Suikerdip na eten van brood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Suikerdip na eten van brood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 15:48

Hallo!

Sinds een aantal dagen heb ik na het eten van brood (2 of 3 boterhammen waarvan 1 met vlokken, 1 met kaas en evt. 1 met kipfilet) erg last van een suikerdip.
Ik voel me dan licht in mijn hoofd/lichaam en wordt erg moe.

Dit heb ik overigens alleen na de lunch, als ontbijt eet ik ook brood maar dan heb ik nergens last van.

Hebben jullie enig idee hoe dat komt?
Het is helaas niet mogelijk om het brood te vervangen door iets anders omdat er op het werk brood/beleg gehaald wordt, en dat smeren en eten wij gezamenlijk.
's Ochtends is het wel mogelijk om iets anders te eten, maar na het ontbijt heb ik geen last van een suikerdip.

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie reacties!

secricible

Re: Suikerdip na eten van brood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:52

Ik denk dat het goed is te bedenken waarom nu opeens? Is het ander brood, ben je anders gaan beleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:57

Kom je voldoende buiten?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:01

Het zou ook door het zoete beleg kunnen komen. Heb je het ook als je alleen hartig beleg er op hebt?

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 16:02

Het brood is hetzelfde gebleven en ook het beleg is niet veranderd.

Overdag kom ik bijna niet buiten, alleen 's avonds loop ik 45 minuten tot een uur met de honden. Dit is het enige moment dat ik buiten kom. En in het weekend ben ik erg veel buiten met de honden.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 16:03

pinto_1 schreef:
Het zou ook door het zoete beleg kunnen komen. Heb je het ook als je alleen hartig beleg er op hebt?

Dit heb ik ook geprobeerd maar dan heb ik het helaas nog steeds.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:03

Wat voor brood eet je?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:05

Drink je koffie / zwarte thee vlak voor / tijdens of vlak na je broodmaaltijd?

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:14

Misschien komt deze reactie van je lichaam door het kouder worden van het weer?

Ik heb er ook last van en onder andere eet ik om die reden zelden brood. Ik maak zelf altijd een salade, soepje of neem een restje van het avondeten mee. Waar ik ook geen brooddip bij heb zijn de vezelrijk crackers van Wasa. Die zijn voor jou wellicht wel makkelijk te combineren met het beleg wat er al is.

Overigens is er over 'brooddip' veel te vinden op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:32

chaanttaall schreef:
Het brood is hetzelfde gebleven en ook het beleg is niet veranderd.

Overdag kom ik bijna niet buiten, alleen 's avonds loop ik 45 minuten tot een uur met de honden. Dit is het enige moment dat ik buiten kom. En in het weekend ben ik erg veel buiten met de honden.

Dan denk ik dat het niet zozeer je brood is maar meer het feit dat je te weinig zonlicht krijgt dan :)
Opvangen door meer overdag buiten te komen of iets te eten waar je langduriger energie van krijgt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:53

chaanttaall schreef:
Het is helaas niet mogelijk om het brood te vervangen door iets anders omdat er op het werk brood/beleg gehaald wordt, en dat smeren en eten wij gezamenlijk.

Denk eens niet in onmogelijkheden, maar in mogelijkheden.

Dit zou er bij mij al niet figuurlijk en zeker niet letterlijk ingaan :Y) Dan neem ik zelf dus wat mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:26

Wat is het voor brood? (Wit/bruin/volkoren?)

En weet je zeker dat het een suikerdip is? Gemeten met een bloedsuikermeter?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:28

Zou een tijdje glutenvrij brood proberen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 18:04

Bedankt voor alle reacties!

@MarlindeRooz Ik eet altijd volkoren of meergranen brood. Nooit wit brood in ieder geval.
@Rocamor Ik drink helemaal geen koffie, en als ik thee drink ik het groene thee of rooibos thee.
@Bizzybijtje Helaas kan ik overdag niet meer naar buiten. Ik werk 40 uur per week op kantoor.
@Sammie Ik heb een tijdje geprobeerd om zelf eten mee te nemen maar dit is erg lastig. Ik doe thuis niet zelf de boodschappen dus het enige wat ik dan mee zou kunnen nemen is yoghurt. Helaas is dit erg lastig meenemen. Overigens vind ik brood erg lekker dus ik hoop dat er een oplossing is waarbij ik brood kan blijven eten.
@verootjoo Ik eet altijd volkoren of meergranen brood, nooit wit brood in ieder geval. Ik weet niet zeker dat het een suikerdip is (heb het nooit gemeten) maar als ik google komt dit naar mijn idee het meest overeen.
@ladydarkness Dat kan ik wel gaan proberen!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:12

Ik vraag me vooral af wat je voor de rest eet.. Tussendoor om 10 uur? Als ontbijt? Zou je eens een lijstje willen geven van een dag?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:02

dan ga je zelf boodschappen halen voor dingen die je wel lekker vindt...... of je geeft aan of ze zus en zo voor je mee kunnen nemen..

Is het bijzonder werk?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:22

LZP -> VT

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:29

Yoghurt meenemen is toch niet heel moeilijk? Ik werk ook op kantoor en ik denk dat er van de 15 mensen minimaal 3 zijn die elke dag hun eigen yoghurt, kwark etc meenemen. Daar doen ze dan fruit en noten in :j Je hebt van die kleinere verpakkingen, die kun je toch in een tas stoppen?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:03

Ik heb dit ook heel erg. Wat bij mij het beste helpt, is om gedurende de dag steeds kleine beetjes te eten en zo mijn bloedsuikerpeil zo veel mogelijk op peil te houden. En de snelle suikers (vlokken!) proberen weg te laten. Als het toch zo ver komt dat ik dat ellendige gevoel krijg, eet ik meestal een dropje of een kleine snoepje. Dat trekt het recht zonder dat m'n bloedsuiker weer sky high wordt (om vervolgens weer de diepte in te gaan).

Het is heel vervelend inderdaad.