Het is al altijd m'n droom geweest om met dieren te werken, daar ik met mijn autisme en asperger niet zo goed met mensen kan omgaan
. Thuis heb ik ondertussen een hele veestapel opgebouwd en ik heb dier- en landbouwtechnische wetenschappen gestudeerd tot mn 18de. Daarna enkele maanden in een dierenwinkel gewerkt en momenteel helaas werkloos. Ik heb al veel sollicitaties gestuurd naar melkvee- en varkensbedrijven maar daar geraak je niet binnen zonder 'deftige' opleiding. Nu zou ik erg graag in het volwassenenonderwijs een opleiding veehouderij of varkenshouderij volgen
. Ik weet natuurlijk dat werken op een bedrijf met dieren héél hard werk is, dat dat een groot verschil is met het zelf houden van dieren. Daar ben ik me zeker van bewust, en ik ben me er ook van bewust dat de lonen niet hoog zijn. Toch zou ik graag een tijd (aantal jaren) op een melkvee- of varkensbedrijf werken, gewoon voor de ervaring en je leeft maar één keer natuurlijk. Daarna zou ik gewoon een opleiding gaan volgen tot verzorgende om familiehulp te gaan doen
, of iets anders, dat moet ik nog gaan zien haha.Nu zou ik toch graag ervaringen horen van mensen die er echt in werken.
Hoe bevalt het werk, en hoe slecht betaalt het nu écht? Mag in pb
.Gelieve geen commentaar te geven op het feit dat ik een deel van m'n leven wil wijden aan het werken op een bedrijf met dieren, dat is m'n eigen keuze, en ik zal het zelf wel ondervinden als het helemaal niks blijkt te zijn haha.
) en van aanpakken weet. Tijdens het sollicitatiegesprek veel interesse getoond in het bedrijf en tijdens de proefdag gewoon meteen keihard de handen uit de mouwen gestoken en gewerkt.