Werk zoekende en een depressie nabij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Armitage

Werk zoekende en een depressie nabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:33

Zijn hier nog meer mensen die helemaal moedeloos worden van het niet kunnen vinden van een baan. ik ben nu 4 jaar zonder werk. ik ben na 20 jaar bij mijn vorige werk weggegaan omdat er geen plaats meer was oudere (lees duurdere krachten) De sfeer en situatie was niet meer te houden. Ik heb mijn contract op laten breken en heb dus geen ontslag genomen maar ook geen ontslag gekregen. Had ook recht op een uitkering maar dat is natuurlijk al lang voorbij.

nu leef ik al meer dan twee jaar van mijn spaargeld en wat de verkoop van mijn huis opgebracht heeft. Want ik heb nu geen recht op wat voor uitkering dan ook. Hoeft ook niet maar dat geld gaat wel op natuurlijk. waar alleen af gaat en niks bijkomt.

nu solliciteer ik werkelijk op alles maar niks is succesvol. Ik word uitgenodigd voor een gesprek ben ik bij de 10 uitgenodigde van de meer als 60 sollicitanten. gesprekken gaan goed ik ben ervaren genoeg om dat op te pakken. vervolgens een mailtje met u bent niet geschikt. Alle redenen heb ik al gehoord.Zelfs een keer dat ik te jong was?? En ook een keer omdat ik geen kinderen had en de rest van het personeel wel.Zou ik niet in de groep passen.

Uitzendbureaus hebben ook niks voor me. Daar krijg ik sterk de indruk dat ze me te goed vinden voor het werk dat ze hebben. Maar mij maakt het niet uit om te gaan schoonmaken of inpakken.

En dan heb ik het nog niet over de sollicitaties waar je niks meer van hoort. Zelfs niet van een winkel in het dorp. Dat vind ik zo onbeschoft. Maar het gebeurt helaas veel.
Zelf denk ik dat het simpelweg mijn leeftijd is maar goed dat mogen ze niet zeggen. En het feit dat ik 20 jaar in een bedrijf heb gewerkt dat ze denken dat je niks anders kan.

moedeloos word ik ervan ik zie ook echt geen licht aan het eind van de tunnel.

Autumnn

Re: Werk zoekende en een depressie nabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:38

Jeetje, ik snap dat je er een beetje moedeloos van wordt.. Kan het UWV je niet helpen met het zoeken naar een baan? Solliciteer je op alles wat voorbij komt, of ben je selectief?
In de IT zijn heel veel banen, veel IT bedrijven bieden je ook een opleiding/omscholing aan. Misschien niet echt je richting (weet niet wat je doet, staat er niet bij) maar volgens mij ben je het stadium van selectief zijn wel voorbij. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:40

Ik snap heel goed dat je daar moedeloos van wordt. Heb je er al eens aan gedacht om met een reïntegratie- of loopbaancoach te praten om te kijken of je nog iets kan veranderen aan je aanpak? Heeft mij destijds goed geholpen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:42

Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Zou omscholing geen optie zijn, misschien vergroot je dan je kansen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:46

Poeh, ik kan me voorstellen dat je er ondertussen geen gat meer in ziet.
Hier zou je wel moedeloos van worden ook.
Is het een optie om bij of om te scholen? Dat vergroot wellicht je kans op de arbeidsmarkt.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:58

Wat een nare toestand! Ik vind het ongelofelijk dat jij met je 44 niet meer aan het werk komt.
Waar je normaal zou denken 'er is vast iets mis met die persoon', weet ik uit eigen ervaring én alle verhalen om me heen dat dat écht niet zo is. Je bent namelijk niet alleen! Er zijn zoveel mensen die wíllen werken, maar geen poot aan de grond krijgen.

Sommige werkgevers zijn arrogant en onbeschoft. Heel herkenbaar wat jij schrijft. Ik liep er zelf ook tegenaan en was er zo klaar mee dat ik voor mezelf ben begonnen. Het liefste zou ik een aantal uren erbij werken in loondienst, maar dat is als je een eigen bedrijf hebt al helemaal een onmogelijke opdracht. Zelfs als je op een customer support afdeling wilt werken. Altijd ben je te hoog opgeleid of zijn ze bang dat je zo weer weg bent. En dat je met je WO-opleiding op een mbo-baan solliciteert en dito salaris wilt accepteren is niet eens absurd (dat vinden ze de normaalste zaak van de wereld inmiddels)! Alle callcenters zitten vol met hbo/wo opgeleide mensen.

De enige tip die ik je kan geven: netwerken. En 'dom door doen', maar ik snap dat je niet blij wordt van alle afwijzingen (als je ze al krijgt). Wachten op de pijnlijke gevolgen van de vergrijzing op de werkvloer is een andere optie. Er komt toch echt een tijd dat de rollen omgedraaid zullen worden?!?!

Veel sterkte!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:09

Herkenbaar hoor! Ik heb ook jaren lang gesolliciteerd, met af en toe een tijdelijk contract in de productie of als schoonmaakster, en uiteindelijk maar opgegeven en sindsdien probeer ik als kunstenares een boterham te verdienen.. Het is echt heel lastig, en inderdaad, na je 18e of 21e ben je al te duur als winkelmedewerker..
In welke regio woon je? Misschien zijn er nog bokkers met goede tips.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:46

Heel herkenbaar, mijn contract werd niet verlengd na het krijgen van een kind, en sindsdien zit ik dus thuis.

In het begin was ik nog heel positief en dacht ik binnen een half jaar wel een baan gevonden te hebben. Maar ben nu bijna een jaar verder en zit dus nog steeds thuis, zou graag willen werken maar ik kom er gewoon niet door.

Mijn raarste afwijzing was trouwens dat ik aan alle voorwaarden voldeed, maar op dit moment geen vacature hadden, en dat ik de site maar in de gaten moest houden en dan opnieuw moest reageren als er wel een vacature op stond. En dat terwijl ik via de site op een vacature had gereageerd en die er op dat moment ook nog steeds opstond.

Oh ja en een reactie terug dat ik te hoog was opgeleid om het simpele werk te doen waar zij iemand voor zochten. (Had gereageerd op een vacature om paarden binnen/buiten te zetten en uitmesten, verzorging, andere woorden dus voor te duur)

Verder inderdaad afwijzingen, teveel ervaring, te weinig ervaring, niet flexibel genoeg (lees 7 dagen beschikbaar moeten zijn om eventueel opgeroepen te kunnen worden voor 3 uurtjes werken in de middag) en inderdaad dan nog de sollicitaties waar je nooit niks meer van hoort.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:10

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 14:12

Helemaal leuk de reacties ik zie het nu pas. ik woon in Noord Brabant. En ik was vergeten te melden dat ik een part timebaan zoek.Ik ga alle adviezen opvolgen en websites bekijken. UWV ga ik op nieuw benaderen. Heb er niet echt een hoge pet van op. In al die jaren hebben ze me een vacature door gegeven in Zwolle en die zochten een man. En een keer iemand aan de telefoon gehad die zei dat er mensen waren die het slechter hadden als ik. Nou ja daar kan je weinig mee.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:15

bol.com. daar kun je allerlei diensten draaien en hebben ze mensen nodig, kun je zo beginnen. (docdata in waalwijk)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:34

In welke sector zoek je dan iets? En een fulltime baan kan echt niet?

Ik word ook helemaal moedeloos van het solliciteren. Ik heb nu sinds mijn afstuderen in zomer 2011, tot nu al 19 maanden zonder werk gezeten, en dan heb ik nog niet gesproken over de periode van 5 maanden dat ik van 36 uur per week terugging naar 6 uur per week i.v.m. een reorganisatie.

Het is vaak net alsof je tegen een muur aan solliciteert. Zeker als er nog niet eens de moeite wordt genomen om je een afwijzing te sturen. In de afgelopen twee weken heb ik twee sollicitatiegesprekken gehad, wat mij weer hoopvol stemt omdat ik in ieder geval een kans krijg. Heb van de eerste sollicitatie inmiddels een afwijzing binnen, over de tweede heb ik goede hoop.

Ik werd / word er in ieder geval ook aardig depressief door. Daarom heb ik geprobeerd om voor mezelf te beginnen als ZZP'er, maar dat is ook niet in een dag opgebouwd en er moet toch voldoende geld binnen komen.

Over de onbeschoftheid van verschillende werkgevers: het is inderdaad echt diep triest. Ben zelfs eens op gesprek geweest waarbij ik die vrijdag zou horen of ik de (fulltime) baan had. Natuurlijk niks gehoord, dus een aantal keer gemaild en gebeld. Op de mail kreeg ik geen antwoord en steeds wanneer ik belde was die persoon niet bereikbaar, dus de vraag achtergelaten of ik teruggebeld kon worden. Na 3 weken hoorde ik via iemand anders (tussenpersoon) dat ik het niet was geworden. Ik heb daar natuurlijk wel laten weten dat ik hier niet van gediend was, hierop ook nooit meer iets gehoord. Ik kan er nog witheet van worden.

Mijn ervaring is dat parttime werk nog minder aangeboden wordt dan fulltime werk. Dus aangezien ik ook liever parttime heb, solliciteer ik ook op fulltime banen.

Mijn vriend ziet me ook weer helemaal opleven als ik op gesprek mag komen. Die hoop doet zoveel met je! Ook al mag ik van mezelf niet teveel hopen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:36

Meld me ook. Ik doe nu om toch maar iets geld binnen te krijgen smorgens de ochtendkrant bezorgn.

Ik ga ook eens kijken of ik hier wat tips kan vinden

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:52

StalNollie schreef:
bol.com. daar kun je allerlei diensten draaien en hebben ze mensen nodig, kun je zo beginnen. (docdata in waalwijk)

Daar ben ik al lang voor geweest bij het uitzendbureau wat de werving doet Daar zo kunnen beginnen is een fabeltje alleen als je Pools bent of minder geschoold. Terwijl ik het prima werk zou vinden.

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:55

Meld me ook! Ik zoek me rot om in Januari te gaan beginnen wat, zit nog in mijn zwangerschapsverlof en mijn contract is niet verlengt om reden wat ik wel weet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:49

Armitage schreef:
StalNollie schreef:

Daar ben ik al lang voor geweest bij het uitzendbureau wat de werving doet Daar zo kunnen beginnen is een fabeltje alleen als je Pools bent of minder geschoold. Terwijl ik het prima werk zou vinden.

sorry maar dat is onzin, ik werk er ook en ben zeker niet minder geschoold en gewoon nederlands. er werken daar veel mensen met een opleiding die net als jij niet aan een baan komen etc.

en enorm veel uitzendbureaus doen daar werving
youngcapital
startpeople
en nog zeker 3 andere maar kom zo niet op de naam.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:56

Als je alles aan wil pakken neem dan eens contact op met CSU, die kunnen je vast nog wel ergens gebruiken.
Telkens afgewezen worden is heel slecht voor je motivatie heb ik ook wel gemerkt, zo veel mensen die een baan zoeken en je moet er maar net tussenuit springen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:03

en check regelmatig je cv na en vernieuw. en verzin een leuke openingszin of afsluit zin op je sollicitatie
ik deed zo'n 15 sollicitaties weg per week. en ben 4 keer op gesprek geweest maar heb 3 x zelf afgewezen ivm prive.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:13

Klinkt ook hier bekend, al ben ik 'pas' 30, zit in mijn afstudeerfase, wil niet in die richting verder. Diverse bijbanen gehad, en tot vorig jaar jan nooit problemen gehad met het vinden van een baan. Echter lijkt het wel nu ik 30 ben dat ik ineens wel te oud ben ofzo. Heb afgelopen maand zeker 15 sollicitaties verstuurd. Meeste op brief al afgewezen, 2 gesprekken gehad, 1 zou ik worden aangenomen maar was een dermate vreemd contract dat ik die geweigerd heb (wat later terecht bleek, boel bleek te zijn opgelicht). De ander na gesprek toch nog afgewezen. Zoek ook met name bij winkels/paarden/receptionist/schoonmaak e.d.

Nu iig voor paar uurtjes in de week bij een manege aan de slag, maar het valt niet mee om als hoger opgeleide nog een simpele baan te krijgen...

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:21

Ik snap heel goed dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet doen. Door het bomen het bos niet meer ziet, maar.... ik ben er wel van overtuigd dat als je echt wilt werken er werk voor je is. Dat je dan geen dag thuis zit zonder dat je op pad bent geweest om werk te zoeken. Er zijn zoveel manieren om te solliciteren. je moet eruit schieten, opvallen, ze moeten weten wie je bent. dit kan door i.p.v. te reageren op de email je brief per post op te sturen, langs te brengen zodat ze meteen je gezicht zien. Er zijn talloze manieren om te solliciteren alleen houd iedereen vaak vast aan het standaard riedeltje. En ja dan komt het erop neer dat diegene die de meeste moeite doen om zijn brief en cv in orde te hebben vaak een streepje voor hebben. Als iemand bij mij solliciteert kijk ik altijd als eerst naar de opbouw en lay-out van de brief daarna lees ik pas een cv. Je haalt vaak veel motivatie van een persoon uit een goeie brief of een eerste indruk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:22

tijdelijk krantenwijk lopen of geadresseerd? verdient best lekker hoor.