Ik snap niks van mannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik snap niks van mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:15

Ik snap niks van mannen.

Heb een relatie van 6 jaar achter de rug, die vrij jeugdig was. Voor deze relatie heb ik wat scharrels en kortstondige relaties gehad, maar nooit bijzonder serieus.
Inmiddels begeef ik mij weer op de markt en heb ik werkelijk waar geen idee hoe mannen werken. Ik voel me echt een klein kind dat nog zoveel moet leren.

Wie kan me helpen? ;)
Inmiddels heb ik 7 keer met een man afgesproken. Iedere keer is het gezellig, en naast dat we inmiddels onze bedpassie met elkaar delen, gaan we ook dagjes weg. We nemen om beurten initiatief. Ik vind het belangrijk dat het van beide kanten komt, zodat er geen scheve verhoudingen ontstaan.
Deze beste man is 30 en heeft nog nooit een vriendin gehad zoals hij zelf zegt. Dit heeft alles te maken met het afleggen van verantwoording volgens hem. Hij wil het dan ook rustig aan doen. Exactly my thoughts.

Maar kneus en onervaren als ik ben, zit ik dit te analyseren en vraag ik me af of dit gewoon betekent: leuk voor nu, maar verwacht er niks van?

Natuurlijk weet ik: geniet er gewoon van.
Maar door mijn gebrek aan ervaring heb ik mega veel behoefte aan duidelijkheid en het behouden van controle. Overigens ga ik dit natuurlijk nu niet aan hem voorleggen. Hij ziet me aankomen :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:17

Gewoon lekker af blijven spreken en leuke dingen doen!

Je kan het altijd aan hem vragen, als je blijft piekeren loop je er alleen maar mee rond en dat kan hij ook merken.
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 24-11-15 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:18

Waarom vraag je het niet gewoon als je er mee zit? Lijkt me de enige manier om duidelijkheid te krijgen. En anders is het afwachten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:19

Je kan het beter vragen aan hem dan dat je het zelf kapot analyseert, daar heb je echt helemaal niks aan.
Wil je zekerheid, vraag het.
Wil je gewoon plezier; vraag het niet.

Kirrr

Stilaan mag je toch wel de toekomst bespreken... ik zou gewoon het gesprek openen.

Analyseren en jezelf dingen afvragen maakt het vaak veel ingewikkelder dan dat het is voor een man.

Suusie22

Waarom zou je het niet aan hem vragen? Je kunt moeilijk gaan gokken wat er in zijn hoofd omgaat.
Vraag het en je weet het meteen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ik snap niks van mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:20

Mannen denken of plannen helemaal niks joh. :+ Gewoon recht op de man (haha) af vragen en dan heb je kans dat hij dus het antwoord nog moet verzinnen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:21

Haha toch zou ik het aan hem voorleggen :P gewoon wat diepere uitleg vragen over wat hij daarmee bedoelt...het kan inderdaad zo zijn dat hij 'vrij en blij' wil zijn... maar daar kom je pas echt achter als je het de beste man zelf vraagt :D hij weet tenslotte het beste wat hij ermee bedoelt..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:23

Joman schreef:
Maar door mijn gebrek aan ervaring heb ik mega veel behoefte aan duidelijkheid en het behouden van controle. Overigens ga ik dit natuurlijk nu niet aan hem voorleggen. Hij ziet me aankomen :+

En laat dit nou precies zijn wat mannen graag hebben :j Mannen snappen vrouwen namelijk net zo goed als wij hen, niet. Geef aan dat je graag wilt weten waar je aan toe bent, niet om te overhaasten maar omdat je anders onzeker wordt.

Geloof mij maar dat hij dit veel meer kan waarderen dan allemaal vage hints waar hij niks mee kan. Mannen houden van duidelijkheid. Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen 'Maar waarom zei je dat dan niet?' Terwijl ik voor mijn gevoel heel duidelijk ben geweest met allemaal hints :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:27

Na zeven keer afspreken zou ik eerst eens lekker door gaan daten met hem. Leer elkaar kennen zonder verwachtingen. Je ziet zo vaak dat juist het willen weten waar je aan toe bent juist het tegenovergestelde veroorzaakt. Mannen kruipen in hun schulp, schrikken zich het apezuur dat er nu al over huisje boompje beestje nagedacht word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:30

bigone schreef:
Na zeven keer afspreken zou ik eerst eens lekker door gaan daten met hem. Leer elkaar kennen zonder verwachtingen. Je ziet zo vaak dat juist het willen weten waar je aan toe bent juist het tegenovergestelde veroorzaakt. Mannen kruipen in hun schulp, schrikken zich het apezuur dat er nu al over huisje boompje beestje nagedacht word.

Dit wil ik dus voorkomen. Vandaar dit topic.
Natuurlijk snap ik wel dat jullie geen antwoord op de vragen kunnen geven.
Maar het is wel prettig het even van me af te schrijven ;)

Denk niet dat het relatie voor mezelf een slimme stap zou zijn. Ben pas een paar maandjes bij mijn ex weg! Rustig aan is dus ook in mijn belang. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit een relatie met hem zou willen. En dat is een stukje waarvan ik niet weet of hij er hetzelfde in zit!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:33

Joman schreef:
Denk niet dat het relatie voor mezelf een slimme stap zou zijn. Ben pas een paar maandjes bij mijn ex weg! Rustig aan is dus ook in mijn belang. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit een relatie met hem zou willen. En dat is een stukje waarvan ik niet weet of hij er hetzelfde in zit!

En dus kun je heel duidelijk vragen of hij date voor de fun, of dat hij date om er eventueel een relatie aan over te houden (in de toekomst). Het is echt niet zo moeilijk uit te vinden hoor ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:36

Gewoon open vragen hoe hij die opmerking bedoeld. :)
Weet je gelijk waar je aan toe bent en evt kan daar weer een gesprek uit voortvloeien hoe jullie het voor nu zien.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:39

bigone schreef:

Ik zit precies in dezelfde situatie als jij, voor t eerst in mn leven een beetje daten na alleen maar lange relaties en echt, ik vind 't een emotioneel mijnenveld :') Vroegah :P ging je naar de bios, je kuste en je had wat tot nader order of als t niet werkte. De tijden zijn ernstig veranderd sindsdien geloof ik :P Ik ben erg van de duidelijkheid, dus vroeg heel onschuldig en bleu na 2 dates welke kant dit opging, wat hij voor ogen had (als in, neem je t n beetje serieus of lang leve de lol maar hij vatte 't volgens mij nogal wat zwaarder op dan ik voor ogen had :') ), nou dat is dus te vroeg :+ Manvormig gat in de muur en nooooit meer wat van gehoord hahaha :') :D Was ff een leermomentje :P :Y) Ik ga dus als ervaringsdeskundige met bovenstaand advies mee :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:21

Date nou gewoon rustig door. Geniet van elkaar en leer elkaar rustig kennen.
Dan merk je vanzelf wel of hij ineens de behoefte heeft je vaker te zien of je b.v te willen voorstellen aan vrienden/familie.

Al dat vastleggen haalt het ontspannen gedeelte weg en geeft een verplichting tot nadenken. En daar kan het wellicht nog veel te vroeg voor zijn :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:23

Mannen zijn niet te snappen dus dat je mannen niet snapt is normaal. Maar misschien moet je niet te veel nadenken want dat kan ontaarden in het projecteren van je eigen gedachtes en gevoel op de ander. En daarmee kun je jezelf danig op het verkeerde been zetten. Gewoon zien wat er van komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:52

Als je zelf nog niet weet of het een blijvertje is dan helemaal lekker gaan genieten, je merkt snel genoeg of het serieus word.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:53

Wie snapt ze wel?? :roll:

*\%/* }:) :)) %) 8)7 :x

en dan nogL ~~}> ~~}> B-) _-:( en <3

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:00

Ohja en vergeet idd niet te genieten want de verhalen die je aan deze fase overhoudt zijn nog good for years to come (en zullen door je vrienden voor altijd aangegrepen worden om je te pesten :P ) Zeker als je net uit n relatie komt (daar had ik overheen gelezen), eerst lekker op jezelf focussen! Man is echt bijzaak dan...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:35

Na 7 keer afspreken zou ik toch zeggen dat ie wel een besluit heeft genomen of ie je leuk genoeg vindt voor een relatie of niet. En zou er toch behoefte moeten zijn om elkaar in elkaars leven toe te laten en voor te stellen.

Feit dat hij zegt dat hij geen verantwoording af wil leggen(als ik het goed begrijp), komt op mij raar over. Wel de lusten niet de lasten zeg maar. Dat hij vrij wil zijn en zonder moeite je hart zal breken als hij dat wil,(want hij wil immers geen verantwoording af hoeven leggen).

lastig.