Twee weken geleden kocht ik een neato robotstofzuiger. Ik heb deze stofzuiger bewust uitgezocht omdat hij de trap weet te ontwijken.
De afgelopen 2 weken ging dit prima. Tot vanmorgen. Met een hoop kabaal kwam hij naar beneden. Stofzuiger natuurlijk kapot, maar ook schade aan de trap en een gat in de deur beneden.
Nu mag ik het apparaat terugsturen en wordt deze gemaakt. Maar de schade aan de trap en deur moest ik maar op mijn inboedelverzekering verhalen.
Dit lijkt mij toch niet de normale gang van zaken? De schade is een direct gevolg van een defect apparaat. Moet de verkopende partij dit niet vergoeden?
Brainless
Geplaatst: 19-11-15 21:28
Leonie_M schreef:
De schade is een direct gevolg van een defect apparaat. Moet de verkopende partij dit niet vergoeden?
Nee helaas niet. Mijn wasmachine raakte defect (waterschade) en dit moest ik ook via mijn inboedel regelen.
Dani
Geplaatst: 20-11-15 10:35
Een defect is niet hetzelfde als een ondeugdelijk product, en volgens mij is de fabrikant in bepaalde gevallen wel degelijk aansprakelijk voor gevolgschade. Dat komt in dit topic ook aan bod.