Vorige week heb ik mijn auto apk laten keuren. Van te voren uiteraard een bedrag voor de apk afgesproken en aangegeven dat ze eerst moeten bellen voordat ze dingen repareren.
Toen er iets niet goed meer was hebben ze netjes gebeld met wat er niet goed was, en hoeveel het ging kosten om het te laten repareren. Ook gaven ze aan dat het verstandig was om 4 seizoenen banden te nemen (ik heb nu zomerbanden) en om een grote beurt te doen. Ik heb de prijs hiervan via sms opgevraagd (heb deze sms’jes ook nog) en heb daarna aangegeven dat ze de apk en reparatie mochten doen en dat ik na ging denken over de banden en de grote beurt.
Aan het einde van de dag kon ik de auto ophalen. Daar hebben wij het nogmaals over de prijs gehad van de banden en grote beurt inclusief apk en reparatie. Ook heb ik gevraagd wat ik voor mijn eigen banden terug zou krijgen. Hier zou ik een prijsopgave van krijgen via de mail (omdat hij alles nog een keer goed wilde berekenen). Ik heb die dag de apk en de reparatie niet betaald.
Die mail heb ik helaas tot op heden niet ontvangen, maar gisteren ontving ik wel een factuur van bijna het dubbele van het afgesproken bedrag voor de apk en reparatie. Ik vermoed dat de prijzen die ze mij doorgegeven hebben exclusief BTW waren.
Mag dit zomaar? Het is toch logisch dat als ik om een bedrag vraag dat het inclusief BTW is?
Uiteraard ga ik vandaag met deze factuur terug. Ik vraag mij alleen af wat nu mijn rechten zijn? Sta ik sterk met de sms’jes die ik heb?
Alvast bedankt voor de reactie!
Goof
Geplaatst: 13-11-15 13:08
vuurwerk schreef:
Ik vermoed dat de prijzen die ze mij doorgegeven hebben exclusief BTW waren.
Je vermoed? Zou je niet eerst even contact met hen opnemen en vragen waar de hogere kosten vandaan komen voordat je het hier vraagt?
butengeweun
Geplaatst: 13-11-15 13:10
Je mag als klant (particulier) vanuit gaan dat prijzen inclusief BTW zijn. Tenzij anders wordt gemeld. Tip voor volgende keer meteen afrekenen wat al gedaan is. Verder kan ik je niet helpen.
ik zou eerst even bellen met hun en vragen hoe hun aan dit bedrag komen en dat je een ander bedrag ontvangen hebt. Normaal gesproken in alle jaren dat ik me auto's heb en apk's deed zeiden ze de prijzen inclusief alles. Dus zeiden ze bv 350 was het geen 350,01 of hoger
Zou ook vragen of je misschien zwart op wit kan zien/ontvangen wat er precies gebeurd is met alle kosten, neem aan dat je dan meer weet. Gewoon hun even bellen !
Bedankt voor de reacties! Uiteraard ga ik vanmiddag even langs, maar ik vraag mij af in hoeverre ik in mijn recht sta.
Ik heb het vorige week expres niet betaald omdat hij de totale prijs nog zou berekenen (apk + onderhoudsbeurt + reparatie + banden).
Ik heb een factuur ontvangen waar precies op staat waar welke kosten voor zijn, alleen begrijp ik die factuur niet helemaal omdat er allemaal technische termen op staan.
zou gewoon even vragen om een kopie zonodig van de rekening, dat je even thuis kan nakijken wat alles precies in houd en dan kan je via google al vinden of het een beetje kan kloppen, en vragen waarom dit afwijkt van de kosten die jij eerder ontvangen hebt.
Winged
Geplaatst: 13-11-15 14:47
Flups schreef:
Zijn het niet de werkuren die er bij berekend zijn? Ik weet uit ervaring dat die alleen al erg kunnen oplopen.
Dat gok ik ook. Maar die zou eigenlijk ook al mee moeten worden gerekend in de prijsopgave.
Iris82
Geplaatst: 13-11-15 14:54
Mij overkwam laatst hetzelfde. Prijs gevraagd en gekregen voor een reparatie van de auto. Laten maken. Erachter komen bij het afrekenen dat dat de prijs exclusief btw was. Altijd balen.
Particuliere klanten krijgen van mij aan de balie prijzen inclusief btw. Bedrijfsklanten krijgen het bedrag ex btw te horen, maar ik zeg dit bij beide partijen er altijd bij.