Problemen omtrent betaling huur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Problemen omtrent betaling huur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 14:57

Hoi bokt,
Inmiddels 2 weekenden geleden heb ik als kamporganisatie zijnde een blokhut gehuurd. Met de verhuurder hebben we de afspraak gemaakt dat we de sleutel door de brievenbus zouden gooien en het geld zo spoedig mogelijk zouden overmaken. Alles leuk en aardig, maar we hebben geen rekeningnummer en op de website staat een oud nummer. Nu heb ik er direct achteraan gemaild om te vragen wat hun rekeningnummer is, maar ik krijg geen gehoor. Om nu te zeggen 'pech voor hen' vind ik ook niet zo netjes, ik wil dat geld graag naar ze overmaken. Nu kan ik er niet zomaar naartoe, het is een behoorlijk eind weg en ik heb geen idee wanneer de verhuurder daar aanwezig is verder. Kan ik het beste nog een paar keer een e-mail versturen of proberen een telefoonnummer op te zoeken oid? Ik vind het nogal vervelend dat ik moeite moet doen om zo iemand te bereiken namelijk.

Marie111

Re: Problemen omtrent betaling huur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:00

Gewoon een brief sturen naar dat adres met het verzoek om het juiste rekeningnummer door te geven?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:02

Heb je het juiste adres? Anders aangetekend het geld per post versturen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:02

Ik zou nog een email sturen en een brief. Van eem brief heb je geen bewihs, tenzij je aangetekend betaald dus daarom ook email :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:09

Als de blokhut een postadres heeft zou ik inderdaad ook even een brief sturen. Ook nog even een mail (klopt het mail adres wel) sommigen zijn gewoon langzaam/laks met reageren op mail.
Via facebook oid zijn ze ook niet te traceren?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 15:20

Brief sturen is dan idd wel een goed idee, nee geen facebook ook verder ofzo. Geld per post ga ik niet versturen, daar is het te veel voor. Brief it is! Hopelijk krijg ik daar wel reactie op :').

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:33

Dat hoop ik inderdaad ook voor je. Hoe heb je destijds voor het boeken contact met de verhuurder gekregen?
En bedoel je met oud nummer op de site een rekeningnummer of telefoonnummer? Indien het eerste: een oud nummer invoeren bij zo'n iban omreken ding en dan heb je het juiste nummer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:25

Paardennamen schreef:

Dus TS moet dan kosten maken én een risico nemen dat ze geld opstuurt dat niet aankomt, omdat een verhuurder zelf niet zijn zaken op orde heeft?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:36

Niet iedere verhuurder kijkt iedere dag op de e-mail of de rekening. Je hebt aan jouw verplichting gedaan door er direct achteraan te mailen wat het juiste rekeningnummer is. Wacht gewoon even rustig af en geef het een week of 2.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:39

Relaxed schreef:
Paardennamen schreef:

Dus TS moet dan kosten maken én een risico nemen dat ze geld opstuurt dat niet aankomt, omdat een verhuurder zelf niet zijn zaken op orde heeft?

Als je graag van je geld af wilt, wel :Y)

Zou het inderdaad even afwachten, wie weet reageert hij van de week wel. Anders nog een brief er achteraan. Als hij dan nog niet reageert, heb je je best gedaan, toch?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:49

En ik denk dat als ze niet op jouw brief reageren ze snel genoeg zelf komen ( als ze hun geld willen tenminste) je hebt je best gedaan, het is nu aan de mensen zelf.