Autocorrect op Samsung mobiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Autocorrect op Samsung mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 16:10

Hoi bokkers,

Ik heb een Samsung Galaxy A5. Prima telefoon en helemaal tevreden over.
Een beetje gekke vraag; maar het volgende gebeurt mij steeds:

Ik heb autocorrect aanstaan op mijn mobiel, omdat ik het makkelijk vind dat ook al typ ik het halve woord verkeerd hij toch er het goede woord van maakt. Nu heb ik alleen de laatste tijd dat hij random simpele woorden opeens autocorrigeert naar woorden met een hoofdletter.

Voorbeeld woorden zijn: Was, Ik, In, Hoe, ook "haha" maakt hij "Haha" van. Als ik het zie klik ik op het woordje en klik ik alsnog het woord met kleine letters aan (als je begrijpt wat ik bedoel) en ik dacht dat als je dat maar vaak genoeg deed hij dan dat woord weer automatisch ging veranderen. Of kan je die hoofdletter woorden verwijderen uit je autocorrect lijst?

Nu heb ik laatst wel bij het woordenboek van mijn telefoon ook het UK woordenboek toegevoegd, maar ook in die taal is bijvoorbeeld het woordje "Was" niet per se met een hoofdletter?

Ik vind het best wel irritant, iemand enig idee hoe dit kan en of ik dit kan veranderen?

Hoop dat iemand met het verlossende woord komt ;)
Groetjes!

Utixo

Re: Autocorrect op Samsung mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:16

Ik zou het woord verwijderen uit de geleerde woorden (bij de s5 lang op het woord drukken, denk dat het bij de a5 ook wel zoiets is) en het hem opnieuw leren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:20

Mij mijn Sony Xperia m4 Aqua krijg ik het ook niet weg, die heeft nogal terroristische neigingen door "IS" te typen. :=

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:39

Ojee, nog meer mensen met hetzelfde probleem dus..

Utixo die optie heb ik niet. Als ik er lang op druk kan ik wel hetzelfde woord met kleine letters aantikken, maar niet het woord met de hoofdletter verwijderen. Als ik op verwijderen klik dan verwijdert hij het woord met de kleine letters..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:31

Download de app swiftkey eens.
Super toetsenbord en gratis.veel beter dan het eigen toetsenbord van Samsung. Maakt ook niet zulke gekke woorden.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:05

Ahhh nog meer mensen met dat probleem. Ik heb dat ook (Samsung S4 mini) en ik heb geen idee hoe het komt en hoe ik er vanaf kom.... het komt spontaan en gaat spontaan, heel irritant :')