Ebay is ebay niet meer.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Ebay is ebay niet meer.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 16:43

Ik kon me "vroeger" heerlijk uitleven op Ebay.com qua westernaankopen maar raak toch nu wel lichtelijk verbijsterd door de verzendkosten. Kinriempje van US 15,- met verzendkosten van US 24,-.
Het lijkt met name voor de paardensport te zijn (of ik kijk alleen daar goed) want batterijen voor de hondenhalsband kosten US 3,- aan verzendkosten. Allebei enveloppen-post.
Willen ze niet naar Europa verkopen soms? Zo jaag je je klanten toch gewoon weg???

Gini

Re: Ebay is ebay niet meer.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:49

WN-TR >> LZP

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:04

Iedere verkoper kan zelf zijn/haar verzendkosten bepalen. Waarschijnlijk heb je dus een andere verkoper te pakken dan eerder. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:32

De verzendkosten schijnen in Amerika gewoon enorm gestegen te zijn.
Ik hoorde dat vroeger nog per boot verstuurd werd, maar dit tegenwoordig niet meer bestaat waardoor je inderdaad vaak meer betaalt voor het verzenden dan voor het product..
Ik heb laatst een dvd box uit Canada laten komen.. Dat scheelde zo enorm veel!

Vanuit China is nog steeds leuk inkopen :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:33

klopt, producten die vanuit Amerika moeten komen zijn qua verzenden niet leuk meer.
Waar het aan ligt? Een slaatje eruit slaan misschien..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:11

Ik heb een pakje van 10 speciale batterijen over laten komen, verzendkosten 3 dollar. Een kinriempje zou dan 24 dollar kosten in dezelfde envelop?

Waarom is het topic eigenlijk verplaatst? Het gaat over westerntack (wat toch vaak in de USA wordt aangeschaft).

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:22

Kijk vooral even op de verschillende ebaysites. Kan veel verschil maken

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 06:37

Welke bedoel je dan? Ik kijk op UK, com en de.....
Com heeft natuurlijk de meeste keuze in western.

Goede tips zijn altijd welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 06:46

Ik denk dat het ook per verkoper afhankelijk is. Is die 24 dollar niet voor versturen met tracking? Dat het in een envelop past is leuk maar misschien dat de verkoper het risico op kwijtraken wil verminderen (er even vanuitgaande dat die 24 dollar idd met tracking is). Wellicht kan je dan de verkoper mailen en vragen of ie gewoon per reguliere post wil verzenden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:38

Margee schreef:
Welke bedoel je dan? Ik kijk op UK, com en de.....
Com heeft natuurlijk de meeste keuze in western.

Goede tips zijn altijd welkom!

Oke dan doe je inderdaad al wat ik bedoel. Wat ik vaak ook doe is niet de volledige term invullen maar bijv. in jou geval enkel western. Sommige schrijven het niet uit of met typfouten.
Heb je voor mij e engelse naam van wat je zoekt? Zal ik eens kijken of ik het kan vinden (ben totaal niet thuis in western)

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:42

Wat ik ook vaker zie bij ebay is dat ze het product heel goedkoop aanbieden en als je dan naar de verzendkosten kijkt dat die in eens toren hoog zijn en je zo alsnog in de zeik genomen wordt als je niet goed oplet.
Paardenspullen heb ik nog nooit goedkoop gezien op ebay.. dus op dat vlak kan ik je niet verder helpen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:46

douane kosten zijn heel erg verhoogd gezien de dreiging dat er misschien een bom of iets in kan zitten, vroeger namen ze het niet zo nauw met kleine pakketjes en enveloppen, maar tegenwoordig is een kleine envelop soms gevaarlijker dan een grote doos. Dus de checks zijn verzwaard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:50

speurneusc schreef:
douane kosten zijn heel erg verhoogd gezien de dreiging dat er misschien een bom of iets in kan zitten, vroeger namen ze het niet zo nauw met kleine pakketjes en enveloppen, maar tegenwoordig is een kleine envelop soms gevaarlijker dan een grote doos. Dus de checks zijn verzwaard.

Dat heeft niets met bommen/dreigingen te maken.

Vroeger klaarde de douane zelf in en dan haalde ze alleen de grote (duurdere) pakketten er tussen uit.
Nu mag DHL/postnl zelf inklaren en die hebben veel mensen in dienst genomen om dit werk te doen.
Veel mensen, veel controle (bijna alle pakketten) en dus een zeer grote kans dat je moet betalen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:52

Kiki1995 schreef:
Wat ik ook vaker zie bij ebay is dat ze het product heel goedkoop aanbieden en als je dan naar de verzendkosten kijkt dat die in eens toren hoog zijn en je zo alsnog in de zeik genomen wordt als je niet goed oplet.
Paardenspullen heb ik nog nooit goedkoop gezien op ebay.. dus op dat vlak kan ik je niet verder helpen.

Klopt, dit doen ze zodat ze minder hoeven af te dragen aan ebay. Plus dat ze natuurlijk bij sorteren op prijs gunstiger uitkomen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:54

kamsel schreef:
Kiki1995 schreef:

Klopt, dit doen ze zodat ze minder hoeven af te dragen aan ebay. Plus dat ze natuurlijk bij sorteren op prijs gunstiger uitkomen.

Dat is inmiddels ook niet meer zo, voor de fees worden de verzendkosten nu ook meegerekend.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:03

dhl huurt ook extra mensen in voor checks, ik heb toen ik nog met mijn ex werkte ook diverse x bij dhl de pakketten afgezocht met explo en narcotica speurhonden, dat moet ook betaald worden en dat was dan in nederland.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:06

Volgens mij liggen de verzendkosten per regio ook anders in de USA. Dus mss ligt het daar ook wel aan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:58

Margee schreef:
Waarom is het topic eigenlijk verplaatst? Het gaat over westerntack (wat toch vaak in de USA wordt aangeschaft).

Volgens mij is de kern van je vraag toch de Amerikaanse verzendkosten van ebay. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:03

Ik bestel altijd melatonine via Amerika/ eBay. Ook daarbij zijn de verzend kosten hoog en per pot! Dus bij 3 potten, 3x verzendkosten terwijl alles in 1 doosje gaat. Echt heel raar
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 18-11-15 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:03

Sammie schreef:
Margee schreef:

Volgens mij is de kern van je vraag toch de Amerikaanse verzendkosten van ebay. :)

Van westerntack, die was ik naar op zoek. De normale dingen vind ik wel meevallen.