aan, is een geweldige ervaring! Let wel op dat je met mensen gaat waar je het echt goed mee kan vinden. Als je zo lang op elkaars lip zit en zware dagen hebt, wil het soms nog flink botsen!

Goof

Re: Ervaringen buitenlandse stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:09

Ik heb mijn stage in Australië gedaan, op een basisschool, en ik kan het je echt alleen maar aanraden. Het is een ervaring die je nooit meer vergeet, je leert er niet alleen over je stage zelf, maar ook heel veel over jezelf.
Ik ben 3 maanden geweest en heb in verschillende klassen mee gedraaid. Ik deed trouwens geen pabo, maar de leraaropleiding Engels, vandaar Australië ;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:04

Ik heb afgelopen jaar 5 maanden stage gelopen in Portugal als reisleiding! Echt een geweldige ervaring!

Qua kosten heeft het mij eigenlijk niks gekost, ik kon zelfs sparen. Het bedrijf betaalde mijn huisje waar ik samenwoonde met een andere collega. Ik had een eigen auto van de zaak en kon alle benzine kosten declareren. Om de Algarve te verkennen kon ik ook gratis mee op onze excursies. :D

We hadden een ontzettend leuk team en gingen bijna elke avond uiteten dus dat heeft het meeste gekost. :+

Ik kan het iedereen aanraden! Ondanks dat Portugal niet zo ver is heb ik er ontzettend veel van geleerd.