Downsaven indesign files

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Downsaven indesign files

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 19:58

Hoihoi,

ik heb 4 bestanden gemaakt in indesign 5.1 (meen ik). Ik heb nu indesign 5.0 en ik krijg ze onmogelijk nog geopend. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om ze toch te openen? (Behalve 5.1 opnieuw installeren).

Bedankt!

Anoniem

Re: Downsaven indesign files

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:00

Raar dat er zo'n verschil zit tussen 5.1 en 5.0 qua extensies. Ik ben toch bang dat 5.1 herinstalleren en de file opslaan onder een andere extensie je enige mogelijkheid is. Mag ik vragen in welke extensie hij nu opgeslagen staat?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:52

Hey Emmaa,

ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet precies weet, ik had photoshop, indesign en illustrator geinstalleerd maar allemaal verschillende versies. Dat werkte totaal niet met adobe bridge en aangezien ik bridge moest gebruiken voor een examen was ik gedwongen alles van de computer af te halen en een gelijke versie te installeren van alle programma's, maar ik meen dat het 5.1 was. Ik had uiteindelijk ook bridge in 5.0 en 5.1...

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:54

is er de mogelijkheid om het als idml file op te slaan?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 21:02

Nee, ik kan de files niet eens meer openen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:11

Maar je hebt het file staan toch? De extensie van Word is .docx, wat is het bij jou?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 21:13

Sorry, het was CS6, niet 5.1.
De extentie is .indd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:14

Je mag hem mailen als je wil en dan sla ik hem op als IDML. Ik werk in CC. Houd er rekening mee dat je een pakket maakt, anders is de kans aanwezig dat mijn computer hem flipt omdat er dan koppelingen ontbreken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:15

Je kan inderdaad geen 5.1 in 5.0 openen. Je zal dan in een 5.1 versie de bestanden als IDML op moeten slaan.
Heb je ze op school gemaakt ofzo? Misschien iemand op Bokt die het even kan doen voor je?
Ik ben bij vriendje en heb helaas m'n laptop niet bij me, anders had ik het graag gedaan voor je.
Mocht het morgenmiddag nog nodig zijn kan ik het eventueel voor je doen!
Of misschien een trial downloaden?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 21:25

Thanks voor de tips en de aanbiedingen voor hulp, ik kwam er achter (bij het zoeken naar welke versie ik nou eerder had gebruikt) dat ik destijds 6.0 had geinstalleerd en dat ik de installatiefile ook nog had (ik ben normaal wat accurater met het opschonen van mijn computer) was in dit geval dus fijn dat ik dat niet had gedaan, ik heb 6 dus weer geinstalleerd, ik hoop dat die geen conflict gaan veroorzaken met 5. Ik ga de files snel om zetten!