Inderdaad.. PDF is slechts een bestandsformaat.. geen programma. Je hebt wel een programma nodig om PDF bestanden te kunnen lezen..
Valentijn5
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-15 13:29
LoveBodin schreef:
Maar van welk programma?
Dat weet ik niet meer. Heb het weggeklikt en gekozen voor gratis. Maar heb sinds kort een nieuwe laptop een asus en die werkt anders dan mijn vorige laptop. Moet er nog aan wennen.
Valentijn5
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-15 13:32
Maar welke virusscanner zal goed zijn voor mijn laptop. Want ik heb begrepen dat McAfee nogal duur is.
Dani
Geplaatst: 23-11-15 13:48
Er zijn prima gratis virusscanners zoals Avast of Avira. Die kan je gewoon downloaden, moet je de gratis versie selecteren.
Kan het dat je een proefversie van Adobe Acrobat op je computer hebt? Dan is de PDF misschien daarmee geopend en kreeg je een melding dat je proefversie na x dagen verloopt. Dat is een betaald programma. Maar Adobe Reader, waarmee je PDF's kunt openen, is gewoon gratis.
Dani kan goed gelijk hebben, nieuwe laptops zitten vaak vol met proefversies van programma's. Die lopen dan een bepaalde periode en als je ze wilt houden moet je betalen. Gelukkog heb je ze bijna nooit nodig omdat er gratis versies van zijn. Bij adobe zou ik gewoon de reader installeren en de acrobat verwijderen, dan ben je ook van dat gezeur om geld af.
Overigens nooit je laptop gebruiken zonder virusscanner hoor, dan heb je hem binnen de korte keren kapot doordat hij vol met virussen komt te zitten. Waarschijnlijk zit er ook van een virusprogramma een trial versie op dat scheelt.
Ik ga nu avg installeren op mijn laptop. Daar ben ik mee bekend. Ik zal kijken of ik het nog een keer krijg als ik een e ticket download. Alvast dank voor jullie reacties.
Naast AVG zou je misschien ook nog Malwarebytes kunnen draaien.
Ook denk ik dat je een gratis proef periode voor een uitgebreider Adobe pakket hebt. Dus je zou Adobe er altijd nog eraf kunnen gooien en gewoon zelf Adobe Reader downloaden