Sony camera naar Canon. Hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Sony camera naar Canon. Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 23:37

Hoi Bokkers,

Na een tijdje de fotografie uitgeprobeerd te hebben, wil ik nu graag een stapje verder zetten. Ik heb de afgelopen tijd gefotografeerd met een Sony A200 met een basic lens en een zoom van Sigma, 70-300 mm. Mijn neefje heeft me zijn Canon 700D uitgeleend en deze bevalt mij eigenlijk heel veel beter.

Ik wil dus graag overstappen op de Canon, maar wil graag even weten hoe en wat.
Allereerst wil ik mijn oude camera verkopen. De camera is in prima staat, zo ook de lenzen. Bij de camera zit een batterijoplader, de batterij en twee tasjes. Wat zou ik hier concreet voor kunnen vragen? Op Marktplaats vind ik uiteenlopende prijzen.

De lenzen van de 700D. De lens die bijgeleverd wordt, wil ik sowieso gebruiken, maar nu ben ik op zoek naar een goede lens voor portretfotografie, zoom het liefst. Heeft iemand hier een goede tip voor?

Zou het een optie zijn om de Sigma op de Canon te zetten? Ik las iets over adaptertjes, zodat ze lens wel past. Komt de Canon hiervoor ook in aanmerking?

Ik kijk nu naar de 700D, maar zijn er nog andere Canon-tips? Ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 600 aan de camera met bijgeleverde lens. Een andere lens komt later.

Wie kan me even verder helpen?

Martine

Re: Sony camera naar Canon. Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:24