Even een vraagje. Ik ben bedrijfsleider bij een café. Dit café zit midden in het centrum, precies tussen de uitgaansstraten in. Wij zijn doordeweeks gemiddeld tot 00u open en in het weekend tot 01u, helemaal niet laat eigenlijk.
De bovenbuurman (die twee verdiepingen boven ons woont met vriendin en baby) heeft meerdere malen geklaagd over de muziek. Wij houden al zoveel mogelijk rekening met hem door de muziek niet té hard te hebben staan en de deuren dicht te houden (kleine moeite toch?).
Aanstaande zaterdag hebben wij echter een feest bij ons die tot diep in de nacht gaat duren.
Aan de ene kant snap ik hem goed, hij woont daar met zijn vriendin en baby, en die willen ook gewoon rustig kunnen slapen. Aan de andere kant zijn ze gaan wonen midden tussen het uitgaanscentrum in een studentenstad. Dé uitgaansstraat ligt aan de achterkant van hun huis. We hebben een keer voorgesteld om een decibelmeting te doen bij hun in huis maar dat hebben ze afgeslagen.
We doen een briefje bij hun in de bus dat ze in ieder geval weten dat er iets gaande is, en we zorgen ook dat we een decibelmeter bij de hand hebben voor het geval dat. Maargoed, er zullen wel vaker feestjes komen op weekenddagen en om dat nou elke keer te doen vind ik ook weer zoiets.. Het is nou eenmaal een kroeg en dat is het al meer dan 25 jaar (was een bluescafé, met live muziek en alles).
Wat vinden jullie? Voordat ik met deze situatie zat heb ik hier wel vaker over nagedacht, want het komt nog vrij vaak voor dat mensen klagen over kroegen en de muziek. Misschien iets voor een leuke discussie?