Het gebeurd zelden dat ik zelf een topic open, dus excuses als dit topic in de verkeerde rubriek is gemaakt. ik ben meer iemand die lekker mee klets in topics en een meelezer.
We hebben op dit moment ons huis te koop staan, omdat we de stad uit willen en terug willen naar een dorp. Nu zijn mijn ouders zeer slecht ter been en is mijn moeder al jaren officieel mindervalide. Ze zijn beide tegen de 70 jaar.
Nu hebben we twee gedachten, of we verhuizen naar het dorp (rijtjeswoning) waar mijn ouders wonen, zodat ik dichterbij ben om mantelzorg te bieden of we verhuizen de andere kant op naar een ander dorp (vrijstaand, landelijk), waar we een huisje kunnen kopen, waar een huisje (aangebouwd) bij zit voor mijn ouders.
Mijn ouders zijn hier goed over te spreken. We hebben op funda wat huisjes bekeken, waar aparte entree is met voor hun eigen woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer.
Nu is google mijn beste vriend, maar nu laat hij mij even in de steek

De planning is dat wij het huis kopen en mijn ouders het andere gedeelte huren. Of is het belastingtechnisch beter om te zeggen dat ze ons jaarlijks een belastingvrije gift geven of misschien is er iets anders waar we totaal niet aan hebben gedacht. Wat is de beste financiële manier / oplossing voor beide partijen?
Zijn er bokkers die (ook) ouders thuis hebben wonen? Wat zijn dingen waar we op moeten letten. En hoe bevalt het in praktijk, zou je het weer doen?