Een best wel leuke jongen... en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Een best wel leuke jongen... en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:21

Heel langzaam ontwikkel ik gevoelens voor een klasgenoot. Hij is 17, ik 18. Ik merk dat ik steeds meer naar hem kijk, (onbewust) lach om al zijn grappen en het eigenlijk helemaal niet zo leuk vind als hij met andere meisjes lol maakt.

En wat doe je dan? Ik heb geen idee hoe ik moet flirten, hoe ik merk of hij me leuk vind of niet, hoe ik uberhaupt een jongen voor me win (ik heb nog nooit een relatie gehad).

Bij toeval zit ik met 3 vakken naast hem, de ene keer kan ik wel met hem lachen of een leuk gesprek hebben, de andere keer issie wat kortaf.
Ik heb zijn nummer, maar we appen nooit. Mijn nichtje kwam met het geweldige plan om hem wat raars te appen zodat ik kon zeggen: sorry, nichtje heeft m'n telefoon gestolen... en dan verder praten. Helaas stopte het daar, maar hij kwam de volgende dag wel naar me toe, lachend, iemand had je telefoon gestolen geloof ik. Weet niet of ie door had dat ik erna tegen hem praatte :')

In december heb ik een schoolgala en het lijkt me leuk om met hem te gaan, maar hij laat geen duidelijke tekenen zien en ik durf hem niet zomaar te vragen.

Dus nu de vraag aan mensen die hier meer van weten (en geen asperger hebben en dus makkelijker om de 'sociale wetten' te begrijpen)...

Hoe zouden jullie nu verder gaan?

Goof

Re: Een best wel leuke jongen... en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:25

Je kan natuurlijk wel gewoon even peilen of hij überhaupt naar dat schoolgala wil en gaat, heb je meteen een opening voor je gesprek.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:25

Even kletsen over het gala en mocht hij gaan gewoon vragen voor dat gala!

Jongens hebben duidelijkheid nodig, die snappen niet dat je ze leuk vindt als je nichtje zogenaamd achter je mobiel zat. Die hint snappen ze niet, geloof me. :+

En stel hij zegt nee.. wat heb je dan te verliezen? Hooguit een deuk in je ego en een zuur gevoel omdat de liefde niet wederzijds was maar meid, dat komt ook wel weer goed!

Go for it girl, you can do it!;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:26

Begin met vragen of hij ook naar het gala komt en daad leuk gesprek uit proberen te krijgen :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:27

Ja ik ga mee met medebokkers om het gesprek te openen met vragen of hij gaat :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:31

Ik ga mee met meerderheid, vraag hem of hij naar het gala gaat.
En dan even kletsen en dam vragen pf hij al een date heeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 19:41

Zo iets had ik wel bedacht... maar dan wacht ik nog heel even(iets van tekenen zien?). Is het verstandig om eerst via de app contact te zoeken?
De laatste keer dat ik verliefd was, jaar of 3 geleden, heb ik na een paar maanden de moed verzameld. Het was/is een vriend van me. Nou had ik mezelf wijs gemaakt dat hij tekenen liet zien, wat natuutlijk niet zo was. Nu ben ik daar heel onzeker over :o

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:57

Daarom juist niet wachten tot je mogelijk tekenen ziet... Dan heb je alleen maar meer tijd om jezelf vanalles wijs te maken... Het is even spannend maar zou het toch snel vragen!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:06

Ik zou ook gewoon over het gala praten/appen.
Hier het zelfde probleem maar toch iets anders! Ben nog steeds verliefd maar toch afgewezen omdat hij bang is voor reacties van vrienden :\ >;) jammer maar helaas. Alleen gaat het verliefdheids gevoel niet weg!

Ik had niks te verliezen dus jij ook niet. Mocht hij nee zeggen ga je echt wel met een andere leuke knul naar het gala en anders lekker met vriendinnen.
Ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.:D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:11

Nog een klein dingetje, ik weet er het fijne niet van, maar hij heeft een tijd geleden (nog geen jaar) een vrij heftige break-up gehad. Dat vertelde een vriendin van me die zijn ex kent. Ik weet niet of hij daar mee zit of wat :o

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:14

oh dit klinkt helemaal zoals mij :P ik vind ook een jongen leuk uit mijn klas maar durf niets
Lees dus even mee

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:15

Hmmm.. ik zou juist wat langzamer te werk gaan :P omdat het een klasgenoot is. Niet opeens de hele dag gaan appen, naast m zitten enzo. Maar wel toenadering blijven zoeken en misschien een x een opdracht samen doen. Samen een keer in de pauze naar de winkel gaan/pauze houden, zodat jullie ook vanzelf wat gezamenlijke gespreksstof krijgen. Zo groei je wat meer naar elkaar toe en schrik je hem niet af als je -voor hem- out of the blue met tekenen komt dat je hem leuk vind :) ik zou het persoonlijk niet overhaasten door hem meteen al voor het gala te vragen, maar wat rustiger te werk gaan haha. Ik spreek overigens wel uit ervaring (met succes)!

Ben benieuwd ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:08

EskeGirl schreef:
Nog een klein dingetje, ik weet er het fijne niet van, maar hij heeft een tijd geleden (nog geen jaar) een vrij heftige break-up gehad. Dat vertelde een vriendin van me die zijn ex kent. Ik weet niet of hij daar mee zit of wat :o

Niet teveel nadenken en analyseren. Gewoon ervoor gaan.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:14

Ik zou niet beginnen met appen maar gewoon vaker een praatje maken en dan idd kun je beginnen over het gala en dan kun je al een beetje peilen hoe hij erover denkt. Jongens durven zelf ook niet altijd initiatief te nemen. Als hij jou ook leuk vindt, zal het uiteindelijk vanzelf gaan

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 15:41

Ik heb besloten hem niet meteen te vragen, maar nog heel even af te wachten, te kijken, en op de bouwen maar absoluut geen maanden. Dat werkte vorige keer ook niet.

Gelukkig heb ik wel sjans met 1 van m'n vaste klanten. Hij zei: je stond op me te wachten! toen hij binnenkwam. Toen hij niks had gewonnen met de lotto zei hij: is niet erg, ik heb jou nog! Jammer dattie rond de 60 is :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 02:26

Ik haal misschien een oud topic omhoog, maar vond het eigenlijk niet nodig om hier een nieuw topic voor te openen terwijl ik een gelijk probleem heb :P
Dus TS hoop dat je het niet erg vind :P

Ik vind nu al een flinke tijd een jongen leuk, ik heb bijna te lang afgewacht aangezien hij gaat stoppen met de opleiding heb ik niet zo heel lang meer. nu heb ik hem geapt dat ik hem wat wil zeggen maar dat liever niet via de app doet. hij zou mij nu laten weten wanneer die weer op school is.

Maar nu... Ik heb geen idee hoe dit aan te pakken zonder mijzelf voor schut te zetten, 1 voordeel, wordt het niets zie ik hem niet meer elke dag op school :P. Het klikt tot nu toe goed tussen ons, ik was ook 1 van de eerste aan wie hij vertelde dat hij ging stoppen (geen idee of dat wat betekent)

Dus heeft iemand nog tips hoe nu op een normale niet te pushy manier te zeggen dat ik hem erg leuk vind... want ik heb geen idee wat te doen en of hij überhaupt vrij is en of hij mij leuk vind :P

Sorry voor het warrige bericht maar zit er best wel mee in mijn hoofd nu :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:14

Gewoon zeggen:" hey, ik wil je wat vertellen. Ik vind je leuk. "
In mijn geval kom er dan uit :" dacht ik al. "

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 13:29

Het schoolgala is aankomende donderdag...
Ik heb nu voor elkaar dat ik een opdracht voor een vak met hem samen doe, maar zie verder nog geen 'tekenen'. Misschien kan ik wel met hem dansen op het gala. Ik heb een rode jurk, die schijnen goed op mannenhersens te werken O:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:04

Ik heb hem met hulp meegevraagd (ik durfde het niet in alleen). Klasgenoot vroeg aan mij: heb jij al een danspartner voor het gala? Ik zeg: nee en vroeg aan hem: heb jij eigenlijk al iemand?
Hij zegt dus ook nee en klasgenoot zegt: waarom gaan jullie niet samen? Hij zegt: neuh.

Heel even later vroeg ik: dus je wil niet samen gaan? Toen weer: neuh. Geen keiharde afwijzing, maar toch niet leuk :(

Ik denk dat dit genoeg zegt, zie verder ook geen 'tekenen'. Ik voel me ook niet heel verdrietig of afgewezen zoals een paar jaar geleden met een andere jongen. Wél jaloers op dat hij wel met een vriendin van hem ging dansen. Ik heb met een andere jongen gedanst (we MOESTEN stijldansen) en toen de dj kwam gewoon met een groep meiden :D

En ach... ik kwam een leuke jongen op Tinder tegen. Wie weet?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:19

EskeGirl schreef:
Ik heb hem met hulp meegevraagd (ik durfde het niet in alleen). Klasgenoot vroeg aan mij: heb jij al een danspartner voor het gala? Ik zeg: nee en vroeg aan hem: heb jij eigenlijk al iemand?
Hij zegt dus ook nee en klasgenoot zegt: waarom gaan jullie niet samen? Hij zegt: neuh.

Heel even later vroeg ik: dus je wil niet samen gaan? Toen weer: neuh. Geen keiharde afwijzing, maar toch niet leuk :(

Ik denk dat dit genoeg zegt, zie verder ook geen 'tekenen'. Ik voel me ook niet heel verdrietig of afgewezen zoals een paar jaar geleden met een andere jongen. Wél jaloers op dat hij wel met een vriendin van hem ging dansen. Ik heb met een andere jongen gedanst (we MOESTEN stijldansen) en toen de dj kwam gewoon met een groep meiden :D

En ach... ik kwam een leuke jongen op Tinder tegen. Wie weet?

Zoo herkenbaar!!! Ik heb een leuke jongen verkering gevraagt hij zei: nee ben bang voor de reactie van anderen. Nu een paar weken later is ie met een klasgenoot van me. Ik wil hem slaan :') ~~}>

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:00

Jammer eskeGirl

Yenni schreef:

Kan jij de toekomst voorspellen :+
Nee geintje natuurlijk

Ik heb vanavond via de app gezegd dat ik hem leuk vond, kreeg terug dat hij dat al verwacht had en dat hij het vervelend vond om te zeggen maar niet hetzelfde voelen, een erg vriendelijk en respectvol bericht en hij wou nog wel gewoon vrienden blijven :) ik had het wel aan zien komen dus ben er heel rustig onder

1 voordeel, ik zie hem niet meer op de opleiding haha

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:53

Eloya schreef:
Jammer eskeGirl

Yenni schreef:

Kan jij de toekomst voorspellen :+
Nee geintje natuurlijk

Ik heb vanavond via de app gezegd dat ik hem leuk vond, kreeg terug dat hij dat al verwacht had en dat hij het vervelend vond om te zeggen maar niet hetzelfde voelen, een erg vriendelijk en respectvol bericht en hij wou nog wel gewoon vrienden blijven :) ik had het wel aan zien komen dus ben er heel rustig onder

1 voordeel, ik zie hem niet meer op de opleiding haha

Dit dus precies het zelfde!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 01:38

Die ene Tinderjongen....binnenkort heb ik een date :D :):)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 00:23

En ondertussen heb ik officieel een vriend :D
Alle bokkers die hier hebben gereageerd, bedankt! Ondertussen dus helemaal in love met een andere man <3