Wie heeft er ervaring met graan kruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Excalibur

Wie heeft er ervaring met graan kruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 13:25

Hoi, als het koud is, of als ik last heb van mijn buik of nek, maak ik graag gebruik van een kruik.

Nu is mijn kruik na jaren trouwe dienst aan vervanging toe. Nu heb ik mijn kruik graag goed warm dus gooide altijd water wat net niet kookte in mijn kruik. Ik heb nooit een gebruiksaanwijzing gehad bij mijn kruik dus wist niet dat dit niet mocht :o

Maar nu ik dit weet wil ik graag kijken wat andere mogelijkheden zijn. De waterkruik die ik nu heb, heb ik wel eens gevuld met heet kraanwater maar vind hem dan niet warm genoeg. Een kersenpitzak heb ik ook wel liggen maar de geur vind ik niet fijn en ik vind dat die te snel afkoelt. De mijne is na een minuut of 10/15 toch wel lauw.

Nu kwam ik op internet iets tegen over een kruik gevuld met graan en lavendel. Die zou een lekkere lavendel geur afgeven en na 2 minuten in de magnetron zo'n 1 a 2 uur warm blijven. Alleen kan ik geen reviews over deze kruiken vinden. Dus Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Blijven deze kruiken echt zo lang warm? En is de geur beter dan die van een kersenpitkussen?

Ik sta ook open voor andere opties. Zolang het maar lang warmte afgeeft en geen rare geurtjes afgeeft.

Duhelo

Re: Wie heeft er ervaring met graan kruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:27

Wij hadden vroeger een elektrisch kussen (zelfde idee als een elektrisch deken in je bed, maar op kussenformaat. Kun je leggen op de plaats waar je warm wil hebben rn 2 of 3 standen kiezen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:10

Je hebt bij de drogist ook pads die je in de magnetron (en vriezer) kan doen.
Worden ook lekker warm.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:12

Ik ken wel de kersenpittenkruiken. Die werken ook goed vind ik :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:20

Zensy kruik! Heilig! :) is een elektrische kruik en is zelfs veilig en goedgekeurd voor gebruik bij baby's. Ik ben er fan van, 4 minuten in het stopcontact en ik heb een hele fijne kruik die uren warm is en die ik zelf ook gebruik :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 14:58

Waarom mag je geen net kokend water in de kruik doen?
Ik doe er ook altijd gewoon kokend water in :o?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:03

daisssx schreef:

Die rubber kruiken kunnen daar van scheuren, als je een kruik met kokend heet water water wil, heb je de metalen baby kruiken nodig. Wel ovenwanten gebruiken bij het vullen en enkel met hoes gebruiken. bv de hema heeft die dingen, zijn wat duurder, maar gaan tig jaar mee. Ik bewaar ze gevuld met water ivm niet uitdrogen van de rubberring in de dop.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:04

Ik heb heel veel geprobeerd maar ben toch gek op mijn elektrische kussentje. Je hebt ze ook waarbij je de tijd kunt instellen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:05

tamary schreef:
daisssx schreef:

Die rubber kruiken kunnen daar van scheuren, als je een kruik met kokend heet water water wil, heb je de metalen baby kruiken nodig. Wel ovenwanten gebruiken bij het vullen en enkel met hoes gebruiken. bv de hema heeft die dingen, zijn wat duurder, maar gaan tig jaar mee. Ik bewaar ze gevuld met water ivm niet uitdrogen van de rubberring in de dop.

Oei dat wist ik niet! Bedankt! Zal dan inderdaad misschien een baby kruik gaan kopen, water uit de kraan is niet warm genoeg :(

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:09

Oeps, ik vul mijn kruik ook altijd met water dat net van de kook af is...
Gister stond ik al verbaasd in de action te kijken waarom er max. 40graden water in mocht...

TS, ik kan je niks aanraden maar vind het wel een leerzaam moment!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:15

vuurneon schreef:
Zensy kruik! Heilig! :) is een elektrische kruik en is zelfs veilig en goedgekeurd voor gebruik bij baby's. Ik ben er fan van, 4 minuten in het stopcontact en ik heb een hele fijne kruik die uren warm is en die ik zelf ook gebruik :)

Deze ja! Sleep m overal mee naartoe en hij blijft heerlijk warm. Ideaal ding.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:27

ik heb zelf een kruik gevuld met een soort graan, ik weet niet welke.
Die blijft erg goed warm en geeft ook heel goed zijn warmte af. 1,5-2 minuten in de magnetron :D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:18

Murthul schreef:
vuurneon schreef:

Deze ja! Sleep m overal mee naartoe en hij blijft heerlijk warm. Ideaal ding.

Hier ook een fan van Zensy kruiken! Ik heb helemaal geen kinderen, ik gebruik dat ding puur voor mezelf.

Ze worden meer dan heet genoeg, en ze blijven ontzettend lang warm! En ze hoeven maar enkele minuten in de lader voor gebruik.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:54

Ik heb een buckwheat kruik, dat is denk ik wat jij bedoelt. Ik vind m heeeeel fijn, idd 2 minuten in de magnetron. Hij blijft lang warm, hoe lang weet ik niet want ik slaap over het algemeen voordat ie afgekoeld is :O
Soms vind ik hem net niet warm genoeg en dan doe ik hem gewoon nog 30 seconden. En hij ruikt lekker vind ik :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:08

Ik heb voor mijn zoontje 2 knuffelkruiken. gevuld met graan en lavendel.
Voor hem doe ik hem een minuut in de magnetron (is voor hem warm genoeg ;) ) en dan blijft hij zeker 2 uur warm.
Hij heeft een puppy en een olifant
Je moet alleen oppassen dat je hem niet te lang in de magnetron doet, dan verbrand het graan

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:19

Hier ook een zensy. In principe voor de babies, maar als die hem niet meer nodig hebben gaat hij bij mij in bed.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 07:53

Bedankt voor alle reacties! Ik zal alle opties eens gaan bekijken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:21

Ik heb een zgn joekeldoekelzak, is een pittenzak met spelt erin. Kleine korrel dus, heb m al heel lang en gebruik hem ook veel! Binnekort maar eens een nieuwe bestellen. Je kan ze krijgen op sommige markten maar ook via internet bestellen geloof ik.