Telefoon contract ontbinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Telefoon contract ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 12:57

Er zijn misschien wel mensen die hier ervaring mee hebben.

Ik heb nu al sinds een maand of 2 een akkefietje met T-mobile. Ik word slecht geholpen en de oplossing die zij mij aanbieden lost de fout die zij hebben gemaakt niet echt op.

Even in het kort wat er aan de hand is..
Ik heb op mijn 17e een abonnement gekregen, op mijn vaders naam aangezien ik minderjarig was, dit was een goedkoop abonnement via GSMtopdeal met een refurbished mobiel (iPhone 4) erbij, kosten per maand: 27 euro. Deze zou 11 november aflopen en afgelopen zomer heb ik dus bij T-mobile mijn abonnement verlengt. Dit was - na zeggen van de medewerker die mij hielp - allemaal goed gegaan. Ik zou mijn nummer behouden, het abonnement van mijn vader zou verlengd worden alleen zou mijn naam en rekeningnummer erop komen, dat zou aansluitkosten schelen. Goed dan, nieuw toestel (Sony Xperia Z3) aanbetaald en meegenomen evenals een kopie van mijn contract.

Een aantal weken voordat mijn abonnement zou aflopen en mijn nieuwe in zou gaan begon het toch te kriebelen, ik had het idee dat er iets niet goed ging. Ook heb ik al problemen met het bereik als ik bij mijn paard ben, ik kan dan niks ontvangen, internet is traag en bellen lukt niet. Ik langsgeweest bij de T-mobile winkel in mijn stad en die beste meneer vertelde me daar dat mijn nummerbehoud niet was aangevraagd! Ik was natuurlijk een beetje verbaasd, omdat ze dat voor me zouden doen, maar goed fouten gebeuren. Alles opgelost en nu zou alles goed gaan. Totdat ik 3 dagen later te horen krijg dat mijn factuur 43(!) euro zou zijn. Ik was over de rooie en ging uitzoeken op mijn factuur hoe dat kon. Ik was niet buiten mijn bundel gegaan en toen ik goed keek en vergeleek met mijn oude facturen zag ik opeens dat al mijn kortingen van mijn vaders abonnement eraf waren gegaan en ik de volle mep zou betalen. Ik weer terug naar de T-mobile winkel en vraag het na. Legde de medewerker mij rustig uit dat er een foutje was gemaakt en dat het abonnement dat ik voor mezelf had afgesloten los was gegaan van die van mijn vader en dat ik nu dus 2 abonnementen naast elkaar had lopen. Ik zou dus 43 euro van mijn vader betalen en ook nog is 34 euro van mijn nieuwe abonnement. Ze zouden dit oplossen en ik zou dus alleen maar die 43 euro moeten betalen. Daar klopt toch niks van? Ik moet opdraaien voor hun fout, meer betalen dan het abonnement dan ik eigenlijk heb en het ook nog maar is accepteren?

Ik heb dingetjes gelezen over het ontbinden van een contract, maar sommige dingen zijn zo complex uitgelegd dat ik er niet veel wijzer uit wordt. Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:15

Aangezien TAO alleen voor paardgerelateerde topics bedoeld is verplaats ik dit topic maar HTT.

Kmbrly

Re: Telefoon contract ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:12

Normaal moet je wel onder je contract uitkomen.
Maar dan zit je wel met restwaarde van je mobiel.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:15

Als de looptijd vh abonnement op je vaders naam voorbij is, dan kan je maandelijks opzeggen. Als ik het goed lees is het omzetten van je verlopen abonnement in je nieuwe abonnement niet goed gegaan toch?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:47

Klopt! Ik moet nu bij wijze van spreken mijn vaders abonnement betalen zonder de kosten die ik toen bij GSMtopdeal had (dat is dus 43 euro) en ik moet mijn eigen nieuwe abonnement betalen. Dat vind ik nogal krom, aangezien het niet mijn fout is dat het zo gelopen is..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:04

Nog een keer bellen en gaan praten, uitleggen dat de afspraak was dat je bedrag x zou betalen dat het je niet uitmaakt hoe ze het oplossen, maar dat het dus ook zo geregeld hoort te worden.

Ik had een zelfde soort akkefietje met tele2 (wel eens waar voor iets prepaid, maar toch) 5 uur bellen, druk overleg bij tele2 en meerdere emailtjes en uiteindelijk werd het toch opgelost. Is blijkbaar de enige manier.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:49

Ja, blijven bellen. Ontbinden is iets wat erg moeizaam gaat (zonder hoge kosten).
Tmobile moet dit oplossen en dat jij teveel moet betalen is niet de goede oplossing.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:18

Je kunt toch onmogelijk twee abonnementen op hetzelfde telefoonnummer hebben?

Ik zou ook gewoon blijven bellen. Ik heb jaren geleden ook ruzie gehad met T-Mobile over het betalen van aansluitkosten. De eerste twee telefonisten zeiden dat ik moest betalen, de derde kon opeens wel regelen dat het kwijtgescholden werd...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 01:37

Wat ik even niet snap, hoe kan je 'verlengen' bij tmobile als je van een andere provider komt? Dan stap je toch over? Daarom het nummerbehoud.

Edit: Offf is dat gewoon een winkel/website via wie je bij t-mobile een contract hebt afgesloten?

Sorry het is laat, mijn hersenen werken niet :')

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 09:56

Het zijn wel beide abonnementen van T-Mobile, de ene is afgesloten via GSMtopdeal, maar loopt wel bij T-Mobile. En mijn nieuwe heb ik in de winkel zelf gedaan. Volgens mij staan ze ook niet beide op het zelfde telefoonnummer en loopt mijn nieuwe abonnement nog op een ander nummer die ik niet heb...