wie geeft me die schop onder mijn reet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wie geeft me die schop onder mijn reet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:45

Hai bokkers,

Niet verwacht dat ik een topic over mezelf zou openen. (Geen idee of het goed staat)

Maar ik kreeg zonet mijn wiskundecijfer binnen en was erg blij met de 7 die ik zag staan! Ik op de klassenwhatsapp 'Wiskunde staat erop!' gestuurd en de 8en stroomden binnen.
Supertof natuurlijk, maar de wiskundeknobbel die ik ben heeft maar een 7tje..

Nu kwam ik met mijn ouders in discussie, en het is gewoon een feit dat ik amper huiswerk maak.

Eerste jaar 4havo daardoor niet gehaald, en raar genoeg schrik ik niet meer van lage cijfers.
Tweede jaar 4havo met maar 1 zes en de rest hoger gemiddeld gehaald. Omdat ik het jaar overdeed, maar niet omdat ik meer aan huiswerk deed.

Die hoge cijfers halen ging wel erg makkelijk, en nu in 5 havo doe ik weer weinig aan huiswerk. Stom excuus, maar het zit niet meer in mijn systeem!

'S middags kom ik thuis van school en ben ik gewoon moe, ik zit wat op mijn mobiel en heb geen zin in huiswerk. K*targument om er geen zin in te hebben, maar ik kan me echt niet concentreren.

Welke bokker kan mij een trap onder de kont geven? Ik ben zelf te laks geworden om het te kunnen doen. Maar 5havo haal je niet door niets te doen..

Sorry voor het misschien wat warrige verhaal, en ik kan me indenken dat er bokkers zijn die denken: 'is dat het maar?' Maar ik 'kan' me er echt niet toe zetten om huiswerk te maken. Ben een enorme kluns die met zichzelf in de knoei zit.

Groeten Jo

Essia

Re: wie geeft me die schop onder mijn reet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:52

Ik begeleid leerlingen op een huiswerkinstituut. Kost wat, is niet leuk, maar dan heb je wel wat. Leerlingen worden ingepland, moeten voor alle leerstof overhoord worden, en pas als ze alles af hebben (of als het 18:00 is) dan mogen ze naar huis. Gebruik je magister/som? Spreek dan met je ouders af dat ze dagelijks met je controleren of het aandachtig gemaakt is (dus niet letten op een kloppende inhoud, maar 1. is het gemaakt? en 2. is het netjes gemaakt?) dat scheelt al heel veel. Het is voor je ouders snel, voor jou een stok achter de deur maar niet zo 'confronterend' als ouders soms kunnen zijn als het om goede antwoorden gaat. :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:58

Ga eens googelen hoe je moet plannen. Zoek ook in het engels, krijg je meer tips. Bijvoorbeeld 'time management college' of 'planning university'. Heeft my enorm geholpen en ik ben van magere zesjes naar zevens en zelfs een 7,7 op een zeer moeilijk tentamen (universitair niveau) gegaan!

Dat gezegd hebbende wist ik wel mezelf een trap onder m'n hol te geven (voornamelijk na teleurstellende resultaten), dus vragen of je ouders je achter de vodden willen zitten kan ook helpen.

Zoek ook eens nieuwe leermethoden op, vrnl. actieve leermethoden. Je krijgt met minder tijd meer gedaan. Voor die 7,7 heb ik 4 dagen 2 uur per dag met flashcards gewerkt - voor mijn doen echt minimale inzet. Voorwaarde is dan wel dat je het goed bijhoudt gedurende het schooljaar...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:40

LZP >> STW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:30

Thanks!

Huiswerkbegeleiding is voor mij niet te doen aangezien ik door de week op verschillende avonden werk. Verschilt elke week, en ik gok dat huiswerkbegeleiding op vaste tijden zijn.

Stok achter de deur om met mijn ouders idd magister-huiswerk te controleren is wel een goede! Bedankt Ann1992!

@Vanspeijk, naar alternatieve methoden ga ik even googlen! Zou tof zijn als dat bij mij ook zo fijn werkt als bij jou!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:56

Stokslaag moet je krijgen!!! Potjandorie. Kun je straks weer een jaar overdoen.
Ben je bejaard zit je nog op 5 Havo.
Je moet echt aan je huiswerk anders red je het echt niet! Hup telefoon op stil. Internet uit en met je neus in de boeken.
Van uitstel komt afstel.
Hoe meer je aan de kant schuift hoe hoger de stapel. Een kleine heuvel kun je eenvoudig bedwingen een grote berg niet meer!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:56

TS ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal. Ik was (en ben) precies zo! Snap dus helemaal hoe je je voelt..

Maar als je het wilt halen, zou je toch écht iets eraan moeten doen!! Hier dus een schop onder je kont *schop* :Y)

Hopelijk kan je wat met de tips en adviezen van mede bokkers. Succes!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:00

Ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal. 5 lukte hier nét nog wel, 6 lukte nét niet meer, die heb ik dus nog een keer moeten doen, waardoor mijn jaar studeren in Australië in het water is gevallen. Ik kan je verzekeren dat dat NIET leuk is.
Bokt heeft een geweldige ban functie, spreek eventueel met jezelf af dat je er niet op komt voor alles klaar is? :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:48

Je kan met je ouders afspreken dat als je niet voor de kerstvakantie verbetering laat zien, je op huiswerkbegeleiding gaat.

Weet niet of 't slim is om je ouders te laten controleren. Dat levert ( in de gevallen die ik ken ;) ) veel stress op. Huiswerkbegeleiding is toch iemand anders, waar je andere relatie mee hebt.

En onregelmatige werktijden zijn geen excuus! Waar ik op hw begeleiding zat was elke dag open en alleen als je ouders het meldden hoefde je niet te komen.
Dus wanneer je je werktijden weet kan je dat gewoon doorgeven.

Bij mij was 't ook zeker niet op vaste tijden, ene keer was ik vroeg klaar en mocht ik al om 1700 ofzo naar huis, soms zat ik ook echt tot 1800.
Je kon ook van te voren vragen/melden hoeveel dagen je moest/wilde. 5 dagen in de week, of 3 etc.
is veel flexibeler dan je denkt ;)