Heb een relatie van 6 jaar achter de rug, die vrij jeugdig was. Voor deze relatie heb ik wat scharrels en kortstondige relaties gehad, maar nooit bijzonder serieus.
Inmiddels begeef ik mij weer op de markt en heb ik werkelijk waar geen idee hoe mannen werken. Ik voel me echt een klein kind dat nog zoveel moet leren.
Wie kan me helpen?

Inmiddels heb ik 7 keer met een man afgesproken. Iedere keer is het gezellig, en naast dat we inmiddels onze bedpassie met elkaar delen, gaan we ook dagjes weg. We nemen om beurten initiatief. Ik vind het belangrijk dat het van beide kanten komt, zodat er geen scheve verhoudingen ontstaan.
Deze beste man is 30 en heeft nog nooit een vriendin gehad zoals hij zelf zegt. Dit heeft alles te maken met het afleggen van verantwoording volgens hem. Hij wil het dan ook rustig aan doen. Exactly my thoughts.
Maar kneus en onervaren als ik ben, zit ik dit te analyseren en vraag ik me af of dit gewoon betekent: leuk voor nu, maar verwacht er niks van?
Natuurlijk weet ik: geniet er gewoon van.
Maar door mijn gebrek aan ervaring heb ik mega veel behoefte aan duidelijkheid en het behouden van controle. Overigens ga ik dit natuurlijk nu niet aan hem voorleggen. Hij ziet me aankomen
gewoon wat diepere uitleg vragen over wat hij daarmee bedoelt...het kan inderdaad zo zijn dat hij 'vrij en blij' wil zijn... maar daar kom je pas echt achter als je het de beste man zelf vraagt
hij weet tenslotte het beste wat hij ermee bedoelt..
Mannen snappen vrouwen namelijk net zo goed als wij hen, niet. Geef aan dat je graag wilt weten waar je aan toe bent, niet om te overhaasten maar omdat je anders onzeker wordt.

Ik ga dus als ervaringsdeskundige met bovenstaand advies mee
en