Steeds water onder in de koelkast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Steeds water onder in de koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 18:11

Hallo, wij hebben een inbouw koelkast in onze keuken, en sinds een paar weken hebben wij steeds een laagje water onder in de koelkast staan. Er is niet veranderd qua temperatuur e.d

We hebben geprobeerd de koelkast kouder te zetten, alle te ontdooien en dat dopje achterin nagekeken maar niet helpt. Als ik het droog maak, is er de volgende dag/2 dagen water een beetje water, en na 3 dagen staat er echt een serieuze laag in.

We hebben geen idee waar het water vandaan komt. De achterkant van de hele koelkast is niet nat dat het water daarvandaan naar beneden druppelt ofzo. Iemand dit wel eens gehad, of een idee wat het probleem kan zijn? Ik kan de onderste ruimte vrijwel niet meer gebruiken nu (of een dag) door al het water..

Dobel

Re: Steeds water onder in de koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:12

waarom bel je de leverancier niet even op die kunnen je vast zo het probleem vertellen, kun je zelf altijd nog beslissen of je het laat maken door ze of niet :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:14

Het kan zijn dat de rubbertjes van de deur niet meer goed afsluiten. Er lekt dan lucht naar binnen, en in lucht zit waterdamp. Door de kou in de koelkast condenseert de waterdamp en krijg je dus water in je koelkast.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:16

Heb je het dopje achterin ook al eens doorgeprikt, hier zit die wel eens verstopt.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 18:16

Goed idee inderdaad :)
We hebben eerst even wat dingen zelf geprobeerd, zoals het ontdooien, en temperatuur aanpassen en ik dacht wellicht is er iemand op bokt die het weet en is het eenvoudig zelf te (laten) doen voordat we gaan bellen/repareren.
Maar als we er niet uitkomen ga ik maandag zeker even bellen (of we lopen morgen even binnen waar we de keuken hebben gekocht toen)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 18:18

Deur sluit helemaal goed af dus ik verwacht niet dat dat het probleem is :) Toch bedankt.

Dopje doorgeprikt niet, wel iets omhooggevallen gedaan. Mijn man gaat zo gelijk even kijken of het misschien verstopt zit of iets , bedankt voor je idee

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:31

Waarschijnlijk moet je het gaatje achterin de koelkast doorprikken, daar wil nog wel eens wat viezigheid gaan zitten wat het gaatje verstopt. Even het randje schoonmaken en met een sateprikker even het gaatje doorprikken (en als het lukt datgene dat je doorprikt even weghalen). Meestal is je probleem dan verholpen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 18:39

Heel erg bedankt hebben we gedaan, hopelijk is het opgelost :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:50

Vaak gaat service aan apparatuur niet via de verkoper van de keuken maar echt via bijvoorbeeld Siemens of Whirlpool zelf. Niet dat je straks voor niets in de winkel staat :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:51

Ik volg even hebben wij ook

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:53

Hebben wij ook erg last van.

Hoe ver kan je het gaatjes doorprikken? Stond mij bij dat de satéprikker niet heel ver kwam.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:13

Gaatje doorprikken in je koelkast.
Mijn man kon er met speciaal prikding zo'n 15 cm in.

Wij hadden snel water in de koelkast, ondanks schoonmaken.
Bleek dat de pannenlappen tussen de koelkastdeur zaten.