Ik heb gereageerd op een advertentie op marktplaats voor tickets voor Apassionata morgen. Het is op tribune noord, ze vraagt er niet veel voor. Ze heeft haar ID doorgestuurd als een soort van zekerheid. Tot daar leek het me nog wel prima.
Ze vroeg welke bank ik had, en toen ik zei dat ik ING had zei ze dat zij geen ING had en of ik het met 3V card kon overmaken (een soort creditcard). Nou krijg ik met een beetje googelen een heleboel nare informatie over oplichting. Betekent dit dat ik dit sowieso niet moet vertrouwen?
meagabby
Geplaatst: 20-11-15 22:19
Niet doen!!
Als ik t zo lees is t precies dezelfde oplichtster waar ik ook een keer door ben opgelicht voor kaartjes voor een musical.
Ik kreeg ook een id kaart moest geld overmaken naar 3v card. en kreeg toen mn e-tickets. Bij aankomst bleken ze nep te zijn
Murloc
Geplaatst: 20-11-15 22:20
Zij hoeft ook geen ING te hebben als jij geld naar haar wilt overmaken. Ik heb geen verstand van 3V maar ik vind het persoonlijk erg vreemd klinken.
silversomali
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-15 22:21
Ze is wel al 10 jaar actief op marktplaats. En heeft me een foto van haar id gestuurd met ook echt haar eigen hoofd ernaast op de foto. Maar toch niet doen dus?...
silversomali
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-15 22:21
Ilonaa__ schreef:
Zij hoeft ook geen ING te hebben als jij geld naar haar wilt overmaken. Ik heb geen verstand van 3V maar ik vind het persoonlijk erg vreemd klinken.
Nee dat is zo maar de tickets zijn voor morgen dus als je een andere bank hebt staat het er niet gelijk op en dan kan ze de tickets niet op tijd sturen
MallyBelly
Geplaatst: 20-11-15 22:22
Niet doen! Wie zegt dat het haar foto en id is..
meagabby
Geplaatst: 20-11-15 22:23
Mag ik misschien een link naar de advertentie? Ik weet precies haar schrijfstijl
T klinkt als dezelfde soort oplichting als bij mij. Ook toen was t account al 7 jaar actief op mp
silversomali
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-15 22:23
Melissa1996 schreef:
Niet doen! Wie zegt dat het haar foto en id is..
Haar marktplaats account bestaat al 10 jaar en haar accountnaam komt overeen met haar achternaam. Maar het is inderdaad geen bewijs
silversomali
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-15 22:24
meagabby schreef:
Mag ik misschien een link naar de advertentie? Ik weet precies haar schrijfstijl
T klinkt als dezelfde soort oplichting als bij mij. Ook toen was t account al 7 jaar actief op mp
Snelste manier om erachter te komen is zeggen dat je het over gaat maken en dan iemand anders laten mailen met interesse. Kijken of ze zegt dat ze akkoord gaat of dat ze verkocht zijn.
silversomali
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-15 22:28
Oh dat is wel een goed idee. Ik wil er twee kopen en het zijn er vier. Maar dan iemand anders laten mailen voor 4 kaartjes wellicht? Wil iemand dat voor mij doen toevallig? Nadat ik heb gemaild dan
Stuur de link maar door, dan zal ik haar mailen voor 4 kaartjes
droomy
Geplaatst: 20-11-15 22:30
Dadelijk half Bokt op de tribune van Appasionata
On topic, ik zou ook afhaken TS. Klinkt nét iets te wazig..
Faniek
Geplaatst: 20-11-15 22:31
Gewoon mailen (of bellen) en vragen of je ze nog op kan halen nu en vragen om het adres. Dan alsnog dat niet lukt vanavond waarom, als ze afhaken bij ophalen begin ik altijd te twijfelen.
Uit het mailen blijft het inderdaad hoogstwaarschijnlijk over oplichting te gaan. Dikke doei dus. Zal het wel ergens melden
WendyLotte
Geplaatst: 20-11-15 22:52
Niet doen ! Je wordt overal gewaarschuwd voor oplichting op die manier. Die kaartjes zijn duur, die gaan niet voor weinig weg. Vraag telefoon nummer en googlen. ID zegt helemaal niks ! Dat is dé manier om vertrouwen te winnen. 9 van de 10 x , of misschien wel vaker, is dit de ID van iemand die ook kaartjes heeft "gekocht". Geen gegevens sturen of betalen.
Ik heb 1 keer een concertkaartje via marktplaats gekocht. Cash afgerekend toen ik binnen was (1 iemand uit hun gezelschap viel ui, dus ze gingen zelf ook naar binnen) Onder andere voorwaarden zou ik het nooit doen, zeker niet met e-tickets, die kunnen ze wel 100 keer verkopen
Bedankt allemaal voor jullie advies. Ik ben ook blij dat ik er niet aan begonnen ben. Ik zal nog eens rondkijken, maar op vakantieveilingen zag ik in ieder geval niks meer
Anoniem
Geplaatst: 20-11-15 23:41
smurfje schreef:
Gelukkig heeft de TS de verkoop niet door laten gaan.
Ging ze in op je bod? Pff, en dan denk je dat zoveel jaar lid wel betrouwbaar is...