Bij mijn zoektocht naar een geschikte vouwfiets zie ik door de bomen het bos niet meer...
Ik ben op zoek naar mijn eerste vouwfiets, waardoor ik ook geen eigen ervaringen heb nog.
Vanwege een verhuizing van mijn werkgever is het zoeken naar wat de meest ideale reismanier is (dat de reistijd toe neemt is helaas een gegeven, maar dit wil ik graag zo veel mogelijk beperken'.
Nu kwam een van mijn collega´s met het idee een vouwfiets achter in zijn auto te leggen en het laatste stuk te fietsen (parkeerplekken zijn er nauwelijks meer).
Naar aanleiding van zijn opmerking ben ik me in een vouwfiets en mijn reismogelijkheden met vouwfiets gaan verdiepen. Conclusie: ik wil een vouwfiets gaan aanschaffen, maar welke?
Ik lees wisselende verhalen en ervaringen over zo'n beetje alle fietsmerken en dacht laat ik een op bokt om advies vragen.
Ik wil de fiets gebruiken in de stad waar ik woon van huis naar het station, heen ongeveer 1,5 kilometer, terug ongeveer 3-4 kilometer, en in de stad waar ik werk van het station naar het gebouw, iets meer dan 1 kilometer.
Geen lange afstanden dus. Het fietscomfort vind ik ook niet het belangrijkste voor zo'n klein stukje (denk ik). Ik ben redelijk klein (1.58) dus verwacht dat er nauwelijks/geen vouwfietsen zijn die te klein zouden zijn voor mijn fietscomfort, ik heb ook nog al eens gelezen dat fietsen 'te klein' waren.
Wat ik wel erg belangrijk vind is dat de fiets makkelijk en snel op te vouwen is. Ik heb geen zin om 's ochtends vroeg lang bezig te zijn om die fiets op te vouwen. Een handzaam formaat is ook fijn, maar ik vind het ook geen probleem om met mijn fiets buiten de coupé van de trein plaats te nemen.
Omdat het mijn eerste vouwfiets is en het tevens 'maar' om een jaarcontract gaat wil ik niet de allerduurste fiets aanschaffen, wel gaat mijn voorkeur uit naar een nieuwe, omdat ik niet goed weet waar ik op moet letten bij een tweedehands vouwfiets.

Graag hoor ik jullie positieve en minder positieve ervaringen
en niet te vergeten net even iets te veel gedoe op de ochtend. Uiteindelijk m'n auto weg gedaan en een scooter gekocht.
). 
)