Ongeval. Mijn geliefde autootje per Total

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Ongeval. Mijn geliefde autootje per Total

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 22:01

Hoi bokkers.

Ik wil dit graag even van me afschrijven. Ik weet dat ik 100% in fout ben en ik heb dit ook dadelijk toegegeven.

Daarstraks fijn naar de paarden geweest met de verzorger van mijn paard. Eerst Olafje een uur gelongeerd en het ging echt super! Toen kwam zijn zadelpasser met zijn nieuwe zadel. Zadel paste perfect. Echt een fijne dag, zo'n dag waarvan je denkt "die kan niet meer stuk". En dan gebeurd het. Het begint superhard te regenen en een beetje te sneeuwen. We vertrekken naar huis. Ik rijd in mijn oranje Peugeot 206'je. Het autootje dat al 16 jaar van mijn mama is en waarmee ik rondrijd sinds ik in juli mijn rijbewijs behaalde.
Normaal praten we altijd over vanalles en nogwat, vandaag waren we stil. De zichtbaarheid was slecht en de weg glad. Ik reed op een gewestweg waar je 70 per uur mocht. Ik rijd deze weg al maanden ik ken de weg goed. Ik reed ongeveer 60 km/uur door de weersomstandigheden. Plots zie ik de auto voor mij stoppen om links af te slaan. Ik heb geen pinker gezien, maar ik ben er helemaal niet zeker van. Ik rem nog voluit, maar mijn auto glijd gewoon door. Geen enkel remspoor te zien, zo glad was het. Ik ben voluit op de achterkant van die auto gereden. Het eerste wat ik rook was iets verbrand. Ik heb (onbewust) mijn handtas gegrepen, heb naar mijn vriendin geroepen dat ze uit auto moest. Op dat moment had ik nergens pijn. Ik was dus in eerste instantie om mijn vriendin bekommerd. Ze had een bloedneus. Een jonge van iets ouder dan ik kwam al aangesneld van het benzinestation waar hij stond te tanken. Hij heeft de politie en de ambulance gebeld, ik heb mama gebeld. Toen zag ik pas hoe mijn auto eraan toe was. De airbacks zijn geopend, mijn neus is gewoon dubbelgevouwen. Later hoorde ik dat mijn motorblok in de plaats van mijn handschoenkastje zat.

De auto waartegen ik reed had achteraan wat blutsen meer niet. Erin zat een mevrouw met haar kindje van een jaar of 8. Kind was geschrokken maar had gelukkig niets. Mevrouw had pijn haar rug en kater bleek dit ook niets te zijn. Gelukkig een heel aardige mevrouw die mij ook geruststelde (ik was volledig in paniek en mijn mama was er nog niet).

Mijn auto kan nietmeer gemaakt worden. Ik heb enkel wonden van mijn gordel. Mijn borst is blauw, mijn schouder en ribben zijn gekneusd. Mijn vriendin heeft een sneetje boven haar oog en een bult op haar hoofd.

Ik ben allereerst heel erg blij dat niemand echt gewond is geraakt, maar ben toch wel erg droevig over mijn autootje.

De politie heeft een ademtest afgenomen. Niemand had gedronken. Gelukkig ook getuigen die gezien hebben dat ik niet te snel reed.

Iedereen zegt overigens dat ik meteen weer achter het stuur moet kruipen. Ik heb alleen helemaal geen angst om te rijden. Ik kan gewoon niet achter het stuur kruipen want ik verdraag geen gordel op mijn schouder.
Ik wilde dit gewoon even van me af schrijven. Zijn er mensen die ook zoiets hebben mee gemaakt?

Bingelding

Re: Ongeval. Mijn geliefde autootje per Total

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:08

Vervelend meid zulke dingen wil je niet mee maken. Gelukkig zijn jullie er allemaal redelijk ongeschonden vanaf gekomen. Dat is het aller belangrijkste. Wat betreft je auto. Ik snap dat je daar ontzettend van baalt maar gelukkig is het " maar een auto" en dus vervangbaar.

Ik heb zelf een iets erger ongeluk gehad op de snelweg. Auto total loss en ik zelf ook achteraf.
Luister nu goed naar de signalen va je lichaam dat is echt heel belangrijk. En ga weer achter het stuur wanneer je er zelf aan toe bent
Sterkte
Voor meerdere vragen sta ik altijd open mocht je nog iets willen weten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:09

Niet meegemaakt maar wil je wel heel veel beterschap wensen.

Jammer van de auto natuurlijk maar gelukkig is iedereen er aardig goed van af gekomen.

Lekker kalm aan doen de komende dagen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 22:11

Dat is ook vervelend! Hopelijk gaat het met jou lichaam ook beter?

Ik luister zeker naar mijn lichaam. Lekker rustig aan doen in de mate van het mogelijke.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:12

Ik toevallig ook met gladheid.
Het was tweede pinksterdag en was onderweg naar de manege voor een evenementje.
Ik rij over het viaduct zoals ik dat altijd deed, lekker op mijn gemak. Was rustig op straat uurtje of 8 in de ochtend op een feestdag natuurlijk.
Er komt een tegenligger met redelijk wat haast aan en er is een flauwe bocht onderaan het viaduct.
Omdat het glad is met ijzel slipt de tegenligger 180 graden, en komt (voor hem) achterstevoren op mijn weghelft.
Ik heb met al mijn macht geremd, maar tevergeefs. Klabam! Er achter op! Had het auto'tje net 2 maanden....Total loss.
Kon wel janken! Gelukkig een leuk bedrag terug gekregen van zijn verzekering. Die meneer bleek de auto pas 10 dagen te hebben, en toevallig bij dezelfde dealer gekocht.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:13

Zoe_97 schreef:
Dat is ook vervelend! Hopelijk gaat het met jou lichaam ook beter?

Ik luister zeker naar mijn lichaam. Lekker rustig aan doen in de mate van het mogelijke.

Moet je ook zeker doen

Ik heb er helaas een lichte hersenstambeschadiging en een wiplash aan overgehouden. Gast gelukkig na aantal jaar steeds een beetje beter :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:16

Dat was ff schrikken voor jullie zeg! Snap dat je even in paniek was... Sterkte met het herstel! :(:)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:16

Jeetje wat vervelend! Beterschap! Snap dat de schrik er goed in zat/zit.

Ik niet maar mijn moeder kwam laatst ook thuis van het winkelen en wat was ze zich rot geschrokken. Ze vertelde dat ze gewoon in een dorp de bocht om reed en opeens haar auto begon te tollen als een gek. Alsof ze over ijs reed er was geen houden meer aan. Ze tolde zo naar de andere weghelft een tegenligger heeft haar net kunnen ontwijken. Dit is gelukkig ook allemaal net goed gekomen. Ze heeft nog geen idee waardoor het gebeurde dat ze opeens controle over de auto verloor. Ze reed niet anders dan normaal een bocht door. Maar jeetje wat lijkt mij het eng als zo iets gebeurd. En al helemaal als je gewoon niets kunt doen en de auto gewoon door glijd bah!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:18

Wees blij dat jullie allemaal zijn weggekomen bij het ongeval zonder blijvende schade en zonder ernstig letsel.

Tja, je reed er achterop.. dus ben je voor de wet schuldig.
Denk dat je toch vanwege het weer (gladheid) te hard gereden hebt, gewoon verkeerd ingeschat.
Heb je ooit gelest toen het glad was? Wel eens iets van slipcursus gedaan, of gewoon zelf op een leeg parkeer terrein eens gekeken wat er gebeurt als je plots fel remt als het glad is?
Kan heel handig zijn om te leren hoe ver je dan eigenlijk door glijdt.

Jammer dat je het remlicht van je voorganger gemist hebt.
Maar je klinkt als redelijke jonge dame, leer hiervan! Nu loop je zo weg bij een ongeval, dit geluk heb je allicht maar 1 x in je leven. Kijk nog verder voor je uit en hou nog meer rekening met het weer.
Niet beschuldigend bedoeld, maar zie dit als wijze les die je hebt gehad.
Auto, tja dat is balen.... Beterschap in ieder geval.

Gladheid en winter zijn zoooo verradelijk echt!!! Ik glij met winterbanden en een 4 wiel aandrijving zelfs nog wel eens en dag ga ik echt langzaam. (olifant van een auto)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 22:26

Sjolvir. Sorry, maar ik vind je bericht nogal hard aankomen. Ik zeg zelf schuldig te zijn, moet je dat niet meer gaan uitsmeren. Ik zeg zelf blij te zijn dat iedereen er zo vanaf kwam. Ik reed al trager de meeste auto's op de baan. Tuurlijk heb ik wel eens les gehad bij gladheid. Ik zeg zelf het gewoon domweg niet gezien te hebben.. Een post om mij een nog groter schuldgevoel als ik al heb aan te praten is niet nodig.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:27

Een auto is maar een stukje blik! Maak je daar niet te druk om. En de schade van de tegen partij wordt waarschijnlijk gewoon netjes vergoed.

Veel belangrijker en fijner is dat jullie en de tegenpartij geen ernstig letsel hebben!
Luister goed naar je lichaam, neem rust en maak je zelf geen verwijten.
Een ongelukje zit in een klein hoekje en je doet zoiets niet expres :(:).

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:23

Wat fijn dat iedereen er relatief goed vanaf is gekomen, maar de schrik zit er goed in waarschijnlijk.
Ikzelf ben op de snelweg met +- 90km per uur achterop een zo goed als stilstaande auto gebotst. Uiteraard ook mijn schuld maar kon er in dit geval niks aan doen. Dit is inmiddels ruim anderhalf jaar geleden maar nog steeds ben ik een stukje meer gespannen op de snelweg dan voorheen.
Mijn auto was ook total loss maar verder niemand gewond (alleen idd ook de gordelplekken en onwijs stijf daarna).
Het is zeker belangrijk om zo snel mogelijk weer lekker te gaan rijden ook al wil je het eigenlijk liever niet. Hoe langer je het uitstelt hoe moeilijker het wordt.
Heel veel beterschap gewenst en eerst maar eens even rustig bijkomen :(:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:28

Dat is flink schrikken, maar ze zeggen niet voor niets dat een ongeluk in een klein hoekje zit. In ieder geval goed luisteren naar je lichaam en mocht je vage klachten krijgen schroom niet om naar de huisarts te gaan. Neem aan dat je gegevens hebt van de tegenpartij. Wellicht een keer langs gaan met een bos bloemen voor de schrik. Sterkte ermee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:33

Zoe_97 schreef:
Sjolvir. Sorry, maar ik vind je bericht nogal hard aankomen. Ik zeg zelf schuldig te zijn, moet je dat niet meer gaan uitsmeren. Ik zeg zelf blij te zijn dat iedereen er zo vanaf kwam. Ik reed al trager de meeste auto's op de baan. Tuurlijk heb ik wel eens les gehad bij gladheid. Ik zeg zelf het gewoon domweg niet gezien te hebben.. Een post om mij een nog groter schuldgevoel als ik al heb aan te praten is niet nodig.

Was niet bedoeld om je schuld gevoel aan te praten, maar meer hoe ontzettend veel geluk je hebt gehad dat jullie in dit geval er zo goed van af zijn gekomen, op je auto na dan.
Overigens niet zo heel normaal dat je les hebt gehad bij gladheid, mensen zat die zelfs nog nooit bij regen hebben gelest.
Dat iedereen harder reed betekend alleen maar dat die echt dom waren met die gladheid, top dat jij in ieder geval je snelheid ietsje had aangepast.

En schuldgevoel maakt nog oplettender hoop ik, even voor jouw idee, een of andere idioot van 18 die niet op zat te letten en tot op heden nog wel vind dat ie zat op te letten is bij mij van de zomer vol achterop mijn auto geknald, dus ja, ik ben hard en realiseer me dat ook hij en ik heel veel geluk hebben gehad. Hij realiseert zich dat tot op de dag van vandaag niet, dus ik wrijf het allicht om die reden extra in. Dit soort geluk heb je doorgaans maar af en toe in het leven.
(Voor de goede orde, hij zat dus echt niet op te letten. Alles was al lang en breed aan het remmen en stond uiteindelijk stil met alarmlichten en extra gesignaleerd met rem en nog zag hij het niet. Ja, op 7 meter van mijn auto, maar dat is wat laat als je minimaal 80 rijdt.)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:34

Ik heb de gegevens van de eigenaar van de auto (het politiedocument). Het was (waarschijnlijk) een bedrijfswagen. Dus ik heb enkel de gegevens daarvan helaas. Ik ga als de schrik over is wel proberen contact met die mensen te krijgen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:35

Moet je in België dan niet gezamenlijk een internationaal schadeformulier invullen?
Daarop staat ook het adres, telefoon nummer, email etc. van beide partijen evenals verzekering etc.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:40

Dat snap ik. Maar ik was dus echt wel op aan het letten. Door het weer was de zichtbaarheid gewoon zo slecht en toen ik het zag gleed ik door en was het te laat...

De politie heeft alles geregeld. Op het papier dat ik meekreeg staan enkel de gegevens van de eigenaren van de auto ( mijn moeder en dat bedrijf dus). Ik heb hier niet veel van meegekregen omdat de ambulancier perse wilde dat ik ook meeging om me te laten nakijken na zo'n klap.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:40

Inderdaad meteen weer achter het stuur kruipen.. of zo snel mogelijk. Ik heb in mei een eenzijdig auto ongeluk gehad, tegen een lantaarnpaal aangereden door aquaplanning.. Ik dacht niet bang te zijn achter het stuur. Maar zodra ik ging proefrijden in mijn nieuwe auto heb ik toch enorm zitten trillen omdat ik weer achter het stuur kroop een maand later.. Dus ondanks dat je geen angst voelt, zou ik toch proberen snel weer te gaan rijden.

Verder veel sterkte, en een spoedig herstel gewenst.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:44

Ik ben gewoon van plan weer te rijden zodra mijn lichaam dit toelaat. Ik mag gebruik maken van de auto van een vriendin van mama die deze nooit gebruikt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:46

Dan gewoon bij dat bedrijf navragen wie het was, zal medewerker of familie van zijn geweest dan.
Raar dat bestuurder niet is aangegeven.

En ja, meteen weer gaan rijden zodra je het kan, heb mezelf ook achter het stuur getrapt dag later verkreukeld en al.
(huurauto, want die van mij was op haar na ook totallos, is uiteindelijk gerepareerd, maar minus aantal opties en nog wat kapotte dingen over, maar anders was ik hem kwijt geweest en voor geld dat ik zou krijgen kon ik echt niets terug kopen dat een trailer kon trekken).
En geloof me rijdt in 1e instantie echt niet lekker, ja was wel leuk toen er niets gebeurde, maar ja...
Week later op de snelweg alles in de ankers ging ik ook (op tijd) en iemand achter me wederom te laat was die ik in mijn buitenspiegels zag aankomen, maar in dit geval slim genoeg om de vluchtstrook te pakken. Had echt de neiging ter plekke uit te stappen en auto te laten staan, maar is geen optie, MOET autorijden, dus doorgereden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:49

Ja alleen waren wij de voorste auto := en op de snelweg was het. Net 3 weken een nieuwe auto. Plotseling file, wij konden ruim op tijd remmen maar de auto achter ons niet. Mevrouw zat niet op te letten, haar kinderen deden vervelend. En toen was het boem. Mijn deur kon niet meer open, dus brandweer er ook bij.
Ambu voor mij erbij, was duizelig en zere nek en rug, uiteindelijk niet mee gehoeven. Heb weken last van m'n nek en rug gehad en idd krassen en blauwe plekken van de gordel. Was op zaterdag gebeurd, op maandag toch naar de huisarts en foto's laten maken. Leek een breukje in een wervel te zitten maar later na de CT scan bleek dat gelukkig toch niet het geval. Ik zat achterin overigens.

Luister heel goed naar je eigen lichaam! Het is niet niks zo'n klap. Die auto is vervelend, maar "gelukkig" maar blik. Probeer toch zodra het gaat weer een beetje te gaan rijden! Hoe rot het ook is. Je moet er weer even doorheen. Fijn dat je iig een auto kan gebruiken.

Heel erg veel sterkte en als je erover wil praten ofzo mag je mij altijd een PBtje sturen.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter :(:)

Oja editje: wij hebben die vrouw het eigenlijk nooit echt kwalijk genomen. M'n vader was toen het gebeurde wel boos maar dat was meer de schrik. Kan gebeuren en ze (en jij ook niet) heeft het nooit expres gedaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:50

Dat ga ik binnenkort idd doen. Ik wil dit eerst zelf even laten bezinken, ik ben hier nu nog niet klaar voor. Ik ga ook bij de politie nog navragen wie die lieve getuigen was die dadelijk naar mij toe kwam en nog verschillende keren heeft gevraagd hoe het ging.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:46

Gelukkig allemaal redelijk ongeschonden. Jammer van de auto.

Tipje
Vraag aan de kerstman een anti slip cursus. Echt super leuk om te doen en om te ervaren hoe je controle over je auto krijgt bij gladde wegen. Ik heb er erg veel geleerd. Ik heb mijn zoon na het behalen van zijn rijbewijs ook een antislip cursus gegeven. Ik vind dat het een onderdeel van de rij opleiding zou moeten zijn. Je krijgt een veel betere beheersing van de auto op verraderlijke wegen met hagel en sneeuw

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 09:49

ik ga eens kijken of je dat hier n de buurt kan doen :)
Voor kerst ga ik wss 'geen' cadeau krijgen, maar gan we op zoek naar een nieuwe of een tweedehands autootje. Dan hoef ik geen cadeau meer :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:12

http://www.slotemakers.nl
Kom lekker een weekendje Zandvoort en genieten bij ons strand en doe een dagje slippen op circuit Zandvoort. Oom leuk voor vaders en moeders