Enquête populariteit Rensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsevdhoek

Enquête populariteit Rensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:48

Hii
Ik heb samen met een vriendin een profielwerkstuk over de populariteit van de rensport. Wij vroegen ons af hoe populair het hier in Nederland is en dus hebben wij een enquête opgesteld.

Zouden jullie deze voor ons willen invullen, het kost maar 5 minuten en het zou ons enorm helpen.

Alvast bedankt!

http://www.survio.com/survey/d/Y5D1X1R1B9F9E2K9D

naar aanleiding van de reacties zal de enquête nog worden uitgebreid.
Laatst bijgewerkt door Ilsevdhoek op 12-11-15 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Alvaron

Re: Enquête populariteit Rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:56

Ingevuld. Maar je vrije text velden zijn veel te klein. Kan er slechts een halve regel invullen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:57

Ingevuld. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:01

Wat willen jullie precies onderzoeken?
Ik heb een beetje het idee dat jullie kijken of mensen de rensport zielig vinden voor de dieren?
Om echt te kijken of mensen er in geïnteresseerd zijn en waarom ze wel of niet naar de renbaan gaan mis ik eigenlijk :o

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 23:04

Alvaron schreef:
Ingevuld. Maar je vrije text velden zijn veel te klein. Kan er slechts een halve regel invullen.

Ooh, bedankt voor het doorgeven ik ga het gelijk aanpassen.

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 23:06

No_No schreef:
Wat willen jullie precies onderzoeken?
Ik heb een beetje het idee dat jullie kijken of mensen de rensport zielig vinden voor de dieren?
Om echt te kijken of mensen er in geïnteresseerd zijn en waarom ze wel of niet naar de renbaan gaan mis ik eigenlijk :o

Het was meer de bedoeling om te kijken naar de interesse en wat mensen ervan vinden, ik lees uit u reactie dat dat uit onze vragen nog niet helemaal naar boven komt dus daar ga ik dan nog naar kijken.

Bedankt voor de reactie!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:13

Ik denk dat de enquete een beetje achtergrond informatie mist. Veel mensen weten niet wat de rensport eigenlijk inhoud en baseren hun mening op verhalen van anderen.
Maar daardoor krijgen mensen vaak een erg negatief beeld terwijl dat misschien helemaal niet zo hoeft te zijn.

Edit: als het gaat om de interesse van mensen te testen dan mis ik vragen als:
Zou je wel eens naar een wedstrijd willen?
Wat heb je daarvoor over?
Zou je deze tak van de paardensport willen beoefenen en waarom wel/niet?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:22

helft van de vragen gaat niet over de rensport maar betreft suggesties over zweep gebruik, dieren welzijn, gokken, sport voor rijken.
het is een slechte weinig doordachte enquete
op het eind niet ingedient omdat de uitslag sterk beinvloed wordt door de vraagstelling.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:23

Eerlijk gezegd snap ik jullie enquete niet in combi met jullie onderzoeksvraag.
Dat de rensport in Engeland veel populairder is als in Nederland staat als een paal boven water.
Vraag is dan eerder waarom en wat houdt de mensen in Nederland van de baan weg. En hebben ze bijvoorbeeld zelf wel eens een trainer bezocht of alleen verhalen van horen zeggen. Zijn mensen bekend met de vele (welzijns)regels die er zijn, maar ook bijvoorbeeld zouden mensen sneller naar de baan toe komen als er meer entourage is. Bijv na de rennen bekende artiesten die optreden. Daarnaast waar hebben ze de info vandaan gehaald dat wat ze weten of de rensport etc etc.
Nu vindt ik de hele enquete aansturen op de rensport is zielig met name door de zweep maar als er meer welzijnsregels komen, kom je dan wel.
Als ik heeeel eerlijk ben vraag ik me dan zelfs af of jullie zelf wel voldoende ingelezen zijn wbt regels in combinatie met regels in de reguliere diciplines.
Ik rijdt(heb gereden) 5 verschillende diciplines. En eigenlijk kan ik heel wat meer mishandelen in de reguliere diciplines als in de rensport (als ik zou willen).

Ilsevdhoek

Re: Enquête populariteit Rensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 23:32

Ik snap wat jullie bedoelen en zal het meenemen en de enquête wat aanpassen, zodat deze meer bij de vraag aansluit.

Bedankt!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:23

kyrkelover schreef:
Dat de rensport in Engeland veel populairder is als in Nederland staat als een paal boven water.
Vraag is dan eerder waarom

door de kerk, wedden op paardenrennen was door de RK verboden, door de romeinen hebben we wel de wagens en later de draverijen gekregen. Engeland heeft de Paus de deur gewezen en een andere wetgeving omtrend wedden geerfd.
Als ik op youtube iets van de Kentucky derby of de Melborne cup of Royal Ascot derby zie met meer dan 100 000 bezoekers is dat voor ons nederlanders moeilijk voor te stellen.

verder heeft het engels koningshuis ook iets met paarden, Queen Elizabeth rijd nog wekelijks op haar ponies, maar haar paarden komen regelmatig in races uit.

een tip voor je enquete, probeer geen sugestieve vragen te stellen, maak daar bv dan een open vraag over in de trend van: zijn er dingen die verbeterd kunnen worden?