Politieacedemie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Politieacedemie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:44

Hoihoi
Ik zit nu in 4HAVO en de tijd gaat helaas sneller dan ik dacht....
Binnen nu en een jaar moet ikeen opleiding gaan kiezen.
Eerst wilde ik voor verloskundige gaan aangezien diergeneeskunde hem niet ging worden zonder vwo. Maar toch heb ik het idee van verloskunde losgelaten. Ik hou heel erg van kinderen maar ik denk dat de opleiding te zwaar voor mij is en dat het toch niet helemaal iets voor mij is. Ik wil geen verkeerde keuzes maken dus ging ik goed nadenken en open dagen bezoeken.
Natuurlijk is mijn droombaan paarden trainen maar omdat er zóveel meer mensen veeel meer talent hebben dan mij, en ik nog lang geen eigen paard kan betalen en geen wedstrijden rijd was dat geen verstandige keuze. Ik heb maar besloten paardrijden bij mijn hobby te houden.
En laatst zat ik op facebook en zag ik de pagina van debereden politie. Heel erg veel mensen zeiden al dat dit echt iets voor mij is dus ging ik daar meer informatie van opzoeken. De toelatingseisen heb ik wel, al valt er nog te werken aan mijn conditie, maar ik zit een beetje met mijn lengte. Ik ben aan de erg kleine kant (nu 1,65 en groei amper meer hooguit een paar centimeter) en ik be erg bang dat mensen mij onderschatten ofzo. Dus ik ben een beetje op zoek naar mensen due nu de politie acedemie doen. Die mij misschien wat ervaringen kunnen delen?
Ik hoop dat er iemand is die mij wat meer kan vertellen
Groetjes lisanne!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:49

Er is een topic over de academie! Eventjes het linkje opsnorren...

edit: gevonden!!
klikerdeklik

Het is niet volledig alleen de academie, maar informatie kan je er zeker vragen!
Laatst bijgewerkt door Muiz op 24-11-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:51

Er is een website van de politie waar de toelatingseisen op staan. Je moet sowieso eerst een paar jaar op straat lopen voordat je bij de bereden kan komen en hier kom je ook niet zomaar bij. Volgens mij moest je ook ME ervaring hebben maar hoe en wat precies weet ik niet zeker. Kennis van mij is ook niet heel groot en die werkt wel bij de politie. Dus lengte doet er niet extreem toe.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:52

Jillsil schreef:
Er is een website van de politie waar de toelatingseisen op staan. Je moet sowieso eerst een paar jaar op straat lopen voordat je bij de bereden kan komen en hier kom je ook niet zomaar bij. Volgens mij moest je ook ME ervaring hebben maar hoe en wat precies weet ik niet zeker. Kennis van mij is ook niet heel groot en die werkt wel bij de politie. Dus lengte doet er niet extreem toe.

Dit dus. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:55

Punt is dat de politie-academie niet elk jaar nieuwe mensen aanneemt. Regelmatig Zijn er stops mbt de vacatures. Zodra ze weer open gaan is er een gigantische pool met sollicitaties. En dan moet je nog een stuk of 3 rondes door, met oa lichamelijke tests, psychische tests etc. Dus het is heel lastig om er tussen te komen.

Bereden politie is helemaal niet makkelijk tussen te komen. Gaat naast de vier jaar werkervaring in een gewoon korps, op werkervaring. En inderdaad, je moet een ME opleiding hebben die je jaarlijks moet herhalen. Daarnaast gaat t gerucht dat ze liever mensen hebben met niet zo heel veel rij-ervaring. En daarnaast is het zo dat als je bij de bereden politie uiteindelijk komt, het kan dat ze gaan rouleren en dat je na 5 jaar weer in een gewoon korps komt. Dus je moet t politie werk zelf wel echt leuk vinden.

lienieminie

Re: Politieacedemie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 22:00

Ja ik weet wat al deze toelatingseisen zijn maar ik zoek eigenlijk mensen/bokkers die momenteel deze opleiding doen

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:05

Op de site van de politieacedemie zelf staan verschillende e-mailadressen. Misschien kan je iemand van hun een bericht sturen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:19

Ik ben net klaar met de opleiding dus weet niet precies wat je wil weten?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:40

En ik begin net aan de opleiding, dus mocht je iets willen weten over de selectie oid :)