'Kleine' smartphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

'Kleine' smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 16:10

Hoi allemaal,

Ik mag eindelijk weer een nieuwe telefoon *\o/* Ben ik ook wel aan toe aangezien mijn oude Samsung galaxy fame constant vastloopt en crasht.

Alleen wat voor nieuwe telefoon wil ik? Wat ik vooral een dingetje vind is hoe groot telefoons tegenwoordig zijn. Ik heb nooit een tas bij me, dus telefoon moet makkelijk in mn jas/broekzak of bh ( :+ ) passen. Vond de Samsung S6 een heel mooi toestel tot ik zag hoe groot die is....

Eisen die ik heb:
* Goed geheugen (erger me nu kapot aan dat mijn telefoon constant vol is terwijl er amper wat opstaat)
* lange accuduur
* goeie camera
* nieuwere telefoon (mijn fame is echt een oudje wat betreft nieuwe ontwikkelingen en dat merk je na 2 jaar enorm)
* moet tegen een stootje kunnen, heb een hekel aan hoesjes..

Daarnaast dus niet te groot en een hip kleurtje is ook leuk meegenomen :)

Hoop dat jullie goeie tips hebben!

Azmay

Re: 'Kleine' smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:12

Ik lees mee, ik heb nu een S3 mini maar die voldoet echt niet meer helaas :')

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:13

Ik lees ook even mee, ik ben benieuwd naar de tips

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:14

Ik heb de S5 mini en die past nog in mn broekzak.
Camera vind ik prima, geheugen kan je uitbreiden en zo oud issie ook niet. Alleen de accuduur, tja, die is niet fantastisch :+
De achterkant van die telefoon is zo wat leerachtig zeg maar, dus als je hem laat vallen, zie je daar niet zo hard krassen op enz.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:15

Sony Z3-compact

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:17

HTC One! De M7 heb ik zelf gehad maar dat is niet meer de nieuwste maar wel echt een super fijne telefoon! Worden nog steeds updates voor uitgebracht, hij is praktisch onsloopbaar (ok, die van mij is nu wel een beetje op aan het raken) erg luxe gevoel doordat hij van aluminium is, prachtig geluid, 32GB geheugen. Die van mij was tweede hands en had in het donker niet zo'n goede camera (alles werd paarsig) maar dit deed hij al vanaf dat ik hem had, maar ik weet dus niet of het altijd zo geweest is. Hij is 4,7inch wat ik een mooi maatje vind. Past bijna overal in.

Ik studeer nu in België en daarom heb ik een dual sim gekocht. Die heeft HTC niet zoveel (en die ze hadden voldeden niet aan mijn eisen), dus vandaar gekozen voor een huawei, maar als het had gekund was het weer een HTC van de one serie gewordn
Laatst bijgewerkt door Franciee op 25-11-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:17

IPhone 5 (C/S) ? Zijn niet te groot, en goed :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:18

Over Sony kan ik vertellen dat die qua accu echt wel goed zijn. Ben van hopeloze Samsung over gegaan naar Sony. En die heeft me doen verbazen. Met mijn intensieve gebruik doe ik 2 dagen met mijn telefoon

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:19

Hier ook een sony z3 compact, daar ben ik helemaal happy mee! Hiervoor heb ik de experia Z (groter) gehad, ook een fijne telefoon alleen was hij na 2,5 jaar niet meer waterdicht helaas haha.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:19

ik heb de galaxy young, nu 2 jaar doet het nog prima!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:21

Ik heb zelf de s6 en kan em gelukkig in kontzak/jaszak kwijt. :+ hij is inderdaad wel huge.

Misschien een s5 (die is er dacht ik zelfs in een 'mini' uitvoering)

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:24

Marie111 schreef:
Sony Z3-compact

Daar ben ik dus al een paar maanden mee bezig maar ik dus niet meer leverbaar -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:24

Mitxa schreef:
Hier ook een sony z3 compact, daar ben ik helemaal happy mee! Hiervoor heb ik de experia Z (groter) gehad, ook een fijne telefoon alleen was hij na 2,5 jaar niet meer waterdicht helaas haha.

Is de Z3 compact wel waterdicht?

Neig zelf na jaren Samsung ook naar Sony.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 16:26

Wat een boel reacties al! Super!! Ben ze nu allemaal aan het bekijken op Tweakers, zitten wel een paar kanshebbers bij!

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:32

MarliesV schreef:
Mitxa schreef:

Staat op internet van wel. Maar overal waar ik bestel en het duurt een paar weken dan mail ik en dan zeggen ze die telefoon is niet meer leverbaar. En dat heb ik nu al bij een paar sites gehad dus naar maanden telefoon geleend te hebben net maar een nieuwe samsung gekocht. Ik moest wat

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:32

MarliesV schreef:
Mitxa schreef:

Ze adviseren hem niet onder water te doen, dat durf ik ook niet meer :+ Maar ik durf hem wel te gebruiken in een regenbui.
Ik heb mijn tel sinds 3 weken, en mijn vriend heeft hem nu sinds 2 weken.
Vodafone en KPN winkels. Z5 compact is nu uit maar ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben de Z3 was veel voordeliger.

Hij stond bij mij trouwens ook niet op internet maar ze hadden hem nog wel in de winkel.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:05

De z3 compact is heel fijn, maar ik kan niet zeggen dat ie goed tegen een stootje kan. De eerste was binnen een paar maanden kapot (scherm voorkant,dusdanig dat het niet te repareren was), waar mijn samsungs 'heftigere' vallen overleefden.
Los daarvan is ie geweldig :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:12

Ik heb ook sinds een aantal weken de Z3 compact en bevalt tot nu toe erg goed. Voor de smartphones van tegenwoordig moet je bijna een aparte tas meenemen. Helaas vrij weinig aanbod in kleine en degelijke smartphones. Voor mij was deze eigenlijk de enige die in aanmerking kwam. De z5 compact is waarschijnlijk nog beter. Maar die is vrij nieuw en dus ook nog best aan de prijs.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:24

Ik heb sinds 5 week de z5 compact. Is zeker een aanrader! Mooi formaat en veel geheugen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:33

Marie111 schreef:
Sony Z3-compact

Absoluut fijne telefoon

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:34

lianne484 schreef:
Marie111 schreef:
Sony Z3-compact

Daar ben ik dus al een paar maanden mee bezig maar ik dus niet meer leverbaar -O-

Ik had hem 2 weken geleden besteld bij kpn, volgende dag al in huis

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:35

De S5 mini met een life hoesje, al vind je hoesjes prut, het is wel aan te raden. Die smartphones kunnen nou eenmaal niks verdragen als ze denderen.

Ik heb om mij S6 momenteel een heel dun hoesje en die lijkt echt alles te kunnen verdragen. Al een paar keer hard op de stenen vloer getikt,maar is nog heel.