Harde schijf gecrasht, beschadigde bestanden herstellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Harde schijf gecrasht, beschadigde bestanden herstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 23:36

Goedenavond allemaal!

Twee weken geleden is mijn laptop gecrasht, en na deze naar een apple speciaal zaak te hebben gebracht blijkt de harde schijf te zijn gecrasht. Goed, ze zouden en back-up maken en een nieuwe harde schijf plaatsen. Nieuwe schijf zit erin, werkt super. Ik zit momenteel in Spanje voor een paar maanden en ging gelukkig een paar dagen na de crash naar Nederland toevallig, en daar hebben ze het gedaan. Goed, back-up zou op mijn bureaublad staan en volledig gelukt zijn. Ik blij natuurlijk..... Achteraf bij nader checken blijkt dat al mijn bestanden en foto's zijn beschadigd, en ik dus eigenlijk nog steeds niks heb. Na contact met het bedrijf zeggen ze ook, het kan zijn dat sommige bestanden beschadigd zijn (in mijn geval dus 90%). Nu vraag ik mij af, is er enige mogelijkheid überhaupt om beschadigde bestanden te herstellen? Ik heb de harde schijf nog, en het gaat mij niet om alle bestanden, er zijn eigenlijk maar drie mappen met foto's die mij heel dierbaar zijn en die ik heel stiekem, heel graag nog terug zou willen hebben.

Nu heb ik zelf geen enkel idee of dit mogelijk is, en omdat ik nu in Spanje zit heb ik ook geen mogelijkheid een bedrijf te bezoeken. Deze vraag houd mij echter al wel een aantal dagen bezig, en ik vroeg mij af of iemand er ervaring mee had? En toevallig weet of er oplossingen zijn? Of mogelijkheden?

Wat hij tijdens de back-up gedaan heeft is foto's weergeven, tien keer dezelfde of vaker, wat dus eigenlijk andere foto's zijn. Of kan gewoon niet openen door de beschadiging.

Jullie zouden me al erg helpen door te vertellen of ik geen kans meer heb om mijn bestanden te herstellen, of dat er wellicht nog iets mogelijk is? Hoop dat iemand (of eigenlijk hoop ik dat niet voor iemand) het meegemaakt heeft? :)

Het gaat overigens om een Macbook Pro.