Ook moeite met het vinden van een jas? (ik voor mijn broer)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Ook moeite met het vinden van een jas? (ik voor mijn broer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:45

Ik word geeeek! Met het zoeken van winterjassen. Eerst voor mezelf al een heel drama en toen de perfecte jas gevonden, eindelijk!

Kijk hoe mooi <3
Afbeelding

Liet mijn budget het even gewoon niet toe, want... Ik moet dingen voor andere mensen kopen. Zaterdag verjaardag van mijn nichtje, zondag mijn broer, Sinterklaas komt eraan, kerst.. Dus nu ben ik weer op zoek naar een winterjas voor mezelf, maar dan met een lager budget. Snif snif.

Herkenbaar? Dat je de perfecte jas hebt, of kledingstuk, maar het prijzenkaartje is wat minder perfect?

Nu wil mijn broer ook heeel graag een nieuwe winterjas, na 3 jaar te hebben gedaan met wat hij heeft. Hij is zondag jarig en zijn vriendin en ik en mijn vader delen samen de kosten van een winterjas, zodat hij een wat duurdere kan uitkiezen.

Maar wij lopen helemaal stuk op het vinden van de perfecte jas voor hem. Zijn eisenpakket is zo groot.

Dus ik wil graag de hulp in schakelen van de speurdetectives van bokt. Help mij DE jas te vinden voor mijn broer. We zijn serieus al dagen bezig met googelen, op alle kleding websites kijken.. En mijn broer is er al weken mee bezig. Hij heeft ooit iemand zien lopen met DE jas en hij wil precies dat wat het was, maar helaas.

- Budget liefst tot 150,- maar als het echt de perfecte jas is dan mag het oplopen naar 200/250,-.
- Trenchoat achtig iets
- Lang
- Muts met bontkraag (wel nepbont), maar een muts zonder bont mag ook, want dan naaien we er zelf een bontkraag op.
- Grijs
- Getailleerd
- Niet van websites die hun kleding uit China halen.

De kleur mag anders zijn dan grijs, dat is een eis waarmee gespeeld kan worden. Ook de trenchcoat, mag anders zijn, als de jas maar lang is. Stof geen eisen over, zolang het maar geen vuilniszakken jas is zoals wij dat noemen.

Even een voorbeeldje. Zoiets als dit, maar dan liefst grijs natuurlijk. Helaas komt deze van Aliexpress en tot nu toe alle jassen die een beetje in mijn broers pakketje pasten, komen van China, en dat vertrouwen we simpelweg niet.

Afbeelding

En deze link, daar vind hij alleen het patroon en de kleur heel leuk van.. Maar lichter, donkerder, minder sterk patroon is ook prima.. en dan natuuurlijk met taille, kraag etc haha.. Dus dit is niet de jas voor hem, maar het patroontje beviel hem..
http://www.asos.com/PullBear/PullBear-W ... gridsize=3

Ow echt, dit is een onmogelijke zoektocht.
"Vind je dit leuk?"
"Nee"
"Oow, die is mooi! Vind je die leuk?"
"Nee, niet echt."
"Waarom niet?
"Heeft een riempje" (dus ook absoluut geen riem of band om de middel dus)
"Zucht oké.. Deze dan?"
"Nee, patroon is lelijk."
Etc etc etc {:)-:(

Hellup? :') Wie wil me (ons) helpen? We trekken zowat onze haren uit de kop van frustratie haha.

EDIT: Eigenlijk zoekt hij een parka jas met trenchcoat form gemaakt van stof... Lekker moeilijk dus haha :o

En natuurlijk, hebben jullie zelf ook zo'n moeite gehad met het vinden naar de perfecte jas voor deze winter? En wat heeft je zoektocht uiteindelijk opgeleverd?

(Aub lieve mod, sluit dit topic niet, omdat dit in het kledingtopic moet :(. Ik vind het niet echt in het kledingtopic passen, aangezien dat vooral kleding laten zien is, wat je gekocht en gescoord heb, en wat voor leuke setjes je hebt etc.)

MachoPablo

Re: Ook moeite met het vinden van een jas? (ik voor mijn broer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:11

Ik ken je hellaas niet helpen maar volg ff mee zoe ook al een tijdje een Winterjas :-) ken ook nooit vinden haha

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:24

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:47

Bedankt voor het meedenken! Maar nee, dat allemaal niet. De stof niet en de vorm niet. Zit geen vorm in. Hij wil een mooie lange 'dunne' dus getailleerde jas. Deze zijn allemaal zo figuurloos ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:58

@Speechless, gelukkig maar, ik dacht dat die centraal was :D. Mooi. Dan zoeken ik (we) verder haha.

Dit vind hij bijvoorbeeld mooi, de lengte en de leren mouwen en het houwtje touwtje.. Maar hij is niet getailleerd genoeg. De jas is te 'dik'.
http://www.dress-for-less.nl/tmpl/detai ... main_cat=0

Het moet meer zo'n taille hebben
Afbeelding

En die stof vind hij ook fijn.. Dus eigenlijk zoiets.. Maar dan met muts en bontkraag.. En leren/andere stof mouwen mag ook.

Dit komt het dichtste in de buurt. We hebben net iets gevonden. Enige wat we vinden is dat hij zo recht loopt, dus niet getailleerd, dus dan lijkt hij straks zo'n plankje, als je naar de eerste foto op de website kijkt.

http://www.morato.it/default/Hooded-woo ... 49000.html

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:04

ik denk dat je eerst een foto van je broer moet laten zien voordat wij kunnen gaan zoeken :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:04

Haha, even zoeken ;) (en vragen)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 21:07

De enige die ik zo op mijn computer heb en die hij ok vond om erop te zetten (en op zijn fb heeft hij 1 profielfoto waar je hem niet echt op ziet). Is met ons nichtje trouwens deze.
Afbeelding

EDIT: Ik zie nu allemaal jas reclames overal haha. Mooi, misschien vind ik daar wat tussen.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:29

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:34

Al op kleding.nl gekeken? soort zoek machine voor kleding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:35

Kun je niet gewoon die houtje touwtje jas kopen en rond de taille laten innemen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:48

Staat hier niets bij? http://www.def-shop.nl/heren/jassen/

Mijn vriend en ik kopen graag bij Def Shop... goede prijs/kwaliteitverhouding, zeer snelle verzending na betaling en goede service... en ook ruime keuze :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 03:16

Ilonaa__ schreef:

Biiiiijna!! Hij is iets te kort vinden we. Hij wil graag een lange jas. Ah zo irritant dat veel jassen het bijna zijn. Alle jassen hebben wel iets van wat hij wil, maar het is niet vereenigd in 1. Volgens mij bestaat zijn jas gewoon niet.

Hoewel, op Aliexpress wel jassen gevonden (omdat we random googelden op plaatjes op den duur voor voorbeelden). Maarja, die website willen we niet van bestellen. Is toch niet zoals op de foto.

@Banjer: ik heb door 18 paginas van heren jassen geworsteld maar nope. Sowieso heel weinig lange jassen. 90% is kort. En lang is wel een belangrijke vereiste.

@WinancaR: Hebben we ook over nagedacht, maar we hadden niet het idee dat dat mooi bij die jas gedaan zou kunnen worden. Daar naast vonden we ook, als je dan 140 betaalt voor een jas, dat je die dan eigenlijk niet hoort/moet aan te passen. Dat moet gewoon voor die prijs goed zijn. Behalve dan een bontkraag, want dat is een heel stuk simpeler dan een jas getailleerd maken. Is toch beetje anders dan alleen innemen. Je moet de vorm veranderen en dat lijkt me niet zomaar te doen.

Ik kan niet slapen en zit jassen te zoeken om kwart over 2 snachts. Ernstig.

@Malih: Ja, hebben we gekeken.. En op Jack&Jones, Asos, H&M, Wehkamp, Zalando en nog tig andere sites. Weet zo niet meer waar ik nog moet zoeken...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 03:26

Misschien een heel appart idee, maar bij de vrouwen jassen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:31

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:37

Meenemen naar de stad en dan kan hij zelf de jas uitzoeken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:57

Je broer weet wat hij wil.
Kans dat een jas het niet is, is erg groot.
Kan je hem niet beter zelf zijn jas laten kopen?

Wellensteyn heeft mooie jassen voor mannen en vrouwen.
Maar die zijn ruim boven jullie budget.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:16

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:20

Airforce??
Is wel echt bont...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:52

luuntje schreef:
Je broer weet wat hij wil.
Kans dat een jas het niet is, is erg groot.
Kan je hem niet beter zelf zijn jas laten kopen?

Wellensteyn heeft mooie jassen voor mannen en vrouwen.
Maar die zijn ruim boven jullie budget.

Hij is zelf ook aan het zoeken en als ik iets leuks zie laat ik het aan hem zien.

Ik kan niet uren in de stad slenteren, op zoek naar een jas, houd ik lichamelijk niet vol. En hij is nou al 2x wezen zoeken, in Groningen en Assen, met zijn vriendin.

Ik denk dat we maar moeten toegeven dat zijn jas niet bestaat.

Echt bont is trouwens echt een no go voor ons.

@Corelli: Nee, zit ook niets bij. Ook totaal de verkeerde richting wat hij nou precies wil, een parka met touwtjes.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:55

Tja volgens mij zijn er trouwens wel veel jassen die in z'n buurt komen. Misschien moet die dan maar toch minder kritisch zijn.

Ik vind echt bont ook niks hoor, maar qua model jas is het wel een mooie jas.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:56

Probeer de V&D is, ik heb ook zo een vent die iets speciaals wilde, overal geweest alle sites bezocht en we vinden de jas bij de V&D.. bij de duurdere mannen afdeling, waar ook de pakken hangen.
Succes met zoeken

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:59

Is het niet een idee om met dit eisen pakket naar een goed naai attalier te gaan en een jas op maat te laten maken voor hem?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:05