Lesbisch, maar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Lesbisch, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:22

Ik krijg wel vaker te horen dat mensen niet snappen dat ik lesbisch ben.

"Wat is er mis met een man?"
"Wat jullie doen in bed is niet echt."
"Jij heb toch lange haren en draagt toch kleedjes?"

Ligt het nu aan mij, of zijn die vooroordelen wel erg donker? Net alsof ik een soort hele rare ziekte heb.
Ik zie er ook absoluut niet uit als een 'typische' (mannelijke) lesbienne, ik heb ook mijn handtassen, hakken en kleedjes, maar ik voel mij niet aangetrokken tot mannen, is dat dan zo vreemd? Ik ben ook gewoon vriendelijk tegen de mannen in mijn leven, ik ben absoluut geen mannenhater.
Ben ik dan de enige die dit meemaakt? Dat kan toch ook niet?

Bedankt voor het lezen, ik moest het even kwijt :o

xMarieke

Re: Lesbisch, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:24

Lijkt me erg kortzichtig inderdaad. Als je je niet aangetrokken voelt tot mannen, lijkt me ook vrij weinig om ermee in bed te duiken ;-)

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:26

Jahoor gebeurt mij ook nog welis. 'Dat had ik nou nooit gedacht, je ziet het niet zo aan jou' of de 'ja maar jij bent geen echte'(want ik zie er niet mannelijk genoeg uit... _O- )

Blijft moeilijk voor sommige mensen om te begrijpen dat door je geaardheid je er niet anders uitziet
Laatst bijgewerkt door conejo_ op 25-11-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:27

Bah niet leuk ik zou proberen het naast je neer te leggen. Je bent niet raar. Mensen zijn helaas erg kortzichtig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:28

Ik heb daar dus nooit last van, nouja vroeger wel.

Hoe oud ben je en waar kom je vandaan?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:28

Je bent natuurlijk alleen maar echt met kortgeschoren haar en een bouwvakkershemd, dat snap je zelf toch ook wel :j

Niks van aantrekken dus ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:31

Ik denk dat ik inderdaad mijn lange krullen zal moeten inwisselen voor een korte coupe en mijn (al redelijk mannelijke) truien voor een bouwvakkershemd, mijn borsten en kont zal moeten inbinden en mijn handtas en portemonee inruilen voor een manbag :')

Maartje1990 schreef:
Ik heb daar dus nooit last van, nouja vroeger wel.

Hoe oud ben je en waar kom je vandaan?

Ik ben 20 en ik kom van Antwerpen.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:33

Stom he? Mijn zus is ook lesbienne en zij en haar vriendin zijn allebei op en top vrouw. Hakken, jurkjes, make-up.. Alles erop en eraan. Soms nog meer dan ik haha :') Hoor veel mensen die dat inderdaad niet verwachten, die zien meteen een 'echte pot' (zoals zij dat zich dan inbeelden) voor zich..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:38

Goh, mensen zijn gewoon heel kortzichtig soms. Je moet heel simpele antwoorden verzinnen op zo'n vragen zodat mensen een beetje met hun monden vol tanden staan. Als zij domme vragen stellen, geef jij gewoon domme antwoorden :D Als iemand vraagt "wat is er mis met een man?" zeg je gewoon "dat hij een piemel heeft" of zo :Y) Het is frustrerend, maar zo'n mensen zijn je tijd en een serieus antwoord echt niet waard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:39

De meeste lesbiennes in films en series zijn toch euh.. diegenen met een kort pittig kapsel, spijkerbroek, slobbertrui, t-shirt etc.. * Dus als dat je referentiekader is en je komt dan een 'stoot' tegen kan dat blijkbaar voor wat verwarring zorgen.. Zelf denk ik dan houd je mond ipv die opmerkingen over ja, 'maar jouw haar is lang' te maken :') maar niet te lang bij stil staan zou mijn advies wezen :=

* wil hierbij nog wel opmerken dat ik meerdere lesbiennes ken en die passen dan eigenlijk weer perfect binnen dat kader.. Geven ze zelf ook geen r**t om trouwens :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:43

Mensen zijn echt ongelooflijk kortzichtig. Bizar Hoe ze soms reageren.
Ik ben bi en vertel dat vaak niet eens omdat mensen zo raar reageren. Vooral op m'n werk hou ik m'n mond er maar over. Merk gewoon dat ze niet weten wat ze ermee moeten of erover denken.

Zolang ik gelukkig ben denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:44

Ik krijg dergelijke opmerkingen nooit, maar ben ook een stuk ouder dan jij dus misschien durven ze niet ofzo? Of ik zie er zo gevaarlijk (of besmettelijk :D ) uit, dat kan natuurlijk ook :=

Er is niets mis met mannen. Je valt er alleen niet op. Makkelijk terug te spiegelen ook richting degene die zo'n opmerking tegen je maakt. Laat die maar uitleggen wat er mis is met zijn/haar eigen geslacht, en vraag eens hoe zijn/haar partner daar dan tegenaan kijkt.

Wat wij in bed doen is niet echt?
Ehhhhh.... :? Hebben ze gekeken met een juryteam voor het oordeel ofzo? En hebben ze een definitie van 'echt'?
Leuke tegenvraag: "DUS jullie seksleven bestaat louter uit penetratie?" Lijkt me verrekte saai...
Geniet vooral van de rode kop aan de overkant en het gestotter en weer vooral niet te bescheiden om ze aan te raden ook eens andere handelingen te proberen ;)

Hoe hoort een lesbo er eigenlijk uit te zien, volgens zo iemand?
Ik heb schouderlang zwart haar met krullen, en mijn vrouw heeft lang blond haar. Beiden lopen we niet in overalls, we hebben 1 'lieve' en 1 sportieve auto ipv een bakfiets (dat verwachten ze dan toch ook?), zijn allebei vies van lichaamsbeharing en handelen daar ook naar (jaja er zijn mensen die denken dat potten hun okselhaar zo'n beetje kunnen vlechten en dat ze hun benen nooit scheren) en zonder makeup zie je me ook niet vaak buiten lopen. Ben ik zeker ook een slechte lesbo in hun ogen? :D
O en hoeveel tassen ik heb zeg ik nooit in het openbaar want dat zijn er ook genant veel <LOL>

Met andere woorden: lach er om ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:44

Wat stompzinnig!
De tweede heb ik ook wel eens gehoord en de meest banketstaaf die ik ooit heb gehoord was: maar jij bent te knap om op vrouwen te vallen :P Alsof iedereen fiets lelijk is

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:46

Sammie schreef:
De meeste lesbiennes in films en series zijn toch euh.. diegenen met een kort pittig kapsel, spijkerbroek, slobbertrui, t-shirt etc.. * Dus als dat je referentiekader is en je komt dan een 'stoot' tegen kan dat blijkbaar voor wat verwarring zorgen.. Zelf denk ik dan houd je mond ipv die opmerkingen over ja, 'maar jouw haar is lang' te maken :') maar niet te lang bij stil staan zou mijn advies wezen :=

* wil hierbij nog wel opmerken dat ik meerdere lesbiennes ken en die passen dan eigenlijk weer perfect binnen dat kader.. Geven ze zelf ook geen r**t om trouwens :D

Ik heb ook mijn grote truien, ik combineer ze wel met een skinny jeans :') :')
Het gaat er bij mij echt niet in, dat enkel de vrouwen die korte kapsels hebben, wat voller zijn en zich mannelijk kleden aanvaard worden, en ik niet omdat mijn haar tot halverwege mijn rug komt, ik make up draag en een handtas en een bril van een bekend merk draag. Dat laatste heb ik trouwens even terug naar mijn hoofd gekregen. Ik mag als lesbienne geen MK of Rayban dragen blijkaar :') :')
Ik ken zowel echte vrouwen als de 'typische' lesbiennes en eerlijk gezegd kan ik niet tegen dat 'typisch' haantje-de-voorste gedrag van een butch (om de juiste benaming te gebruiken).

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:47

Sidera schreef:
Wat stompzinnig!
De tweede heb ik ook wel eens gehoord en de meest banketstaaf die ik ooit heb gehoord was: maar jij bent te knap om op vrouwen te vallen :P Alsof iedereen fiets lelijk is

Dat heb ik vaak als ik mijn kleine crushes laat zien aan vriendinnen! 'jij kan veel beter krijgen' of 'is zij echt lesbisch?' :')

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:50

Ik snap je volledig Ts, ik heb nl hetzelfde probleem maar dan omgekeerd: ik ben hetero maar heb een "mannenjob" en ben nogal breed en gespierd (geen kort haar en heb veel roze maar toch ;-)) en iedereen denkt automatisch dat ik voor de dames ben... :o

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:50

Welke ik van lesbische vriendinnen vaak hoor: "Maar wie is dan de man in de relatie?"

Ik val zelf op mannen, maar ik kan me voorstellen dat je hier zo moe van wordt ;(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:51

Ben niet lesbisch maar heb wel lesbische vriendinnen. Die verschillen dus niet van mijn niet lesbische vriendinnen, hoe gek is dat ? ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:52

Heel irritant.. Ik ben biseksueel (hou überhaupt al niet van dat woord, iets met in hokjes stoppen, ik zie mijn keuze gewoon breder in dan andere :+ ) en krijg dat soort dingen ook naar m'n hoofd geslingerd..

Ben ik met een jongen krijg ik 'ja maar jij viel toch ook op vrouwen?'
Ja en?.. betekend dat gelijk dat ik dan alleen maar met een vrouw kan zijn?
Of 'ben je toch maar overgestapt naar de mannen?'
Hoe zo overgestapt? >;)

Zo ook andersom, als ik met een vrouw ben..
Blijkbaar ben je óf heteroseksueel óf lesbisch. Beide kan gewoon niet.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:54

Just_Sannee schreef:
Heel irritant.. Ik ben biseksueel (hou überhaupt al niet van dat woord, iets met in hokjes stoppen, ik zie mijn keuze gewoon breder in dan andere :+ ) en krijg dat soort dingen ook naar m'n hoofd geslingerd..

Hoe zo overgestapt? >;)

Ik weet echt exact wat je voelt! Of de vooroordelen van een lesbienne op een bi meid.. Ik wist het een tijdje niet heel goed en bestempelde mijzelf als bi. God, de blikken die ik kreeg van lesbiennes.. Net alsof ik de duivel was :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:56

Oh ja, en als biseksueel wordt je nooit serieus genomen..

Zo ook niet in mijn vorige relatie met ex-vriend.
Ik trek over het algemeen meer naar vrouwen toe, vond hij alleen maar geil en leuk, en mocht best iets doen met een andere vrouw.
Heb zovaak gezegd 'Maar snap je nou niet dat vrouwen een grotere bedreiging zijn voor je dan andere jongens?...'

Nee, snapte ie niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:56

Solmyrkvi schreef:
Welke ik van lesbische vriendinnen vaak hoor: "Maar wie is dan de man in de relatie?"

Ik val zelf op mannen, maar ik kan me voorstellen dat je hier zo moe van wordt ;(

Dat is me nog nooit gevraagd, maar wel of er 'een rolverdeling' in een relatie met 2 vrouwen is.
En tuurlijk is die er.
Die is er in ELKE relatie. Tussen collega's, tussen buren, tussen vrienden. Er ontstaan altijd patronen op basis van voorkeuren, kennis, kunde, fysieke kracht etc.
Maar om nou te zeggen dat er 1 'het mannetje' is hier? Nee.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:57

Koetjesreep schreef:
Just_Sannee schreef:

Hoe zo overgestapt? >;)

Ik weet echt exact wat je voelt! Of de vooroordelen van een lesbienne op een bi meid.. Ik wist het een tijdje niet heel goed en bestempelde mijzelf als bi. God, de blikken die ik kreeg van lesbiennes.. Net alsof ik de duivel was :')

Ja idd.. mannen vinden het allemaal supergeil, maar vrouwen daarintegen... Houd je maar stevig vast bij sommige :(:)
Ik loop er ook niet mee te koop, en mocht ik ooit echt een leuk meisje ontmoeten zeg ik het dan wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:00

Ik ben zelf hetero maar ik vind het net schitterend als een lesbienne niet aan dat clichébeeld voldoet!
Laat me raden, merendeel van die rare vragen komen van vrouwen en als je als op en top vrouw tegen een vent zegt "ik ben lesbisch", dan zien ze gelijk de perfecte triootjes ontstaan.

Heb een tijdje als hostess/barvrouw gewerkt voor sportevenementen en mijn 2 cheffen waren lesbiennes en met elkaar getrouwd. Ze voldeden perfect aan het clichébeeld, maar man wat heb ik lol met hen gehad _/-\o_

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:02

Just_Sannee schreef:
Oh ja, en als biseksueel wordt je nooit serieus genomen..

Zo ook niet in mijn vorige relatie met ex-vriend.
Ik trek over het algemeen meer naar vrouwen toe, vond hij alleen maar geil en leuk, en mocht best iets doen met een andere vrouw.
Heb zovaak gezegd 'Maar snap je nou niet dat vrouwen een grotere bedreiging zijn voor je dan andere jongens?...'

Nee, snapte ie niet..

_/-\o_
Jaaaaaa! Kan me hier zo in herkennen. Hier thuis dus ook. En dat is m'n vriend en die snapt dat ook niet.
Alsof ik met een vrouw alleen een "lolletje" kan hebben maar niet verliefd worden of dat ik er een relatie mee kan hebben.