Gaat het dan nooit wennen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Gaat het dan nooit wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:05

Hoi!

Ik val gewoon maar direct met de deur in huis..
In 2007 is mijn vader overleden en heb daar natuurlijk veel verdriet van gehad
Hij luisterde altijd graag naar de muziek van phil Collins en elke keer als ik een liedje van hem hoor dan kan ik wel weer in huilen uitbarsten.
Elke keer als ik van hem een liedje van hem hoor schiet ' pappa' weer door mijn hoofd.
Gaat dat dan nooit wennen? Zal ik dan nooit normaal naar liedjes van phil Collins kunnen luisteren? Want ik vind zijn liedjes echt prachtig.
Iemand die hier ervaring mee heeft ? En hoe gaan jullie daar mee om..?
Ik hoor het graag..

leestmee

Re: Gaat het dan nooit wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:36

Je zult het verlies van je vader altijd met je mee blijven dragen. En de pijn slijt wel dat heeft alleen tijd nodig. Mijn vader is er al 20 jaar niet meer en nog doet het weleens pijn. Mijn moeder is er al 30 jaar niet meer en ik ken haar dus ook niet. Ik was 2 toen ze stierf en ook bij haar voel ik toch gemis. Ik had haar zo graag willen kennen.
Muziek die gedraaid werd op de crematie van mijn vader kan ik wel aanhoren maar ik denk er gelijk weer aan terug.
Ooit zal er een tijd komen dat je het drooghoudt. Maar dat heeft tijd nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:42

Ik kan nog steeds niet luisteren naar Fragile van Sting. Mijn favo oom had dat zelf uitgekozen voor zijn uitvaart, omdat hij wist dat hij vroeg zou sterven ivm hersenbloedingen die terug bleven komen. Ik heb al veel naasten weg moeten brengen, maar hij was speciaal voor mij. Ik schiet al vol als ik de intro hoor. Ooit komt er een moment dat ik het nummer af kan spelen, zonder te huilen en met een glimlach want het nummer blijft voor altijd zijn nummer en ik zal altijd aan hem denken. En dat is ook mooi :)
Net als jij altijd even terugdenkt aan je vader als jij zijn nummer hoort, waar je ook bent en hoe druk je het ook dan hebt. Dan sta je gelijk even stil en ja, er zal een moment komen dat je niet meer huilt erbij maar het kan altijd overvallen en het is oke om te huilen :)

Accepteren is het enige dat je kan doen en geef er gewoon aan toe, je bent ook maar een mens :(:)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:44

Nee, dit gaat nooit wennen. Misschien zal het slijten door de tijd, maar zeker bij bepaalde liedjes zul je dit waarschijnlijk blijven houden. De dood is iets verschrikkelijks. Sterkte.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:46

Sommige dingen slijten, andere houden altijd een diepere betekenis, sommige dingen worden extra mooi......
Was laatst op een begrafenis waar ze 1 van de nummers draaiden die ik had uitgezocht samen met mijn moeder voor haar begrafenis, leuk, nee.. gaf wel weer extra betekenis aan het leven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:47

Ik ken het... heb het met het nummer heaven van Bryan Adams.. ook op de begrafenis van mijn paps in 2007.. maar probeer nummer nu meer te koppelen aan mooie herinneringen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:57

De muziek is de trigger die je emoties losmaakt. Als de muziek van Phil Collins voor dit voor jou symboliseert, dan zou het inderdaad wel eens kunnen dat het nooit gaat wennen, nee. Het zou ook kunnen dat je reactie in de loop van de jaren wat minder fel wordt, maar voor jou zal deze muziek voor altijd onlosmakelijk met de herinnering aan je vader verbonden zijn.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:37

In 2005 verloor ik een vriendin na een tragisch verkeersongeval. Zij was fan van Anouk en voornamelijk het nummer Lost. Die werd ook gedraaid op haar begrafenis. Maar nu, 10 jaar later, kan ik dat nummer nog steeds niet horen zonder dat ik vol schiet. Volgens mij is dat heel normaal :j

:(:)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:01

Thanks voor de reacties, het gaat dus nooit wennen.. Al hoop ik wel dat het gaat slijten zoals het bij jullie doet
Maar fijn dat ik niet de enige ben die dit heeft.